Noen som har følt seg ignorert hos Bjerke i Oslo?

Det er helt riktig, men slik selgern sa var man ekskludert fra å kjøpe derfra uten historikk. :)

Om man feks ønsker kjøpe Rolex, PP, AP osv, så ja, da gjelder nok denne praksisen så godt som i hver eneste AD rundt om i hele verden. Dette er selvsagt kjipt om man ikke har et etablert kundeforhold, men dessverre sånn det er når eksempelvis 500k vil ha en vare det kun produseres 50k av. Ikke akkurat en ny problemstilling heller kan man si.
Skal ikke si at det gjelder trådstarter her, eller denne spesifikke opplevelsen selvsagt, men har inntrykket av at de fleste slike tilfeller handler mest om en indignasjon over "Så mine penger er ikke gode nok? Da kjøper jeg noe annet et sted som verdsetter kunder ..." (da av et merke som ikke er vanskelig å kjøpe direkte der og da) Enn dårlig kunderservice.

Selv har jeg vært inn og ut av begge filialer i en rekke år, og tok mange år før jeg kjøpte min første klokke der. Uavhengig av kjøp eller ikke, har jeg utelukkende møtt på hyggelig og imøtekommende betjening. Har dette kun vært flaks? Trolig ikke.

Har selv ved ren tilfeldighet overvært par slike situasjoner mens jeg har vært innom Bjerke, hvor det nesten kan virke som en kunde har innstilt seg på å bli fornærmet alt før dialogen har startet, til folk som har blitt direkte ufine når de har bedt om å få kjøpe utstillingsmodeller osv.

Uavhengig av hva man måtte selv mene, så er det vel på det rene at Bjerke er blant de aller største, om ikke den største, aktøren på klokkemarkedet i Norge. En posisjon de nok ikke hadde hatt om de ikke og solgte godt med rimeligere merker, der kvanta ligger. Hadde de hatt denne posisjonen om de var generelt dårlige på kundeservice? Trolig ikke.
My 2 cents;)
 
12 år gammel spaserte jeg rett inn hos alf lie i oslo. der satt 3 utgamle herremenn rundt et lite bord i trivelig passiar. røken fra sigarer snodde seg i saktefilm som smale kinesiske lange drager oppunder taket. jeg kom nok som et uventet avbrudd i deres dialog, men ble likevel tatt på alvor - fritt for nedlatenhet - da jeg spurte om en bestemt calatrava fra patek philippe, og jeg fikk også holde en golden ellipse i hånden. da prisen ble opplyst ble jeg overrasket, men ble faderlig oppmuntret til å spare, og komme tilbake etter noen år. vel ute igjen på gaten gikk jeg som beruset og gledet meg til å bli voksen med et slikt ur rundt håndleddet. oh lykke!

ettersom jeg er en uortodoks person, så får jeg uvanlig service - uvanlig god, men først og fremst i enkeltstående nisjeforretninger. jeg registrerer i sidespeilet hvordan mange andre ikke blir begunstiget på tilsvarende vis i et slikt miljø, og jeg er lite i stand, eller villig, til å analysere meg fram til hvorfor det arter seg slik.

jeg vil helst bli latt fullstendig i fred i enhver forretning, og selv ta initiativ til spørsmål ved behov. jeg avskyr hvis noen forsøker selge meg noe som helst.

jeg har bestandig bevisst gått inn for en klesstil strippet for gjenkjennbare logoer og referanser, fordi jeg trives best med å være visuelt nøktern og enkel på dette området, på tross av at plagg og sko kan utgjøre sum på titusener. jeg gjør det for min egen del, og vil som regel slippe oppmerksomhet på grunnlag av det yttre. straks jeg legger opp til kommunikasjon får jeg uansett oppmerksomhet i bøtter & spann, og forsvinner gjerne etterhvert ganske så plutselig for å få være litt alene med meg selv. 1 måned uten et annet menneske i en knøttliten hytte på høyfjellet eller langt inne i granskogen passer meg utmerket. uten strøm og innlagt vann. isola. er jeg heldig eller skrudd?

jeg har bodd i millionbyer og på øde plasser, i asia og europa, og bedømmer mennesker som enkeltindivider, utelukkende etter adferd. ingenting annet. jeg aksepterer at noen er snobber, andre ydmyke - visse snakker som en foss, enkelte tause som østers. oyster :mrgreen: forsøker ikke forandre på det. jeg kan godt mene noe om det, men jeg må ikke.

forøvrig har jeg opp gjennom ikke opplevd annet enn greie mennesker i bjerkes forretninger, og har pussig nok aldri lagt igjen en krone der.

