Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Sendte datter på 7 år alene med SAS fra Newark til Oslo. Hun hadde med seg laptop som etter hvert gikk tom for strøm. Behjelpelig flyvertinne hjalp henne med å legge den opp i baggen hennes, som var trygt plassert i overhead lockers (...hva heter det egentlig på norsk?). Dessverre viste det seg at det var feil bag, noe som selvsagt ikke ble oppdaget før dagen etter. Selv om jeg lukter reiseforsikring lang vei, gjør jeg et forsøk på å ringe SAS. Håper på et minimum av god service når jeg taster inn diamantnummeret mitt. På første forsøk snakker jeg i tretti sekunder med en svensk guttunge (eller høres de bare slik ut?) som uten å la meg avslutte samtalen, setter meg direkte over til tapt bagasje på Gardermoen. Ok, nytt forsøk. Nok en svensk gutt i andre enden. Fikk heldigvis lov til å fullføre samtalen denne gangen, men totalt ansvarsfraskrivelse fra SAS. Ble rådet til å legge inn serienummer i en slags global database for tapt reisegods...puhh...gjett om jeg gidder!

Det ville tatt dem et minimum av innsats å undersøke nærmere. Det var strengt tatt bare en annen passasjer som hadde baggen sin i hyllen. Kjapp telefon og saken kunne blitt løst. Eller om ikke annet ta ansvar for egen feil. Er jo en grunn til at man betaler en del ekstra for barn som flyr alene. Så mye igjen for trofast legge igjen et formidabelt antall tusenlapper gjennom året hos SAS.

Og ikke nok med det.

Parkeringsfirmaet på flyplassen trakk Amexkortet mitt for 12500 kroner for 1,5 times parkering....

Litt av en uke!

Har du sendt Mail til gull/diamant e-posten? Kan være de er litt mer behjelpelig.

Alternativt ville jeg prøvd å bruke amex consierge til å komme til bunns i hvem som satt i nærheten av din datter.

• Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Har du sendt Mail til gull/diamant e-posten? Kan være de er litt mer behjelpelig.

Alternativt ville jeg prøvd å bruke amex consierge til å komme til bunns i hvem som satt i nærheten av din datter.
Takk, det har jeg ikke tenkt på. Bra tips. Aldri benyttet consierge, men dette er en fin anledning til å teste mulighetene. Er sannsynligvis kun én annen passasjer det kan være. Skal også sende direkte epost til medlemsservicen, men de har ikke akkurat imponert meg i andre saker.

• Liker
Reaksjoner: gullet
Kall meg hva enn som måtte passe ift. dette temaet, men Bond skal være en elegant, snørrhoven og pompøs britisk herremann med sans for det andre kjønn. Dette blir den siste med Daniel Craig, og etter det er jeg ferdig med Bond.
Vis vedlegg 155272

Idris Elba hadde vært topp som Bond. Mest av alt er jeg trist over at han ikke får sjansen (ser det ut som).

Kall meg hva enn som måtte passe ift. dette temaet, men Bond skal være en elegant, snørrhoven og pompøs britisk herremann med sans for det andre kjønn. Dette blir den siste med Daniel Craig, og etter det er jeg ferdig med Bond.
Vis vedlegg 155272

Det jeg leste om dette var at dette skulle bli en "ny agent 007" som tar over James Bond sin rolle.
Men fytti F. Det blir da ikke en James Bond for det! Dette er et krampaktig tiltak for å forsøke å fremstå som politisk korrekt i regnbuetidens farver. Dette vil ikke bli en James Bond. Kanskje en god action film? Men ingen agent 007.

Kan en Porsche ha forhjulstrekk? Den kan jo det, men det blir ikke noen 911.

Jeg lurer på om det vil komme en mannlig Tomb Raider? En mannlig Miss Marple?

8

Det jeg leste om dette var at dette skulle bli en "ny agent 007" som tar over James Bond sin rolle.
Men fytti F. Det blir da ikke en James Bond for det! Dette er et krampaktig tiltak for å forsøke å fremstå som politisk korrekt i regnbuetidens farver. Dette vil ikke bli en James Bond. Kanskje en god action film? Men ingen agent 007.

Kan en Porsche ha forhjulstrekk? Den kan jo det, men det blir ikke noen 911.

Jeg lurer på om det vil komme en mannlig Tomb Raider? En mannlig Miss Marple?

8

På den lyse siden: *kan* hende dette bare er en plot twist i denne ene filmen, etterfulgt av en nycastet James i neste film igjen.

• Liker
Reaksjoner: gullet og Grendel
På den lyse siden: *kan* hende dette bare er en plot twist i denne ene filmen, etterfulgt av en nycastet James i neste film igjen.

Jeg håper det.
Dette er jo den planlagte siste filmen med Daniel Craig. Han har blitt en god James Bond med tiden. Han når ikke opp til min favoritt; Roger Moore, men han er god.

8

Og generelt. Grønnvasking er et begrep. Burde begynne å snakke om regnbuevasking også. Woke-washing?

Det blir utrolig anstrengt når eksisterende franchiser skal bøye seg baklengs for å få til representasjon og likestilling (og helst så mange kategorier som mulig på samme gang!).

Og jeg sier dette som en som heier fram alle og tror det er plass til agentfilmer med alle kjønn, legninger og etnisiteter.

Bare la Bond være iallfall noenlunde Bond.

• Liker
Reaksjoner: andres og Grendel