Noen som har en Bergeon 6825 til låns? *LØST*

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Selvom lenka på Seamasteren er aldri så digg, så er tiden inne for å få den på Nato. Problemet mitt er at det vanlige Bergeon Spring bar verktøyet mitt ikke funker på denne klokka uten å skrape opp lugsa noe heftig:(
Så da lurer jeg på om noen klokkenerder har en 6825 med standard forks til låns?
Og nei, jeg går ikke til urmakeren (de har skrapet opp samtlige klokker jeg har levert :evil:).
Eventuelt er det noen som har en anbefalning på hvor jeg kan få tak i en slik kjapt?
 
Hva med å teipe lugsene med en solid teip litt nøye før du går i gang? Har holdt noen klokker helt ripefrie under lugsene på den måte.
 
Hvorfor er folk her inne så manisk redd for riper?
Er ikke negativt ment, men klokker skal da brukes?:confused:

Riper på klokka og lenka generelt plager meg ikke, men jeg hater virkelig riper under lugsa etter springbarglipp. Som Sponon sier er vi ikke helt riktig skrudd sammen :mrgreen:
Samtlige av mine klokker har riper etter normal bruk og dette er faktisk noe jeg setter pris på, men hakk og ovennevnte riper er jeg rimelig OCD på:roll:
Det hele løste seg dog etter et par tre fire glass vin og en rull med teip. Ikke skjønner jeg åssen jeg greide det, men lugsa er helt fine og klokka hviler nå på nato:D
 
Riper på klokka og lenka generelt plager meg ikke, men jeg hater virkelig riper under lugsa etter springbarglipp. Som Sponon sier er vi ikke helt riktig skrudd sammen :mrgreen:
Samtlige av mine klokker har riper etter normal bruk og dette er faktisk noe jeg setter pris på, men hakk og ovennevnte riper er jeg rimelig OCD på:roll:
Det hele løste seg dog etter et par tre fire glass vin og en rull med teip. Ikke skjønner jeg åssen jeg greide det, men lugsa er helt fine og klokka hviler nå på nato:D

Hjelp! Bra det gikk i orden. Hater selv tanken å påføre klokkef...skapet riper, og det MED viten og vilje. PS! Jeg mistenker min lokale urmaker for å ha (minst)tre fire rødvinsglass innabords før han har jobbet med mine klokker en allminnelig arbeidsdag så kanskje du blir bedre til å skru på ur i "fylla". Jeg VET at det i hvert fall funker på netthandel:)