Ny bil: valgets kval

Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
244
Sted
Oslo
God kveld!

Jeg søker innspill her, da jeg i lengre tid ikke har klart å bestemme meg for hvilken bil som skal inn i løpet av høsten.
I utgangspunktet står det mellom BMW M3, M4 eller i8. Alle 2014/2015 modeller. Jeg trenger ikke praktisk bil, ei heller miljøvennlig. Den skal være morsom og gi en god følelse. Er ikke fan av gamle biler eller hel-elektriske (må ha lyd!). Er ikke ute etter 911 - har det nå og trenger variasjon.

Så, innspill: M3, M4 eller i8? Eller er det noe annet jeg absolutt bør vurdere?

K
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og MrRambutan
Skulle ønske jeg var i samme "problemstilling" som deg og med en 911 allerede. Haha.

Jeg stemmer for i8. Aner ikke om den er mindre praktisk enn de to andre. Stemmer kun fordi jeg syns det er en bil som man ser minst av av de nevnte.
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo
Takk for respons! Ikke overraskende kom det en del interessante forslag "utenfor" M4/i8 arenaen. ;)

@Hermansen Angående M2 så er det ikke aktuelt, da det er for snevert marked (enda snevrere enn i8).
@Skogsmatrosen Angående M3 og sugemotor så er jeg *helt* enig, men jeg ønsker ikke kjøpe en rumpekjørt M3 av eldre modell kun for å ha V8'ern (eller eldre). Blir fort mye driftskostnader. Samt at jeg er glad i nymotens teknologi, som bluetooth musikk osv.
@Cuoresportivo RS6 har jeg sett på, men får det ikke ned i garasjen, dessverre :(

Apropo bruktbilkjøp: hvor mye rabatt bør man forvente av prisen som ligger på Finn? (Jeg har en formening og erfaring om ca. 6-10%, uavhengig av bil)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kul problemstilling :)
Jeg ville satt opp følgende absolutte kriterier og latt disse komme foran angsten for høye driftskostnader:
- Ikke elmotor
- Ikke turbo
- Rekke 6 eller V8 konfigurasjon

M3 eller RS5 ?:cool:
 
Kul problemstilling :)
Jeg ville satt opp følgende absolutte kriterier og latt disse komme foran angsten for høye driftskostnader:
- Ikke elmotor
- Ikke turbo
- Rekke 6 eller V8 konfigurasjon

M3 eller RS5 ?:cool:

Hehe, RS5 har jeg allerede hatt, så den hopper jeg over (dog, fantastisk bil, spesielt etter å ha byttet til Capristo eksos).
Kan jo si at jeg også vurderer RS4, selv som stasjonsvogn er den super kul. Men også Jaguar F-type - har prøvekjørt denne og er til de grader skuffet over alt, med unntak av eksteriør. (Prøvekjørte S'en, ikke R'en)

Savner at Mercedes ikke har noe tilsvarende kult i samme sjanger her. C63 er råkul, men ikke god nok girkasse. CLA45 har for kjedelig motor..
 
BMW i8 er vannvittig kul, men jeg tipper(?) en M3 er bedre i svingene.
Har du sett på en Audi R8? Her har du jo mulighet til V10'er også;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Siden du ikke skrev noe om budsjettet - Ferrari 458 (na)

image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher