Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

SMS`en jeg fikk på søndag om at den ene datteren min er satt i karantene. Hjemmeundervisning - samtidig som jobben forventer full dag på hjemmekontor. Går ikke opp... :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Merk at det er utvidet antall omsorgsdager ifm koronapandemien.
Men, jeg forstår det er enkelte arbeidsgivere som er tonedøve.

Ja, det er egentlig ikke det som er problemet for min del. Jeg tror arbeidsgiver er forståelsesful, men dette kom litt brått på og jeg er nyansatt og ønsker ikke å kreve for mye;)
 
Ja, det er egentlig ikke det som er problemet for min del. Jeg tror arbeidsgiver er forståelsesful, men dette kom litt brått på og jeg er nyansatt og ønsker ikke å kreve for mye;)
Som mellomleder (eller dritten i midten som det også er omtalt som) tenker jeg:
Også nyansatte har familie : ) Snakk med din nærmeste leder. Sammen finner dere ut hvilke teamsmøter du må være med på og hvilke som er "nice to do. Det er mye arbeid som kan gjøres på hjemmekontoret etter at barna har lagt seg.
 
Som mellomleder (eller dritten i midten som det også er omtalt som) tenker jeg:
Også nyansatte har familie : ) Snakk med din nærmeste leder. Sammen finner dere ut hvilke teamsmøter du må være med på og hvilke som er "nice to do. Det er mye arbeid som kan gjøres på hjemmekontoret etter at barna har lagt seg.

Godt poeng:)

Vi har funnet en god balanse i dag:) Både skole, barn og arbeidsgiver er fornøyde:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Voksne mennesker i juleklær; være seg jakker, bukser, kjoler, gensre, luer, horn og slips.
18.12.png

-Det eneste jeg har av julerelatert bekledning er denne, som jeg fikk av en venninne med kjennskap til min Ramones-entusiasme i fjor.

Det skuffende er at jeg har møtt et par mennesker som ikke vet at dette er en Ramones-låt. Her må skolene på banen, dette er (var?) da barnelærdom! :)
 
Vis vedlegg 225965
-Det eneste jeg har av julerelatert bekledning er denne, som jeg fikk av en venninne med kjennskap til min Ramones-entusiasme i fjor.

Det skuffende er at jeg har møtt et par mennesker som ikke vet at dette er en Ramones-låt. Her må skolene på banen, dette er (var?) da barnelærdom! :)

Gammel Ramones fan. Så denne låten har jeg allerede lyttet til flere ganger idag!
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
VG som har denne saken på førsteside av nettavisen. Er det dette kidsa driver med i dag, jeeez... o_O

B0E8030F-3991-438E-9997-331CB01AA1EA.png


Når vi først er inne på saken. Influensere burde (IMO) lide samme skjebne som markedsførere i Haikerens Guide til Galaksen: samles sammen i en romrakett som sendes inn i solen...
 
-Ser deg og høyner - de som plukker dritten opp i en bajspåse, for så å kaste denne. Det fremstår for meg som noe nær det ultimate innen idiotisk adferd.
Eeeh... her håper jeg det er noe jeg ikke forstår. Mener du det er ille at man plukker opp og kaster dritten?
 
Eeeh... her håper jeg det er noe jeg ikke forstår. Mener du det er ille at man plukker opp og kaster dritten?

-Tre poeng til meg for årets mest upresise formulering.

Poenget jeg egentlig ville ha frem var at de som tar bæsjen i pose for så å kaste fra seg posen i naturen har løftet idiotiet til nye høyder.

Jeg antar motivasjonen er noe slikt som at de ikke vil bli observert mens de lar bikkja drite, for så uaffisert å rusle videre - så puddingen plukkes opp, legges i pose - og kastes deretter ved første anledning.

Om man først ikke kan plages med å ta med seg hundebæsj, ville jeg dog foretrekke om den ble deponert au naturel.