Jeg har en Traxxas E-Maxx 3905. Denne modellen hadde to stykk Titan 550-motorer. Syns forsåvidt bilen var sprek og morsom å kjøre til å begynne med, men så ble jeg utsatt for noen uheldige hendelser. Først eksploderte regulatoren min, også brant en av motorene opp. Da fikk jeg nok og kjøpte Castle Creations Mamba børsteløs motor med tilhørende regulator. Giret bilen til cirka 80 km/t med drevsats fra Robinson Racing - det er MER enn fort nok på en sånn stor slegge! Har også satt på fjærer med fler viklinger, fylt demperne med tykkere olje og det avhjelper kjøreegenskapene litt. Jeg har latt hjulgeometrien vært uendret.
Har fått med meg at mange klager over at drivverket i disse bilene ikke tåler børsteløs konvertering (som Traxxas reklamerer med), men jeg har ikke hatt noen problemer med dette overhode. Etter snart 5 år er clutchen like fin, drivakslene er fortsatt hele og jeg har ingen ulyder fra drivverket. Det eneste jeg må gjøre, er å bytte noen mansjetter.
Faktisk er jeg overrasket over hvor mye juling denne bilen har tålt; det som har gått i stykker kan telles på en hånd og har utelukkende vært min egen feil: 1 stykk bakre dempertårn og 1 stykk bærebru. Begge deler som følge av herjing hvor jeg strengt tatt burde ha regnet med at det kom til å ryke.
Traxxas bygger utrolig solide herjebiler, spesielt om man behandler dem litt pent. Står man derimot kontinuerlig på bar asfalt og gir full gass og bilen tar en loop fra stillestående, vel, da ryker ting
Tror holdbarheten du opplever har mye å gjøre med en fornuftig og god kjørestil, da får man utrolig mye moro ut av dem.
@ChristianN hvor på Hvervenbukta?
Er der en del på krabbefiske og annen barnelek titt som ofte, kunde jo stukket innom og "enablet" 2- og 3-åringen
Er ikke langt unna. om du kommer "bakfra" er det inn i skauen opp til høyre der det står skiltet "motorsenter", 50m før avkjøringen til venstre til ingierstrand.
Ditto omvendt om du kommer hovedveien, da er det 50m etter innkjøringen til ingierstrand som da er på høyre hånd, man skal da opp til venstre opp i skauen. Om bommen er nede er det mulig å ta beina fatt opp, men ikke så mye folk der da som regel
Redigert av en moderator: