Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Men så flott da?
Fantastisk egenskap.
Må være deilig når andre surrer rundt i tåka å vite at "jeg, jeg har søren med rett jeg. Hele tiden".

Eneste du mangler er vel selvinnsikt?
Hele spekteret.
8661D5CB-DB7B-473D-96BD-013D75CC587D.gif

• Haha
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Nå er jo Heldal hentet tilbake fra pensjonist tilværelsen så nå blir det nok bedre

Såpass, ja.... Tror det gikk halvannen måned sist jeg søkte, måtte ringe og mase litt. Nå har jeg en tidligere kollega som jobber der, så neste gang satser jeg på ekspressbehandling ;)

Men så flott da?
Fantastisk egenskap.
Må være deilig når andre surrer rundt i tåka å vite at "jeg, jeg har søren med rett jeg. Hele tiden".

Eneste du mangler er vel selvinnsikt?
Hele spekteret.

For et forkastelig og kortsiktig kommentar.
Det jeg mener er at jeg ser på alt som skjer med historiske sammenligninger som kan stemme opp til kanskje 5000 år tilbake (siden det fins måte til å spore det) og det fordi jeg har studert mye på sosiale og økonomiske tidligere hendelser som gjentar seg: det som kan ses på som sykluser.
Jeg tenkte også på samme måte før jeg startet å gå dypere inn i det.
Det handler ikke om å dømme folk, men om å trekke sammenligning med det som har skjedd før: på samfunnene.
Folk har aldri skiftet, og mentalt sett, befolkningene beveger seg på samme måte.
Nå gå å finne deg en pils i kjøleskapet...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Grendel
For å gjenta meg selv: så flott at du ser det hele og store bildet, og sannheten.
Resten av oss i bermen har ikke innsikt og kunnskap som deg.

Jeg angrer nå på at jeg bidro med å puttet penger på denne automaten.
I rest my case og tenker ikke bidra mer til denne off topic retningen.

Sa jeg en gang at det var Sannheten?
Det er min visjon på hendelser.
Folk tar det som de vil: det er bare et bidrag, en mening.

Er du ikke drittlei å prøve å erte meg på et forum hvor du gjemmer deg bak skjermen din ?
Hva er det med livet ditt når du har bare det å gjør etter 600+ kommentarer på forumet siden 2012 ?

Redigert:
Er nesten som ventelister hos enkelte klokke forhandlere dette. Noen får raskt. Andre kommer ikke på lista engang :mrgreen:

Bare vent til nærpolitireformen kommer til din del av landet... Før kunne jeg gå innom våpenkontoret og levere søknad, de kjente meg, klubben min og hvor aktiv jeg var og ventetiden var omvendt proporsjonal med hvor mange linjer det var på kortet mitt.

Nå sogner jeg til et våpenkontor som ikke kjenner miljøet, ikke vet forskjell på en Mannlicher og en machete og er så overarbeidet at det ligner ingen ting. Det står ikke på vrang vilje, bare stor arbeidsmengde og dårlig fagkunnskap. Jo fortere de får automatisert søknadsbehandlingen jo bedre.

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Kjøpte en skolebolle og en kaffi til 74kr på et bakeri, mens jeg ventet på hjulskift. Bollen var knusktørr, og kaffen sur. Det kan jeg ikke like.

Samtidig er jeg så norsk at jeg spiste opp bollen, drakk kaffen, smilte og gikk. Det kan jeg heller ikke like.

Kjøpte en skolebolle og en kaffi til 74kr på et bakeri, mens jeg ventet på hjulskift. Bollen var knusktørr, og kaffen sur. Det kan jeg ikke like.

Samtidig er jeg så norsk at jeg spiste opp bollen, drakk kaffen, smilte og gikk. Det kan jeg heller ikke like.

Snill pike med andre ord.

• Liker
Reaksjoner: Ørjan