NOMOS Glashütte

Wempe LE 200stk.
link
1685618947710.png
 
Nye Ahoi i 38,5 millimeter.. Liker´n..


Vis vedlegg 339946
Ja, her er det mye å like, både farger og størrelse.
Fint at de har datohjul som matcher skiven, men hvorfor i all verden har de flyttet det fra 6 til 3? Det er for meg helt uforståelig når det er masse plass under sekundviseren. Det synes jeg ødelegger mye.
Nomos har jo tradisjonelt hatt dato på et symmetrisk fornuftig sted, og det å gå bort fra det er enda dummere enn å bare ha det på 3 av gammel vane/latskap.

Synes også det er litt rart at sekundviseren er så langt opp. Det ser nesten ut som om de hadde tenkt til å ha dato der, men så gjorde et idiotisk valg i stedet. Det er mulig det er begrenset av urverket..?

Det beste hadde jo vært å flytte sekundene litt ned og så droppe datoen helt :)
 
Tipper det har sammenheng med urverket ja. Det setter sine begrensninger for plasseringen av de små sekundene. Så kunne sikkert datovinduet vært flyttet, men det har de altså ikke valgt..
 
Så kunne sikkert datovinduet vært flyttet, men det har de altså ikke valgt..
Jeg mener jo tvert i mot at der HAR flyttet datovinduet, og at det er en grov feil. Føl deg fri til å hilse fra meg og si det hvis neste gang du snakker med Nomos ;)

Forrige versjon av Ahoi, veldig mye mer elegant:
1690876786507.png


Den enda penere måten å løse layout på skiven:
1690876935696.png

(jada, jeg vet det ikke er helt det samme, og at urverket setter begrensinger, men jeg synes Nomos lager så mye fint at det rimelig å forvente at de sikter på perfeksjon. Blir litt skuffet når de gjør blundere som dato på 3 og 1000 feet :poop:)
 
Jeg mener jo tvert i mot at der HAR flyttet datovinduet, og at det er en grov feil. Føl deg fri til å hilse fra meg og si det hvis neste gang du snakker med Nomos ;)

Forrige versjon av Ahoi, veldig mye mer elegant:
Vis vedlegg 340416

Den enda penere måten å løse layout på skiven:
Vis vedlegg 340417
(jada, jeg vet det ikke er helt det samme, og at urverket setter begrensinger, men jeg synes Nomos lager så mye fint at det rimelig å forvente at de sikter på perfeksjon. Blir litt skuffet når de gjør blundere som dato på 3 og 1000 feet :poop:)
Jeg ser poenget ditt angående symmetri @Bøygen, men tillater meg å være uenig :) Har Club Sport 42 selv, og er i grunn ganske fornøyd med layout (som er likt den nye Ahoi modellen), å ha sekundene og dato plassert sammen på 6-posisjon hadde blitt for mye der for meg :) (og jeg er veldig glad i den datovisningen må jeg si :) , er jo lett leselig selv for en gammal gubbe :ROFLMAO:).
Derimot er jeg helt enig at 1000ft er en uting, skulle det stå noe skulle det selvfølgelig vært i m ikke ft om de absolutt må trykke det på skiva!
 
Forrige versjon av Ahoi, veldig mye mer elegant:
[fjernet bilde i sitat]
Den enda penere måten å løse layout på skiven:
[fjernet bilde i sitat]
(jada, jeg vet det ikke er helt det samme, og at urverket setter begrensinger, men jeg synes Nomos lager så mye fint at det rimelig å forvente at de sikter på perfeksjon.
Enig i at begge disse er penere. Det ødelegger ganske mye for symmetrien. Nå blir det både litt merkelig med sekundvindu så tett opp til sentrum, og i tillegg veldig tomt rundt datovinudet, så du får litt symmetrimangel to steder på en egentlig ganske enkel skive. Kult urverk, da. Og stygg er den jo fortsatt ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og jorol
Enig i at begge disse er penere. Det ødelegger ganske mye for symmetrien. Nå blir det både litt merkelig med sekundvindu så tett opp til sentrum, og i tillegg veldig tomt rundt datovinudet, så du får litt symmetrimangel to steder på en egentlig ganske enkel skive. Kult urverk, da. Og stygg er den jo fortsatt ikke.
De er absolutt ikke stygge, tvert i mot, svært pene. Da er det så irriterende med sånne ting som kunne og burde vært gjort mer elegant.
Det er faktisk en dealbreaker for meg.

Nå vil jo jeg helst slippe å ha dato i det hele tatt, så jeg blir kanskje litt ekstra obs på sånt.
 
  • Liker
Reaksjoner: jorol