Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Nå er det vel opptil flere dager siden FedEx sist ble klaget på, så da tar jeg stafettpinnen.

Ikke bare har de «plutselig» funnet ut at jeg skylder de mer penger enn de har bedt meg om, selv etter å ha mottatt en nullfaktura, de har også tatt seg friheten til å sende det som et inkassovarsel…

Har forsøkt å holde kontakt med dem skriftlig for å ha noe sporbarhet, men etter 14 dager har de ikke klart å svare på e-post engang. Herre fuckings Gud.
Synes dette er typisk med mange større selskaper for tiden. Elendig eller ikke-eksisterende kundeservice. Møter endeløse telefonkøer, robotchat som aldri skjønner hva man trenger hjelp til, eller null svar på skriftlige henvendelser. Hadde de enda ført over en promille av markedsføringsbudsjettet til kundeservice! Vanvittig irriterende/frustrerende og hører klart hjemme i «ikke like»-tråden!
 
FOLK. Eller rettere sagt IT folk. Kor vanskelig kan det være å få en printer til å virke i 2021. Dei skulle vært brent på bålet heile gjengen og ledelsen i både Microsoft, Apple og HP skulle fått støt av typen en får av elektriske gjerder kver gang et av produkta feila. Ubrukelig gjeng heile bunchen.
Printe? Er ikke det litt sånn 2019;)
Forøvrig veldig enig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken
Synes dette er typisk med mange større selskaper for tiden. Elendig eller ikke-eksisterende kundeservice. Møter endeløse telefonkøer, robotchat som aldri skjønner hva man trenger hjelp til, eller null svar på skriftlige henvendelser. Hadde de enda ført over en promille av markedsføringsbudsjettet til kundeservice! Vanvittig irriterende/frustrerende og hører klart hjemme i «ikke like»-tråden!
Skjønner det ikke. Det operasjonelle er tidvis i verdensklasse - de klarer å levere ekstremt kompleks logistikk ganske raskt fra motsatt side av verden (bortsett fra når de driter seg ut), men last-mile-leveransepresisjon er katastrofal, og oppfølging i ettertid er enda verre.

Ellers enig i øvrige refleksjoner. Folk må skjerpe seg as.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og Genta
Nå er det vel opptil flere dager siden FedEx sist ble klaget på, så da tar jeg stafettpinnen.

Ikke bare har de «plutselig» funnet ut at jeg skylder de mer penger enn de har bedt meg om, selv etter å ha mottatt en nullfaktura, de har også tatt seg friheten til å sende det som et inkassovarsel…

Har forsøkt å holde kontakt med dem skriftlig for å ha noe sporbarhet, men etter 14 dager har de ikke klart å svare på e-post engang. Herre fuckings Gud.

Min siste opplevelse med DHL var også noe jeg skal huske.
Men de var veldig raske til å svare på email eller ringe meg.
Uansett er jeg ferdig med de.
Adios cabrones.
 
Synes dette er typisk med mange større selskaper for tiden. Elendig eller ikke-eksisterende kundeservice. Møter endeløse telefonkøer, robotchat som aldri skjønner hva man trenger hjelp til, eller null svar på skriftlige henvendelser. Hadde de enda ført over en promille av markedsføringsbudsjettet til kundeservice! Vanvittig irriterende/frustrerende og hører klart hjemme i «ikke like»-tråden!

Jeg hadde en liten sak slik med et "større firma". Med google til hjelp fant jeg frem direktenummeret til servicesjefen sin mobil... Jeg rinte han direkte og forklarte at "det var litt vanskelig å få fremlagt mine synspunkter til et automatisk system, og valgte å ringe han direkte". Jo den holdt den....

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Printe? Er ikke det litt sånn 2019;)
Forøvrig veldig enig!

Jess. Og vi skal ha alt online også men like forbanna så må eg framlegge permer med alle papirer /sertifikater etc når myndighetspersoner kjem på besøk. Det seier jo seg sjølv at det blir lite penger av å berre kunne sjekke ting via nettilgang. Vi snakker tross alt reisedøgn inkl kost og losji pluss overtid m.m for offentlig tjenesteperson.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Pippen
Kan ikke like kvaliteten på lakken på felger. Kraftig korrosjon på baksiden etter vinteren, til tross for grundig rengjøring og coating. :mad:
 
  • Wow
Reaksjoner: DJM
ORGINALT. Hvordan I all verden klarer de å skrive det i annonsene sine i det hele tatt? De må vel slå av stavekontrollen? Er det de samme folkene som skriver "og" istedenfor "å" hver dag på et klokkeforum på Facebook?
Originalt.
O. R. I. G. I. N. A. L. T.!!! :mad::poop:
 
ORGINALT. Hvordan I all verden klarer de å skrive det i annonsene sine i det hele tatt? De må vel slå av stavekontrollen? Er det de samme folkene som skriver "og" istedenfor "å" hver dag på et klokkeforum på Facebook?
Originalt.
O. R. I. G. I. N. A. L. T.!!! :mad::poop:

Jeg trodde det nye 'hippe' var å bruke 'å' i alle sammenhenger...
(... men det er vel de samme som tror man i gamle dager klinte skjære ut over hytteveggene...)

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Nå høres jeg vanskelig ut. Nylig klagd på FedEx sin helt håpløse kundeservice (og den erfaringen står enda sterkere nå, etter en forsendelse jeg nå venter på), men av og til kan kundeservice også være FOR proaktiv.

Forhører meg rundt på forsikringer, og ble oppringt av If som hadde noen utfyllende spørsmål til meg. De ble besvart, og skulle bli ringt opp igjen i ettertid etter at de hadde utarbeidet et tilbud.

Hoppet inn i et møte, og dette er resultatet….

B4BF28DD-E071-4137-8E47-0B42460081A4.jpeg


4 telefoner på 15 minutter???
I protest ringer jeg dem ikke opp igjen før tidligst i morgen og bruker heller en ledig luke i kalenderen på å sutre litt her.
 
"Kjernen i saken er at Norges Bank har investert tungt i aksjer i Europa og mindre i amerikanske aksjer.
Det har kostet nordmenn 600 milliarder kroner i tapt avkastning fra perioden 1998 til 2020.

Årsaken bak å investere i Europa var å blidgjøre handelspartnere.
Da fondet var nylig opprettet var tankegangen preget av å ha valutareserver og eie verdipapirer hos våre handelspartnere."

 
  • Trist
Reaksjoner: johage
Morgenlevering:(
Ok kvalitet, ikke spesielt bra.
Ikke ok pris (blir ruinert) og et ENORMT søppelberg for litt juice og noen rundstykker!
Hadde jeg bestemt i huset ville denne leverandøren blitt bannlyst.
Ha en fortatt god morgen.
4F9444F5-137D-4314-B591-893774D33A77.jpeg