Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

hva er det med vipps og nordmenn? er litt motstander mot dnb og måten de tvinger vipps inn i samfunnet, la meg få bruke apple pay i fred Dnb! slutt å pushe vipps
det er vipps innlogging, det er vipps autorisasjon, vipps kode vipps blabla
og i nyheter så er det vipps nede tid, vipps svindel
og hva er egentlig greia med vipps betaling med qr kode og app i butikk, lager jo bare kø!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tagliano og Preacher
hva er det med vipps og nordmenn? er litt motstander mot dnb og måten de tvinger vipps inn i samfunnet, la meg få bruke apple pay i fred Dnb! slutt å pushe vipps
det er vipps innlogging, det er vipps autorisasjon, vipps kode vipps blabla
og i nyheter så er det vipps nede tid, vipps svindel
og hva er egentlig greia med vipps betaling med qr kode og app i butikk, lager jo bare kø!!
Den "digitaliseringen" av samfunnet.
Norges Sentral Bank (og andre) jobber på Central Bank Digital Currency "CBDC" og vil implementere den, sånn at de kan bli kvitt med kontanter.
Når de får det på plass, skal de programmere disse CBDC med øremerking, slutt dato etc.
Litt som i disse byene i Kina hvor folk lever med Social Credit Score system.
Du må bare glede deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Mortbecken
Den "digitaliseringen" av samfunnet.
Norges Sentral Bank (og andre) jobber på Central Bank Digital Currency "CBDC" og vil implementere den, sånn at de kan bli kvitt med kontanter.
Når de får det på plass, skal de programmere disse CBDC med øremerking, slutt dato etc.
Litt som i disse byene i Kina hvor folk lever med Social Credit Score system.
Du må bare glede deg.

Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.

Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...

8
 
Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.

Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...

8
Ja, informasjon er et marked.
Til syvende og sist, handler det om kontroll for å kunne bevare den nåværende politisk makt, mens verdens gjeldoppbygget finanssystemet gruser seg.
Å bevare et system mens det andre gruser seg, har aldri fungerte før, og det skal heller ikke fungere denne gangen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja, informasjon er et marked.
Til syvende og sist, handler det om kontroll for å kunne bevare den nåværende politisk makt, mens verdens gjeldoppbygget finanssystemet gruser seg.
Å bevare et system mens det andre gruser seg, har aldri fungerte før, og det skal heller ikke fungere denne gangen.
Blitt litt vel mye konspiforum her inne den siste tiden, eller?
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Blitt litt vel mye konspiforum her inne den siste tiden, eller?
Konspi hva?
Er det fortsatt et mysterium for deg at det nåværende finanssystemet er i trøbbel og at historisk sett, alt foregår i sykluser?
WTF...:ROFLMAO:
Til og med de største i Wall Street snakker høyt om det.

Jeg blir virkelig slitten med disse BS påstander.
 
Konspi hva?
Er det fortsatt et mysterium for deg at det nåværende finanssystemet er i trøbbel og at historisk sett, alt foregår i sykluser?
WTF...:ROFLMAO:
Til og med de største i Wall Street snakker høyt om det.

Jeg blir virkelig slitten med disse BS påstander.

Jeg har bestemt meg for å ikke lenger tillate disse avsporingene dine hvor du tar tak i den minste flik av noe som så vidt toucher politikk/økonomi/samfunn, og trekker det helt over til monologer med dine synspunkter og overbevisninger rundt disse emnene.

Det finnes drøssevis av andre plattformer hvor man kan diskutere og dele den slags, og jeg ønsker ikke at Tidssonen skal falle ned på kommentarfelt-nivå.
 
Jeg har bestemt meg for å ikke lenger tillate disse avsporingene dine hvor du tar tak i den minste flik av noe som så vidt toucher politikk/økonomi/samfunn, og trekker det helt over til monologer med dine synspunkter og overbevisninger rundt disse emnene.

Det finnes drøssevis av andre plattformer hvor man kan diskutere og dele den slags, og jeg ønsker ikke at Tidssonen skal falle ned på kommentarfelt-nivå.
Mannen som hadde for mange meninger...
Til og med på klokkevaremerker og urverk.
 
Sjelden jeg tar @Hammerfjord sitt parti, men disse poengene han tar opp her er vel strengt tatt ganske langt unna konspirasjonsteorier. Dette er jo faktisk ganske fornuftig. Dessuten var det ikke han som tok opp temaet. Rett skal være rett, sensur trenger vi vel heller ikke på et forum.
Ihvertfall ikke når det er såpass lite konspiratorisk som dette.

I andre tilfeller kan jeg være enig i at det kan bli litt meget, men ikke akkurat her. JM2C
 
Sjelden jeg tar @Hammerfjord sitt parti, men disse poengene han tar opp her er vel strengt tatt ganske langt unna konspirasjonsteorier. Dette er jo faktisk ganske fornuftig. Dessuten var det ikke han som tok opp temaet. Rett skal være rett, sensur trenger vi vel heller ikke på et forum.
Ihvertfall ikke når det er såpass lite konspiratorisk som dette.

I andre tilfeller kan jeg være enig i at det kan bli litt meget, men ikke akkurat her. JM2C

Jeg har ikke sagt noe om kvaliteten på de monologene som serveres, hverken her eller andre steder på forumet.

Poenget er at den typen politiske/økonomiske/samfunns-relaterte monologer/utbrudd ikke er noe det er hensiktsmessig å tillate på Tidssonen.

Dette er ikke sensur. Dette er kjøreregler for å legge til rette for et hyggelig og konstruktivt community hvor vi samles, gledes og tidvis krangler om klokker :)

Ønsker man å diskutere politikk, samfunn og økonomi, så finnes det flust med egne fora og plattformer for dette. Både på nett og IRL.
 
Du skrev også

Sjelden jeg tar @Hammerfjord sitt parti, men disse poengene han tar opp her er vel strengt tatt ganske langt unna konspirasjonsteorier. Dette er jo faktisk ganske fornuftig. Dessuten var det ikke han som tok opp temaet. Rett skal være rett, sensur trenger vi vel heller ikke på et forum.
Ihvertfall ikke når det er såpass lite konspiratorisk som dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Ja, og dette er ikke konspiratorisk. I andre sammenhenger kan jeg være enig at det kan bli litt for høytsvevende, men her har han en legitimt poeng. Det synes jeg det må være takhøyde for. I hvertfall når det ikke var han som sparket i gang ballen.
 
At Trine Eilertsen ikke dukket opp på kveldens Aftenpodden live. Som å dra på Bruce Springsteen-konsert uten Bruce. Jada, bandet er bra. Men noe mangler. (Sikkert en god grunn, så håper det går bra med henne).