Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Folk som kraftig forverrer en bilkø ved å ligge 20-30 meter bak forankjørende. Et fenomen som har blitt økt tilstedeværende på Mosseveien ut av Oslo

Ref. @Pollux sitt innlegg - jeg kjører vespa (står aldri i kø) dermed kan jeg bekrefte at skremmende mange sitter å trøkker på den >#*$^ telefonen, dette gjelder både i kø og ved normal gange, men særlig ved køkjøring.
Kan ikke like det noe særlig.

Kan det ha sammenheng med stadig flere med kø-assistent og autopilot-funksjon i bilen?
Nei det ser ikke slik ut. Har tvert i mot inntrykk av at moderne kø-assist og lignende, løser køkjøring bedre enn hvermansen.
Her er det snakk om bevisst kjøring

Man må jo holde avstand når man browser Facebook, Instagram, Snapchat og Tinder.

min tidligere svoger hadde en artig opplevelse med slikt, for lenge, lenge siden.

Da han kom inn i køen oppdaget han at mannen i bilen foran satt og leste avisen. Dette var den gang det fantes slike store aviser i papir. Denne var brettet ut over rattet og okkuperte en god del av sikten hans fremover. Som følge av dette ble det etter hvert et stort gap frem til bilen foran han. Min svoger tutet, mannen brettet sammen avisen og kjørte fremover. Dette gjentok seg en god del ganger.... Mannen foran begynte å basere seg på disse "varslene" om at det var klart foran fra bilen bak. Så ble støtet til slutt satt inn. Min svoger tutet uten at det var plass foran... Det sa pang...

8

.... og nå får du politiet på nakken siden du "spurte dem om de trengte hjelp til noe"?

8
Tror ikke det. De tre gutta ble sjokkert når jeg kom ut å sa hei. Så med en gang på reaksjonene deres at de ikke hadde ærlige hensikter. Den ene sa på dårlig engelsk at de bare tittet før de kom seg inn i bilen og kjørte avgårde. Jeg ringte ned til politiet etter de var her og fortalte dem at det hadde vært noen å snoket her.

• Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og Grendel
Tror ikke det. De tre gutta ble sjokkert når jeg kom ut å sa hei. Så med en gang på reaksjonene deres at de ikke hadde ærlige hensikter. Den ene sa på dårlig engelsk at de bare tittet før de kom seg inn i bilen og kjørte avgårde. Jeg ringte ned til politiet etter de var her og fortalte dem at det hadde vært noen å snoket her.
Om ditt avatarbilde er bare litt i samme gate som deg i egen person, forstår jeg at gutta hev seg i bilen :p

upload_2018-8-20_11-59-59.png