Nok en klokke som jeg ikke har sett her før ...

Hvalrossen

Støttemedlem
Medlem
25. feb. 2012
Innlegg
1.508
Sted
Oslo
Resten av gjengen er på ferie, og da kan jeg vel prokrastinere litt med en forsinket utpakking av noe
jeg ikke har sett her før (kanskje med god grunn?).

Som sagt, forsinket utpakking, slik at konvolutten er blitt borte, så vi starter med denne:



Hva kan dette være? Noen gjetninger? Denne hjelper neppe så veldig:






OK, jeg fortsetter; for 5 poeng: hva er dette?









For 4 poeng:



Nå skulle det vel være enkelt?





Hvis ikke, så har vi 3-poeng-bildet:










OK, for 0 poeng:








Med litt flaks kanskje det også ligger en klokke der, men hvilken? Noen gjettinger?










Sannelig, der var det jo en klokke:






Godt innpakket i plastikk:






Ser ut som en lekker alligatorrem og spenne:








Og selve klokken uten plastikk:




Det er altså en Gerald Genta BSP.Y.66. 45mm, tantalum og hvitt gull. Jump hours, retrograde minutes (hva blir dette på norsk?) og
retrograde dates. Ifølge sales-pitchen er det tydeligvis veldig utfordrende å få til kombinasjonen
av jump hours og retrograde minutes.



Noen wrist shots:







Er det noen so vet hvorvidt denne er designet av Genta himself? Mente å ha lest ett eller sted at GG ble kjøpt opp
av Bulgari i 1999 og at Genta da startet Gerald Charles.

Et annet spørsmål er urverket. GGs hjemmeside prøver å få det til å fremstå at dette er et manufaktur, men
jeg mener at jeg for lenge siden leste at det er et meget saftig modifisert standard-urverk. ("The Gerald Genta manufacture designs and produces its own complication movements." står det blant annet. Men dette KAN vel også leses slik at de produseres eventuell
komplikasjon som kommer i tillegg til basisurverket. Eller er jeg helt på bærtur?)

Mmm ... kanskje er dette ekte manufaktur? I f eks TGCE – Volume IV : Gerald Roden CEO Daniel Roth & Gerald Genta skriver en tidligere CEO
blant annet at

"The launch of Gefica in 2007, which has a movement that is impossible to copy—featuring jump hours and retrograde minutes—marked the fruition of Gérald Genta’s rebirth; the brand is finding success again after long years of the industrial restructuring that is necessary to offer oneof- a-kind products of high quality and technical standards. [...]
The year 2004 saw Gérald Genta’s revival, not only in terms of design with the launch of the Octo collection, but also in terms of movements, with the exclusive use of Manufacturemade movements."


OK, noen fler wrist shots mens jeg prøver å finne ut av dette:










Hvordan er den på armen? Ganske tung; kanskje enda tyngre enn AP i SS? Tantalum og gull ser ut til å være ganske tunge grunnstoffer, så dette er kanskje ikke så overraskende. Samtidig er den greit slank og ikke for tykk.
Gir et veldig godt inntrykk på armen i noen minutter. DEILIG!

Rem/spenne i sol:




Denne kom sannelig også med papirer, i en meget fin skinnbok:







Hvorfor kjøper man noe slikt, som lukter økonomisk smell av guds nåde hvis man skulle trenge likvide midler?

Absolutt ingen god grunn; jeg ble bare avstandsforelsket i bilder av klokken, så jeg stirret på i flere måneder før jeg slo til, som f eks:
(hvis jeg husker riktig KAN de første bildene her være bilder av min klokke; men tatt fra butikken som solgte den:)















Dette bildet er lånt fra et annet nettsted og er nok ikke av min klokke:




Ha en fin dag, folkens. Det er jo en helt nydelig dag ... hvorfor sitter man inne på et kontor og pakker ut klokker og
jobber ubetalt arbeidstid på en dag som denne???
 
Gratulerer med flott og spennende sak!

Skriv gjerne litt mer når du har funnet ut om Gentamanufakturet og designet. Den minner jo om flere av Gentas tidligere Bi-retro-modeller, så slektskapet er i hvert fall veldig tydelig.
 
Gratulerer så mye med et fantastisk ur! Veldig kjekt med noe helt spesielt og annerledes, og dette synes jeg var enormt kult. Jump hour er jo også kjekt! :D

God sommer!
 
Gratulerer så synnsykt mye @csabko
Virkelig digger disse klokkene, denne må jeg få tatt en nærmere titt på;)
Godt å se at det er noen som tør kjøpe det utradisjonelle, jeg takker deg for det og at det unboxet noe annet enn Rolex her på TS:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Når jeg leste dette:

Resten av gjengen er på ferie, og da kan jeg vel prokrastinere litt med en forsinket utpakking av noe
jeg ikke har sett her før (kanskje med god grunn?).

Og så dette bildet:


Var jeg fryktelig redd du var i ferd med å unboxe en Invicta. Beklager, beklager og beklager igjen for at jeg i det hele tatt tenkte tanken.

Med andre ord var innholdet av et helt annet kaliber enn forventet. Dette var virkelig en spenstig og tøff sak. Kult at noen går utenom allfarvei!

Gratulerer så mye med en fantastisk klokke! :D
 
WOW!! Denne var rå! Aldri sett før. Veldig kult at du tør å bevege deg utenfor de "safe" klokkene som stort sett unboxes her, inkludert av meg selv. Tiltrekkes mer og mer av å finne noe spennende som ikke alle andre har. De har du klart. GRATTIS!! :D