Noen som har følt seg ignorert hos Bjerke i Oslo?

Første gangen jeg var i Nedre Slottsgate var jeg i markedet for en Speedmaster, og opplevde at det var lite oppmerksomhet å få. Jeg fikk etterhvert nærmest mast meg til å få prøve den på armen, og da skulle man jo tro at selgeren ville gå i dialog og snakke om klokken osv, men vedkommende hadde ingenting å si tydeligvis. Speedmaster ble kjøpt på Thune dagen etter. Veldig hyggelig kjøp og god oppfølging og service når jeg er innom der.

Men nå har det seg slik at jeg er nysgjerrig på Tudor og da er det vanskelig å komme unna Bjerke. Jeg har vært i Nedre Slottsgate noen ganger og tittet og da har jeg opplevd god service og klokkeprat. Kanskje tilfeldig, kanskje det hjelper å ha en Speedy på armen.

Karl Johan fremstår for meg som helt håpløst. Veldig få på jobb og vanskelig å få kontakt. Jeg styrer unna der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Jeg mener det uansett og jeg skal ikke svartmale Bjerke pga en ansatt som ikke ønsker som ikke liker kunder, det er bra folk alle plasser og man må bare treffe de på den rette dagen. Denne Mandagen var tydeligvis ikke den dagen i hvertfall. om jeg skal gå til annet kjøp ved en senere anledning kommer jeg ikke til å fly ned dørene der. De gav sterkt uttrykk, skal du ha noe herfra så får du virkelig bruke penger. Var ekskludert fra alt oppe i 2 etg, så den saken var grei........
Mener du at man ikke kan gå opp i andre etasje sånn uten videre?
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Mener du at man ikke kan gå opp i andre etasje sånn uten videre?
Jeg kom kun for å se i andre etasje og snakke om klokker, historien endte med kjøp av en Omega Seasmaster Diver 300 på Thune Stortingsgaten istedenfor rett etterpå. Jeg har ikke råd til å kjøpe klokker for flere hundre tusen kroner, og de fleste har ikke det så jeg ville bare se og snakke litt med dem. Det gikk ikke denne gangen. :/

Du kan gå opp å se og alt det der, men du får ikke lov til å kjøpe noe der siden jeg er kunde de ikke vil ha. :)
 
Redigert:
Har opplevd samme der, dessverre. Andre gangen det skjedde så bestemte jeg meg for å aldri gå inn der igjen. Synd, for det er en flott butikk.

Det er mye kjekkere å handle ny motorsag enn klokke. Men det burde ikke være slik - for jeg er like interessert i begge deler. Om det ga noe mening... Handler vel mest om at man blir scannet fra topp til bunns, og det gidder jeg rett og slett ikke.
Da er du i samme situasjon som meg og det er litt spesielt og de burde da yte alle ganger, hadde jeg vært slik i min egen jobb hadde jeg mista jobben rett og slett. :/
 
Første gangen jeg var i Nedre Slottsgate var jeg i markedet for en Speedmaster, og opplevde at det var lite oppmerksomhet å få. Jeg fikk etterhvert nærmest mast meg til å få prøve den på armen, og da skulle man jo tro at selgeren ville gå i dialog og snakke om klokken osv, men vedkommende hadde ingenting å si tydeligvis. Speedmaster ble kjøpt på Thune dagen etter. Veldig hyggelig kjøp og god oppfølging og service når jeg er innom der.

Men nå har det seg slik at jeg er nysgjerrig på Tudor og da er det vanskelig å komme unna Bjerke. Jeg har vært i Nedre Slottsgate noen ganger og tittet og da har jeg opplevd god service og klokkeprat. Kanskje tilfeldig, kanskje det hjelper å ha en Speedy på armen.

Karl Johan fremstår for meg som helt håpløst. Veldig få på jobb og vanskelig å få kontakt. Jeg styrer unna der.
Jeg hadde også en Omega i tankene og det ble ikke mest oppmerksomhet, blir ikke noe handel av slik og vil behandles som et menneske og ikke en tulling. Ble ikke tilbud å prøve noe eller noe så dette var bare total ignoranse fra den unge valpen som stod der. Jeg dro også rett på Thune for handel selv rett etterpå, litt dejavu og se at folk ha samme opplevelse og kjøpe på samme sted.