248F4B78-BBA3-46C8-A20D-FE7D4328DFDE.jpeg
 
Redigert:
Ikke for å være en surpump @Waters2k, men hadde det ikke vært bedre å heller løfte butikken der du faktisk kjøpte uret du ble veldig fornøyd med i stedet for å bruke så mye energi på å klage på butikken du ikke handlet i?
Jeg har ytret mitt så jeg er ferdig for min del, når det gjelder den andre butikken jeg handlet i har jeg takket for god service og alt. :)
 
Om man feks ønsker kjøpe Rolex, PP, AP osv, så ja, da gjelder nok denne praksisen så godt som i hver eneste AD rundt om i hele verden. Dette er selvsagt kjipt om man ikke har et etablert kundeforhold, men dessverre sånn det er når eksempelvis 500k vil ha en vare det kun produseres 50k av. Ikke akkurat en ny problemstilling heller kan man si.
Skal ikke si at det gjelder trådstarter her, eller denne spesifikke opplevelsen selvsagt, men har inntrykket av at de fleste slike tilfeller handler mest om en indignasjon over "Så mine penger er ikke gode nok? Da kjøper jeg noe annet et sted som verdsetter kunder ..." (da av et merke som ikke er vanskelig å kjøpe direkte der og da) Enn dårlig kunderservice.

Selv har jeg vært inn og ut av begge filialer i en rekke år, og tok mange år før jeg kjøpte min første klokke der. Uavhengig av kjøp eller ikke, har jeg utelukkende møtt på hyggelig og imøtekommende betjening. Har dette kun vært flaks? Trolig ikke.

Har selv ved ren tilfeldighet overvært par slike situasjoner mens jeg har vært innom Bjerke, hvor det nesten kan virke som en kunde har innstilt seg på å bli fornærmet alt før dialogen har startet, til folk som har blitt direkte ufine når de har bedt om å få kjøpe utstillingsmodeller osv.

Uavhengig av hva man måtte selv mene, så er det vel på det rene at Bjerke er blant de aller største, om ikke den største, aktøren på klokkemarkedet i Norge. En posisjon de nok ikke hadde hatt om de ikke og solgte godt med rimeligere merker, der kvanta ligger. Hadde de hatt denne posisjonen om de var generelt dårlige på kundeservice? Trolig ikke.
My 2 cents;)
Jeg er ikke ute etter for å ta Bjerke eller noe men eneste jeg skal frem til at jeg møtte på en selger som ikke er int i meg som en potensiell kjøper. At jeg opplevde dårlig service den dagen er jeg ferdig med nå, selv har jeg respekt for Bjerke og deres forretning og håpet å treffe på en entusiast som ønsket å yte litt for et salg. Desverre så var det ikke dagen for meg, men men livet går videre for det. :)
 
Xxxxxx.. ettersom jeg er en uortodoks person, så får jeg uvanlig service - uvanlig god, xxx…
Xxxxxx…straks jeg legger opp til kommunikasjon får jeg uansett oppmerksomhet i bøtter & spann, xxxx…
Kjenner på at jeg ble veldig nysgjerrig på hva slags fyr du er ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Har bare gode erfaringer med både KJ og NDS, de siste gangene jeg har vært på KJ har jeg kun vært innom for service eller hjelp og har blitt tatt i mot raskt og hyggelig. Har også hatt trivelige opplevelser da jeg skulle kjøpe (Omega) både på KJ og NDS selv om det ikke ble handel der
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k