NOMOS Glashütte

16718914160306476633984275377860.jpg
 
Hei,

Har nylig kjøpt en brukt Club 701 produsert høsten 2018. Den kunne trengt litt TLC-det er en del merker på lugs etter reimdrift i tillegg til på baklokket etter bruk av NATO.
Kanskje en service og justering etter 4 år også hadde vært greit for å få en fresh start som ny eier av klokken?

Nomos har standardpriser på service hvis man sender til dem, men det er jo greit å gjøre det innaskjærs hvis mulig.

Hvordan ser det ut med service i Norge? Tar man service lokalt eller sendes klokken uansett til Tyskland? Hvordan er prisene sammenlignet med de Nomos tar?

Noen med erfaringer?
Det er Otteren, Lian og Thune som evt kan ta service her?

God jul:)


Jeg leverte min club 751 inn til Thune i Bergen i sommer, da ble den sendt til verksted i Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bollis
Min stakkars «vintage» (10-15 år gammel?) Tangente fikk et ublidt møte med flisene på badet. Landet med glasset opp, men som dere ser spratt sekundviseren av. Virker litt stress å sende den til Tyskland, er det noen i Norge som kan fikse dette?
4235F932-5C42-4786-8226-C7DD8E15EE79.jpeg
 
Er det bare sekundviseren som har hoppet av fikser nærmeste urmaker det lett. Er det andre greier som har fått en trøkk må den nok til Tyskland. Men det finner urmakeren ut enda lettere enn han setter på plass sekundviser.

Klokker hakke' no på badet å gjøre.
Vi poster saker som "Tåler Seamaster oppvasksåpe" og så detter det klokker i badegulvet ett sett.

Jeg føler med deg. Det brøkdelssekundet der man ikke rekker å fange klokka før den spretter bortover og man tenker "Herregud, Flisene!" er ikke noe jeg lengter etter.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Vurderer å kjøpe en brukt Nomos Club Campus 38 2019 modell. Er det noen som vet hva en service på denne klokka koster? Begynner vel å nærme seg en service da jeg har forstått at serviceintervall på Nomos er ca 5 år? takker for all hjelp :)
 
Vurderer å kjøpe en brukt Nomos Club Campus 38 2019 modell. Er det noen som vet hva en service på denne klokka koster? Begynner vel å nærme seg en service da jeg har forstått at serviceintervall på Nomos er ca 5 år? takker for all hjelp :)
52A9B349-976B-4616-B3CA-3ADCC3CD03EC.jpeg

Nomos selv sier at klokkene ikke trenger service med mindre den stopper eller taper mye tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Knag og Mortbecken
takk for svar :) har noen erfaring med Alpha movement og at det er faktisk dette det koster om jeg f.eks leverer til Otteren for en service? eller kommer det frakt osv i tillegg til dette? takker :)
Tror det sto at frakt og lokal mva. kommer i tillegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Knag