Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Uenig i den erfaringen:
Vis vedlegg 354556

Hvis du har for lite aksjer og for kort fartstid i Eplehaven så blir det uklart.

Jeg fikk også en "eplefon" av arbeidsgiver. Den hadde jeg i tre måneder. Da orket jeg ikke mer og hentet frem min tre år gamle Microsoft Luma (ja, WindowsTelefon. Det var i de dager). Overgangen føltes som et teknologisk fremskritt. Hadde Windows-telefonen i et år og trivdes med det. Deretter ble det Samsung. Blitt der siden.

Det er en eller annen bruksfilosofi over eplefoner. Du må være innenfor den "gode sirkel" for å få det til å virke. Og du må for all del sette størst pris på å bruke ting på deres bestemte måte.

Nei, jeg holder meg unna eplehaven og har aldri savnet den.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Føles veldig bakover å gå fra Samsung til eple ja. Alt uten om face id føles hakket mer tungvint. Selv teksting har de klart å gjøre litt dårligere.
Makrobildet her må være tatt med en slags pro variant ?
 
Føles veldig bakover å gå fra Samsung til eple ja. Alt uten om face id føles hakket mer tungvint. Selv teksting har de klart å gjøre litt dårligere.
Makrobildet her må være tatt med en slags pro variant ?

Det var vel i oktober i Generelt Snikksnakk jeg la ut bilder med min Samsung S23.
Med og uten zoom. Imponerende.
 
Hvis du har for lite aksjer og for kort fartstid i Eplehaven så blir det uklart.

Jeg fikk også en "eplefon" av arbeidsgiver. Den hadde jeg i tre måneder. Da orket jeg ikke mer og hentet frem min tre år gamle Microsoft Luma (ja, WindowsTelefon. Det var i de dager). Overgangen føltes som et teknologisk fremskritt. Hadde Windows-telefonen i et år og trivdes med det. Deretter ble det Samsung. Blitt der siden.

Jeg fikk eplefon påprakket av arbeidsgiver som tjenestetelefon. Den bruker jeg stort sett kun til å spille av lydbøker for ungene med, ellers bruker jeg den så å si aldri. Jeg brukte også Microsoft Lumia for en del år tilbake, og jeg må faktisk si at det var et meget intuitivt brukergrensesnitt og en telefon og et OS jeg likte svært godt og savner innimellom. I dag bruker jeg Google Pixel 6a (jeg er allergisk mot å betale noe særlig mer enn tre-firetusen kroner for en mobiltelefon) og er svært godt fornøyd.

Til eplefonens forsvar må sies at de er svært sikre - både med hensyn til software, men også hardware. De har blitt betegnet av kyndige folk innen sikkerhet som "nesten unødvendig godt bygget". Det bør de jo forsåvidt også være til den prisen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har en generell aversjon mot å bruke produkter som på død å liv skal lage sine egne regler. Har inntrykk av at det er en nyamerikansk greie. Samme med Tesla f.eks. Nå skal det jo i rettferdighetens navn sies at kvaliteten på Apple er god ift Tesla, men det er noe med brukergrensesnittet som byr meg i mot.

Har brukt Samsung i alle år og Android passer meg utmerket.
 
Jeg har en generell aversjon mot å bruke produkter som på død å liv skal lage sine egne regler. Har inntrykk av at det er en nyamerikansk greie. Samme med Tesla f.eks. Nå skal det jo i rettferdighetens navn sies at kvaliteten på Apple er god ift Tesla, men det er noe med brukergrensesnittet som byr meg i mot.

Har brukt Samsung i alle år og Android passer meg utmerket.
Rebell!
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Jf. diskusjon om Vipps er jeg litt provosert over de - men jeg tror mitt synspunkt er ganske sobert og faktabasert. Inne i appen får man som forbruker beskjed om at Vipps ikke tar gebyrer når du handler fra forretninger, og betaler med deres tjeneste. De sier ikke at de faktisk tar veldig høye gebyrer - fra butikken. De forleder med "brukervennlighet" til at enda flere benytter tjenesten deres. Bankaxept er fortsatt ufattelig mye rimeligere, og sannsynligvis det aller mest effektive betalingsmiddelet man kan bruke i Norge. Med en dugelig browser eller password manager er det heller ikke tregere å benytte.

De har i mine øyne ingen andre hensikter enn å tjene penger, men det er synd at de tyr til slike uttalte halvsannheter som den man konsekvent serveres. Til alt overmål har de begynt å servere reklame inne i appen sin.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og lobergen
Bankaxept er fortsatt ufattelig mye rimeligere, og sannsynligvis det aller mest effektive betalingsmiddelet man kan bruke i Norge.

Angående Vipps og BankAxept har du sikkert rett, og jeg kjenner ikke prisene i varehandelen. Men i frivilligheten vet jeg litt, og der er Vipps billigere mhp gebyr enn iZettle.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Jeg for min del synes Vipps er helt fantastisk. Men jeg bryr meg lite om hva som ligger bak, det skal sies. Så lenge det er lett og brukervennlig så er jeg fornøyd. Og der føler jeg Vipps leverer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Perilei
Å ha visa/mastercard avtale for bedrifter er heller ikke gratis.
Å for tiden der jeg jobber så går over 50% på mastercard.er vel 2% vi betaler av transaksjonene som går på visa/master.

Så vil oppfordre alle til å bruke bankaxept
 
Å ha visa/mastercard avtale for bedrifter er heller ikke gratis.
Å for tiden der jeg jobber så går over 50% på mastercard.er vel 2% vi betaler av transaksjonene som går på visa/master.

Så vil oppfordre alle til å bruke bankaxept
Om deres bedrift betaler 2% i transaksjonsavgifter for MC/Visa så send meg en PM så kan det være jeg kan hjelpe dere med å få det redusert.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.

Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...

8
Laget meg ny facebook-profil her om dagen, og blant venneforslagene dukker det opp folk jeg ikke egentlig kjenner på ekte, eller har felles venner med, men har vært i nærheten av og jobbet ved siden av for noen måneder siden.

Så selv med "ny" profil så vet dem godt hvem jeg har vært med for lenge siden, enda dette ikke er folk jeg vet navn på en gang eller har kommunisert med på nett før.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Apropos Fedex, la nettopp til ny spam-regel i den evige kampen i privat innboks. Har vært et sinnssvak mengde spam siste årene.

Må i tillegg innom søppelposten daglig, ettersom Outlook kategoriserer en del ekte e-post som søppel mens TIKTOK MILF NORGE FORSENDELSE PÅ VEI kkkKKK slipper gjennom.

Ca. en sjettedel av reglene:
Screenshot 2024-01-10 at 14.30.39.png
 
Selv om det bare hadde vært ett eneste togsett på hele indre Østland, så hadde ikke Vy klart å få det til å følge rutetabellen om det så var medvind, sola i ryggen og kjøttkaker til middag.. Jøsses, kom det både snø og kuldegrader denne vinteren også!? Hvem kunne forestilt seg noe sånt?!
 
Selv om det bare hadde vært ett eneste togsett på hele indre Østland, så hadde ikke Vy klart å få det til å følge rutetabellen om det så var medvind, sola i ryggen og kjøttkaker til middag.. Jøsses, kom det både snø og kuldegrader denne vinteren også!? Hvem kunne forestilt seg noe sånt?!
Ja, stor fare for at toget ville kjørt før tiden… ;)
 
Kunder som mener at fysikkens lover ikke gjelder for dem. Akk.

Jaja. Straffeutmålingen ved brudd på dem er meget kontant og uten ankemuligheter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG