Noen som har følt seg ignorert hos Bjerke i Oslo?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Jeg var innom i Bjerke Nedre Slottsgate her om dagen for å kikke litt, de ansatte er ikke de mest ivrige for å selge noe til vanlige folk. De har en tendens til å overse deg om du ikke er en nyrik kineser eller annen som flasher av penger. De har et nedlatende syn på folk som ikke ser "rike" ut, det er ikke bare rike folk som er int i klokker.

Fikk kontakt med en yngre fyr men han var ikke int til å vise noe og var veldig arrogant, sa jeg hadde noen klokkeplaner men det var ikke int å for å vise meg noe eller la prøve noe som helst. Snakket litt om Rolex og alle vet åssen den situasjonen er for tiden, men her var man ekskludert fra 2 etasje uansett. Her måtte en kjøpe flere kostbare klokker for å bli prioritert, men synes dette var en dårlig service og slike steder vil folk bruke penger?

Jeg kom ikke inn for Rolex for det er ikke noe å oppdrive alikevel, men savnet det å bli vist noe og spurt hva en kan være int i. Neida!

Jeg kjøpte en klokke på en annen kjede isteden, vil ikke legge igjen penger på et sted der de ikke liker kunder som ønsker å kjøpe seg noe!

Hva er deres mening og oppfatninger?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TidErPenger
Har merket at det er litt forskjell på når du drar innom. Litt utpå dagen på en lørdag eller tidlig en ukedag? Hvis de ikke har for mye å gjøre har det ikke vært noe problem å ta ut og se på eg. ALS eller Breguet. (Rolex gidder jeg ikke å prate om)

Men, ja, trynefaktor eksisterer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
På Karl Johan derimot…..

Virker som de alltid har 3 ansatte for lite på jobb.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Har merket at det er litt forskjell på når du drar innom. Litt utpå dagen på en lørdag eller tidlig en ukedag? Hvis de ikke har for mye å gjøre har det ikke vært noe problem å ta ut og se på eg. ALS eller Breguet. (Rolex gidder jeg ikke å prate om)

Men, ja, trynefaktor eksisterer.
Jeg var innom tidlig på en Mandag og de hadde ikke mye å gjøre, var kun noen få i butikken og flere hadde ikke noe spes å gjøre der og da. De ville bare være ignorant og være lite behjelpelige, synes det er veldig trist for en som ønsker å kjøpe seg noe.

Trynefaktor burde de kutte ut, ønsker de slik holdning i sine butikker bør man virkelig drive butikk i mine øyne. Alle kunder er like mye verdt, jobber selv i servicebransjen og det er ikke de penkledde som legger igjen mest penger for å si det sånn. :)
 
  • Trist
Reaksjoner: kire
På Karl Johan derimot…..

Virker som de alltid har 3 ansatte for lite på jobb.
Jeg var på Karl Johan og da var det stille, men var bare en snarvisitt der og gikk videre til Nedre Slottsgate. Tenkte kanskje å treffe på en entusiast der men så heldig var man ikke.....
 
Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en høflig og saklig mail om din opplevelse i butikken deres. Så skal du se at du får et høflig og saklig svar tilbake.
Jeg har vært i dialog med dem på epost og de beklaget seg og alt det der, men slik holdning bør de være for gode til mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Syns gjengen på Nedre Slottsgate alltid yter god service, jeg! Har vært der mange ganger for å ta en titt, er det mye folk i butikke må man vente på tur. Jeg har inntrykk av at de lar kunden gå noen minutter for seg selv før de tar kontakt dersom man går opp i 2. etasje. Har fått se alt jeg har ønsket meg der og de ansatte har solid kunnskap.
 
Nei, det har jeg heldigvis tilgode å oppleve. Jeg verken er rik, eller ser rik ut. Ikke alltid de har like god tid, men det er forståelig.

Og btw, de vet også at de ikke kan de hvem som er «rike». De som har seriøst med cash, er sjelden kledd i LV-uniform etc.
 
Jeg var innom i Bjerke Nedre Slottsgate her om dagen for å kikke litt, de ansatte er ikke de mest ivrige for å selge noe til vanlige folk. De har en tendens til å overse deg om du ikke er en nyrik kineser eller annen som flasher av penger. De har et nedlatende syn på folk som ikke ser "rike" ut, det er ikke bare rike folk som er int i klokker.

Fikk kontakt med en yngre fyr men han var ikke int til å vise noe og var veldig arrogant, sa jeg hadde noen klokkeplaner men det var ikke int å for å vise meg noe eller la prøve noe som helst. Snakket litt om Rolex og alle vet åssen den situasjonen er for tiden, men her var man ekskludert fra 2 etasje uansett. Her måtte en kjøpe flere kostbare klokker for å bli prioritert, men synes dette var en dårlig service og slike steder vil folk bruke penger?

Jeg kom ikke inn for Rolex for det er ikke noe å oppdrive alikevel, men savnet det å bli vist noe og spurt hva en kan være int i. Neida!

Jeg kjøpte en klokke på en annen kjede isteden, vil ikke legge igjen penger på et sted der de ikke liker kunder som ønsker å kjøpe seg noe!

Hva er deres mening og oppfatninger?
Tror nok du var uheldig og besøkte butikken en periode hvor kun «smykke-selgerne» var på jobb. Bjerke har noen helt fantastiske entusiaster ansatt, som alltid er en fryd å møte - uansett hvem du er. Dessverre har de også noen unge og uerfarne ansatte, som trenger noe mer tid til å fylle rollen med å representere Norges desidert fremste urmaker.
 
Syns gjengen på Nedre Slottsgate alltid yter god service, jeg! Har vært der mange ganger for å ta en titt, er det mye folk i butikke må man vente på tur. Jeg har inntrykk av at de lar kunden gå noen minutter for seg selv før de tar kontakt dersom man går opp i 2. etasje. Har fått se alt jeg har ønsket meg der og de ansatte har solid kunnskap.
Det hadde jeg håpet også men desverre så var det ikke slik denne gangen, men får håpe de bedre tankene kan komme ved en senere anledning. Hadde vært koselig å få litt service når man først er ute etter noe nytt i hvertfall. :)
 
Nei, det har jeg heldigvis tilgode å oppleve. Jeg verken er rik, eller ser rik ut. Ikke alltid de har like god tid, men det er forståelig.

Og btw, de vet også at de ikke kan de hvem som er «rike». De som har seriøst med cash, er sjelden kledd i LV-uniform etc.
Jeg mener det uansett og jeg skal ikke svartmale Bjerke pga en ansatt som ikke ønsker som ikke liker kunder, det er bra folk alle plasser og man må bare treffe de på den rette dagen. Denne Mandagen var tydeligvis ikke den dagen i hvertfall. om jeg skal gå til annet kjøp ved en senere anledning kommer jeg ikke til å fly ned dørene der. De gav sterkt uttrykk, skal du ha noe herfra så får du virkelig bruke penger. Var ekskludert fra alt oppe i 2 etg, så den saken var grei........
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Har opplevd samme der, dessverre. Andre gangen det skjedde så bestemte jeg meg for å aldri gå inn der igjen. Synd, for det er en flott butikk.

Det er mye kjekkere å handle ny motorsag enn klokke. Men det burde ikke være slik - for jeg er like interessert i begge deler. Om det ga noe mening... Handler vel mest om at man blir scannet fra topp til bunns, og det gidder jeg rett og slett ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Kjenner ikke igjen dette. Blir som regel tilbudt en kaffe eller mineralvann, samtidig som jeg får velge om jeg vil kikke på egenhånd, eller med «guide». Sikkert hatt flaks jeg da…
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k