Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Her er det nok noe som må gå gjennom "diverse råd og fagforeningsgodkjenninger". Den avdeling som trenger personen har gjort sitt valg. Det trenger ikke være negativt.

Det rådene og fagforeningene vil (har lov ) til å passe på er formaliteter.

Er det noen andre som egentlig var bedre? Les kameraderi.
Noen som ikke fikk prate/ ble motarbeidet på intervjuet?
Har ikke foretrukket kandidat alle ønskede kvalifikasjoner (stillingsannonse mot innholdet i intervjuet)
Etc

Helt klart, så ønsker potensielle arbeidsgiver å holde deg varm. Det er papirarbeid som gjenstår. dette kan ta tid, spesielt i det offentlige. Men kan gå fort om ønskede sjef har mulighet til å forfølge saken.

Ingen grunn til IKKE å velge et annet tilbud om det kommer før, men dette er ikke nødvendigvis negativt eller dårlig fra intervjuet. (Been there!!)

8

Gode poeng, men å holde seg varm på 9ende uke framstår noe fåfengt, spesielt når kommunikasjonen totalt opphører. Man skulle i det minste tro at det i det private næringslivet var noen form for egeninteresse i å holde prosesser som dette forholdsvis effektive og ryddige slik at de kunne snarlig avsluttes. Har en viss forståelse for at en fellesferie kommer i veien og at beslutninger må tas i henhold til regelverk, men en telefon med oppdateringer eller en avklaring kunne man påspandert seg. Spesielt om man har en interesse av å faktisk hente inn søkeren og den ønskede kompetansen på et tidspunkt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Gode poeng, men å holde seg varm på 9ende uke framstår noe fåfengt, spesielt når kommunikasjonen totalt opphører. Man skulle i det minste tro at det i det private næringslivet var noen form for egeninteresse i å holde prosesser som dette forholdsvis effektive og ryddige slik at de kunne snarlig avsluttes. Har en viss forståelse for at en fellesferie kommer i veien og at beslutninger må tas i henhold til regelverk, men en telefon med oppdateringer eller en avklaring kunne man påspandert seg. Spesielt om man har en interesse av å faktisk hente inn søkeren og den ønskede kompetansen på et tidspunkt.

Jeg tror kanskje jeg ville holdt meg unna denne arbeidsgiveren, jeg synes ikke prosessen gir noe godt inntrykk av din mulige/fremtidige arbeidsgiver. Er det rot i HR-avdelingen er det garantert rot i resten av butikken også.....

De fleste seriøse bedrifter forstår viktigheten av gode ansettelsesprosesser, nettopp fordi slike prosesser sier mye om bedriftskulturen. En ansettelsesprosess er jo bedriftens utstillingsvindu!

Så on topic; jeg kan ikke like at sommerferien er over for denne gang :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Lemen
Øya har ikke begynt enda, men jeg vet det vil skje. Bandet spiller og det står noen folk ganske nærme scenen med ryggen til musikken og snakkeskriker til hverandre under mesteparten av konserten.

Altså, det må jo være lov å snakke sammen, men trekk litt bort fra scenen og vær klar over at alle rundt deg vil høre på musikken og ikke deg som skriker. Vis respekt for de andre deltakerne og bandet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg tror kanskje jeg ville holdt meg unna denne arbeidsgiveren, jeg synes ikke prosessen gir noe godt inntrykk av din mulige/fremtidige arbeidsgiver. Er det rot i HR-avdelingen er det garantert rot i resten av butikken også.....

De fleste seriøse bedrifter forstår viktigheten av gode ansettelsesprosesser, nettopp fordi slike prosesser sier mye om bedriftskulturen. En ansettelsesprosess er jo bedriftens utstillingsvindu!

Så on topic; jeg kan ikke like at sommerferien er over for denne gang :(

Ikke uenig, mitt inntrykk beveger seg i alle fall fra svært positivt til useriøst for hver dag som går nå. Men men, alt ordner seg vel til slutt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kjenner ikke til de, men naboen min er minedykker, og det er virkelig ikke en piknik å komme inn der altså.
Som del av avsluttende fysikktest, ble de skysset ut til Herdla med båt, gitt et par svømmeføtter, og beskjed om å svømme til Bergen. Såklart med følgebåt, men allikevel. Det er langt det!

-Hilfe, det må da være 30-35km eller så? (Eller nærmere tjue kvartmil, om du vil... :))

Tolv timer i vannet? Håper noen ventet med en kaffekopp og tre ukers romrasjon når de svømte inn til Zachen... (Håper de slapp å svømme under Sotrabrua og videre ned til Haakonsvern!)
 
Når nok en helg starter slik:

Screenshot_20180810-223420_Instagram.jpg
 
Når naboen hyrer inn det rimeligste malerfirmaet som er å oppdrive, firmaet gjør skade på min eiendom, og naboen mener at jeg må ordne dette shitty firmaet selv. Usikker på jussen her, men den jævla naboen kunne vel tatt konsekvensen av sitt eget valg og ordnet opp.
 
Jeg er ingen ekspert på dette, men om det er naboen som er ‘byggherre’, og firmaet han har leid inn, gjør skade på din eiendom, så er han ansvarlig. Det kommer han ikke utenom.
At han er for feig til å ta kampen, det blir dessverre din utfordring.

Allerede etter husvask hadde firma gjort skade på naboens eiendom. Jeg ba nabo si opp kontrakt og få et profesjonelt firma til å gjøre resten før firma gjorde ytterligere skade på hans egen og eventuelt min eiendom. Men det valgte nabo å ikke gjøre, så det vil medføre stor glede om jeg kan skvise nabo i stedet for en endeløs kamp med et amatørmessig firma.
 
Folk som kraftig forverrer en bilkø ved å ligge 20-30 meter bak forankjørende. Et fenomen som har blitt økt tilstedeværende på Mosseveien ut av Oslo
 
Ref. @Pollux sitt innlegg - jeg kjører vespa (står aldri i kø) dermed kan jeg bekrefte at skremmende mange sitter å trøkker på den >#*$^ telefonen, dette gjelder både i kø og ved normal gange, men særlig ved køkjøring.
Kan ikke like det noe særlig.
 
Kan det ha sammenheng med stadig flere med kø-assistent og autopilot-funksjon i bilen?
Nei det ser ikke slik ut. Har tvert i mot inntrykk av at moderne kø-assist og lignende, løser køkjøring bedre enn hvermansen.
Her er det snakk om bevisst kjøring