Noen som har erfaring med KM på finn.no ?

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
178
Sted
Norge
Er en på finn.no som stadig har dyrere ur tilsalgs: Rolex, Panerai, Breitling, Hubblot mm.. Han kaller seg km, men tror han heter Kaim.. Han har en facebook side som heter armanwatches..

Noen som har erfaring med å handle med han?
 
Jeg har handlet face-to-face med KM i Oslo.
Virka som en OK fyr, pratet i 15-20min med han om klokker og litt annet forskjellig han drev med.

Klokke jeg kjøpte var som forventet og handelen ble gjennomført.
Jeg fikk mail fra KM litt senere om jeg var fornøyd med klokka.

Men ja, jeg ser fyren handler i ganske dyrer klokker nå om dagen, det meste har vistnok papirer i orden, men hvor disse kommer fra har jeg spekulert i selv. Det er jo ganske ekslusive greier noe av det han selger.
 
Noen anbefaler, noen sier "styr unna"... Magefølelsen.. Styr unna :) Blir nok ikke å handle med han! Dumt å bruke fler titusener når man har dårlig magefølelse!
 
Noen anbefaler, noen sier "styr unna"... Magefølelsen.. Styr unna :) Blir nok ikke å handle med han! Dumt å bruke fler titusener når man har dårlig magefølelse!

La meg bare klarere, jeg gikk på ingen måte ut med en anbefalling.
Jeg rett og slett delte en erfaring - thats it.
 
En GENERELL tanke (;)) Hvis man liker en klokke (som er original) og er fornøyd med å få kjøpt den til riktig pris og det stopper der... Så er vel en selger lik en annen... (dobbelt ;)). Hvis du ikke gir blaffen i hva du EVT støtter derimot... Presiserer at jeg heeelt tilfeldigvis poster dette i denne tråd...
 
En GENERELL tanke (;)) Hvis man liker en klokke (som er original) og er fornøyd med å få kjøpt den til riktig pris og det stopper der... Så er vel en selger lik en annen... (dobbelt ;)). Hvis du ikke gir blaffen i hva du EVT støtter derimot... Presiserer at jeg heeelt tilfeldigvis poster dette i denne tråd...
Det ligger vel mer på at uret er 10 år gammelt og mangler historikk.. For alt jeg vet kan servicen som ble påstått tatt for 2 år siden være oppspinn.. Uret kan være tyvegods og hva om det har vært lekkasje og det har begynnt å ruste/irre innvendig? :) Ja, dette er jo worst case senario ;) Holder på å grave litt, og virker som jeg klarer å kartlegge historikken.. (gjør jeg det så handler jeg, uavhengig av selgeren).
 
Jeg vil anbefale å ta et kjapt Google søk på denne selgerens fulle navn.
 
Jeg glemte å nevne at rett etter jeg kjøpte min Breitling av KM fikk jeg en bekreftele på mail fra KM med opplysninger om klokken (serienr osv.) samt at selger garanterte at klokken ikke var tyvegods.

Vet ikke om dette er verd noe, men selger gjorde dette uoppfordret av meg.
 
Har klart å spore historikken på uret jeg er intressert i, og vet da også at det ikke kan være tyvegods. Føler meg temmelig trygg, selv om selger ikke gir det beste inntrykket over email..
 
Tenkte bare å oppdatere denne tråden, siden jeg nå har handlet med KM.

KM var hyggelig, villig til å diskutere litt pris samt at han møtte meg på halvveien. Før jeg møtte han så skurret det litt da jeg leste litt av hvert om han når jeg googlet navnet hans, samt at email han sendte virket litt rotete og useriøse.

Handel gikk akuratt som avtalt. Han hadde med kvittering fra firmaet sitt: armanwatches som jeg fikk på kjøpet med s/n og salgssum. Dagen etter oppsøkte jeg en AD som har kjennskap til uret fra før av, og de bekreftet det han allerede hadde fortalt meg om historikken.

Meget fornøyd med handel i forhold til uret (enda penere kosmetisk enn forventet), at han var hurtig og seriøs og at alt stemmte, samt en god pris!

Kommer å handle med armanwatches / KM igjen om han har noe intressant!

Dette var ihvertfall min opplevelse, uten at jeg selvsagt kan garantere samme opplevelesen til andre ;)

Som sagt, eneste å utsette var at han virker noe useriøs på email hvor han fremstiller seg på en svært lite "formell" måte. Men nå er jo egentlig ikke det avgjørende! :)
 
Samme opplevelser jeg har hørt av andre, bra! Gratulerer med rå Breitling(?) :)
 
Må bli slutt på "rykter"!!

Har handlet med Armaanswatches flere ganger selv og det har overhodet ikke vært noe problem! Ærlig og redelig, heller ikke for dyr. Dere som har greie på klokker burde kunne se om det som følger med av papirer ol. er reelle. Om ikke, anbefaler jeg å slutte å handle klokker i høy prisklasse