Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Tennisspillere som stønner hver gang de slår ballen! Gjør det helt umulig å se tennis med lyd på :confused: Noe så tragisk og påtatt. Hvem i helv... begynte med denne utingen?!

Jeg hørt en gang lenge siden at det startet seg som taktikk for å forstyrre opponentene.
Helt ærlig, jeg vet ikke hvis det er sant, men å brøle gjennom en tennis match som man økser ned engelskmenn på Lindisfarne er vel overdrevet.
 
Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: eidehelg og Grendel
20210731_165439.jpg
20210731_165419.jpg

Å få besøk av vinteren i fellesferien...
 
Når statene tvinger på noe de ikke har kontroll over... :rolleyes:


"This week, Northern Ireland's Department of Health (DoH) has temporarily suspended their COVIDCert online vaccination certification service after a data incident.
The government body says that a limited number of users were potentially exposed to data of other users, causing them to temporarily halt the service.
COVIDCert enables fully vaccinated individuals based in Northern Ireland to obtain a digital certificate confirming their COVID-19 vaccination status."


 
Kommet opp til hytten I regn og mørke. Siste strekket er ekstra sølete og humpete vei. Jeg kjører ekstra forsiktig.

Da jeg parkerer i garasjen ser jeg at MC'n er virkelig møkkete. Baklysene syntes jo nesten ikke. Selv skiltet..... hei.... skiltet???
20210804_222254.jpg

8
 
Altså... Munnbind og heilskjegg. To ting som går dårlig i sammen. På tide å skrote det munnbindet no snart får en håpe
 
Redigert:
I sommer kjøpte jeg ny motorsykkel. Da fikk jeg med et Cobra effektanlegg som tidligere eier likte godt. I forbindelse med salget var det originale anlegg satt på. Cobra-anlegget har bare stått på loftet til ingen nytte. Så hva skal jeg gjøre med det? Det må være et sted før jeg får prøvd det.

Så, jeg satte det i stuen sammen med blomstene, og fant frem noen blomster som kunne stå der frem til noen finere ble kjøpt inn.

20210816_170253.jpg


.... Men fruen likte ikke mitt syn på å pynte opp stuen...

8
 
Tilgi meg en litt lang og smal post som treffer IT-folk mest:

Hver vinter arrangeres den ypperste av alle nerdekongresser, International Solid-State Circuit Conference (ISSCC) i San Francisco. Det er et slags mikroelektronikkens Mekka, et samlingspunkt for alle som driver innen IC, RF, kryptografi, maskinlæring og hardwarenær programvare, av og for folk fra industrien og akademia.

I år ble det dessverre arrangert online, og den to tommer tykke A4-bibelen med posters, papers og oppsummering uteble naturlig nok. Men i går kom det en konvolutt i postkassen med ukjent avsender og uten følgebrev:

DSC_2048.JPG


For de uinnvidde; å få en USB-minnepinne er datasikkerhetsmessig sammenlignbart med å få en brukt dong i hånda. Eller, i dette tilfellet, i posten.

Så jeg sitter her og lurer på om arrangøren, IEEE, faktisk er så dumme, eller om dette er noen som forsøker å installere spyware hos meg. Uansett, et fint trofé og en minnepinne som har sett sin siste usb-port. :LOL:
 
Tilgi meg en litt lang og smal post som treffer IT-folk mest:

Hver vinter arrangeres den ypperste av alle nerdekongresser, International Solid-State Circuit Conference (ISSCC) i San Francisco. Det er et slags mikroelektronikkens Mekka, et samlingspunkt for alle som driver innen IC, RF, kryptografi, maskinlæring og hardwarenær programvare, av og for folk fra industrien og akademia.

I år ble det dessverre arrangert online, og den to tommer tykke A4-bibelen med posters, papers og oppsummering uteble naturlig nok. Men i går kom det en konvolutt i postkassen med ukjent avsender og uten følgebrev:

Vis vedlegg 260846

For de uinnvidde; å få en USB-minnepinne er datasikkerhetsmessig sammenlignbart med å få en brukt dong i hånda. Eller, i dette tilfellet, i posten.

Så jeg sitter her og lurer på om arrangøren, IEEE, faktisk er så dumme, eller om dette er noen som forsøker å installere spyware hos meg. Uansett, et fint trofé og en minnepinne som har sett sin siste usb-port. :LOL:

Bare å kjøpe seg en billig brukt laptop på finn, legge inn favorittdistroen, koble den helt av nettet, så har du en »vaskemaskin» til å sjekke den slags med. :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless og Genta