Ønsker du å dra på Karl Johan så kan du dra en mandag i fellesferien i 12 tiden, da var det veldig stille der i hvertfall. :)
 
Har kjøpt både JLC og Rolex fra den famøse 2. Etg hos Bjerke i Nedre Slottsgate. JLC på dagen og Rolex etter litt maildialog og 12-ish mnd ventetid. Alltid følt meg velkommen og verdsatt som kunde der og har hatt god dialog med flere av de ansatte. Usikker på hvordan rike folk ser ut, men tror ikke jeg ser verken spesielt rik eller fattig ut.

Har dog alltid vært der for en grunn og henvendt meg direkte til de ansatte så snart "slusen" ble åpnet.
 
Det er helt riktig, men slik selgern sa var man ekskludert fra å kjøpe derfra uten historikk. :)

At man ikke kan kjøpe Rolex uten historikk er nesten ikke til å unngå slik som markedet er. Så kan man så klart stille spørsmål ved hvor god jobb Bjerke gjør med ventelistene basert på hvor mange nye Rolexer som selges med tungt hjerte på f.eks FINN. Jeg ser riktignok for meg at flipping er vanskelig å unngå så lenge det er så mye profitt å hente.

Men det er jo ikke bra når du opplever at du ikke får titte i 2. etasje engang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Waters2k
2. etasje inneholder jo Cartier som koster "kun" mellom 20-30K - så alt er ikke eksklusivt der vitterlig. Sånn for the record; hvilken klokke var du egentlig ute etter å ta nærmere øyesyn hos Bjerke @Waters2k?
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Alle opplevelser er vel subjektive. Selv har jeg utelukkende gode erfaringer på begge stedene. Har vært innom i nsgt og klart opplyst om at hensikten kun var å titte. Fått prøve alskens inkludert lange og platinum daydate feks under det premisset. Alle kan vel ha dårlige dager, får håpe din opplevelse kan tilskrives en slik dag hos den ansatte
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Dette kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Har vært innom NS mange mange ganger kun for å kikke eller for å prøve ulike modeller jeg har hatt i søkelyset og aldri hatt denne opplevelsen du beskriver. Har også fått handlet Rolex og Omega der. Alltid hyggelige folk.

Men det er jo en strøm av lykkejegere som jakter profitt på flipping av Rolex og VC, så kan gjerne forestille meg at hvis man er innom å undersøker hva som er mulig å kjøpe av ørten mulige klokker så får man nok ikke den samme behandling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
At man ikke kan kjøpe Rolex uten historikk er nesten ikke til å unngå slik som markedet er. Så kan man så klart stille spørsmål ved hvor god jobb Bjerke gjør med ventelistene basert på hvor mange nye Rolexer som selges med tungt hjerte på f.eks FINN. Jeg ser riktignok for meg at flipping er vanskelig å unngå så lenge det er så mye profitt å hente.

Men det er jo ikke bra når du opplever at du ikke får titte i 2. etasje engang.
Jeg fikk se i andre etasje så det er ikke noe problem, men det var bare ikke noe hjelp å få og han jeg snakka med ville ikke gjøre noe for å vise noe eller gå i gang med en samtale. Han ville bare ikke yte noe og var rett og slett ikke i møtekommende, alt jeg sa til han ble ikke til noe samtale. Desverre, planen min var å få tatt en titt og snakke om evt kjøp, men alt i alt var det ikke noe hjelp og få desverre fra han.

Flipping skjer ofte på Finn så det er ikke noe nytt, kjøpt fra norske buikker 2021 og 2022 som legges ut og dette er jo en del av disse kundene de selger til. Jeg ville ha kjøpt klokken og beholdt denne, trist å se at ting blir deals for folk enn å eie klokkene. :/

Rolex har jeg en fjern drøm om men det får være så får man være lykkelig eier med en Omega. :)
 
Redigert:
2. etasje inneholder jo Cartier som koster "kun" mellom 20-30K - så alt er ikke eksklusivt der vitterlig. Sånn for the record; hvilken klokke var du egentlig ute etter å ta nærmere øyesyn hos Bjerke @Waters2k?
Jeg skulle kikke og det jeg var ute etter var en Omega som jeg ville gjerne prøve men det er ikke noe samtale og villighet til å vise meg noe som helst. Når jeg kommer inn i en butikk så kikker jeg litt så tar kontakt med selgern, men slik jeg opplevde han var alt håpløst og det er ikke første gangen de er arrogante. :/
 
Jeg vil takke for all engasjement i denne tråden og synes det er fint å se så mange som deltar, skulle bare ønske Bjerke var litt mer i møtekommende enn total avisende. Trist men, fikk kjøpt ei klokke som jeg er meget fornøyd med et annet sted da. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel