Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Haha, med sokker hadde nok blitt hakket verre. Så kan man like godt kjøre på med sokkeholdere for å gjøre farsen komplett.

200067245-001-man-wearing-shorts-and-sock-garters-gettyimages.jpg
Hva er galt med sokkeholdere :(?
 
Gallestein. Særdeles ubehagelig!

Edit:
Og å selge på Finn. Ikke like ubehagelig, men erfaringen er igjen at det ikke er verdt det. Spiller ingen rolle hvor lavt eller fornuftig man priser seg. Et J.... mas er det uansett. Lurer på om jeg heller skal slepe sofaen ut til veien, kappe den opp og bestikke søplegutta for å ta den med. Fortsatt mindre styr enn Finn...
 
Redigert:
Sliter med nettet hjemme, og ringte Telenor. Fant først ut da at vi er Get-kunder. Bra start på dagen! Greit å kunne skille mellom jobb og privaten.
 
Gallestein. Særdeles ubehagelig!

Edit:
Og å selge på Finn. Ikke like ubehagelig, men erfaringen er igjen at det ikke er verdt det. Spiller ingen rolle hvor lavt eller fornuftig man priser seg. Et J.... mas er det uansett. Lurer på om jeg heller skal slepe sofaen ut til veien, kappe den opp og bestikke søplegutta for å ta den med. Fortsatt mindre styr enn Finn...

Kondolerer med gallestein. Det høres vondt ut.

Må du bestikke søppeltømmerne? Er du sikker på at ikke kommunen din henter gratis? Det gjør de her i distriket. 3 m³ tre ganger årlig: http://www.stavanger.kommune.no/grovavfall
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Skadefryd? Skal jeg si at det er noe jeg liker eller ikke liker, når jeg skadefryder meg? ;)

Tilfellet - noen legger ut en klokke for salg her, gidder ikke utforme en anstendig annonse, men linker til Finn.no-annonsen, uten å klare å bruke riktig link. Gratulerer! :)
 
Sykkel-f"#%& som sykler med blinkende frontlys.

Heldigvis ble jeg tipset om at å slå på fjernlyset reduserer kontrasten for blinkene. Dette er et tips jeg vil gi til andre.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Som ivrig syklist irriterer slik også meg.. jeg har heldigvis en frontlykt som jeg veldig kjapt kan blende opp eller ned avhengig av om noen har sett meg eller ikke :)

Men du skulle bare visst hvor mange bilister som er blinde eller svaksynte i trafikken. I noen tilfeller er jeg usikker på om det hadde hjulpet med hverken våpen, sprengstoff eller strobe-lys for å bli sett eller hørt. For noen er det rett og slett for mange sanseinntrykk å ta innover seg i f.eks. veikryss med mer enn 3-5 trafikanter tilstede, i kombinasjon med røde, gule og grønne lys som slår seg av og på...
 
Som ivrig syklist irriterer slik også meg.. jeg har heldigvis en frontlykt som jeg veldig kjapt kan blende opp eller ned avhengig av om noen har sett meg eller ikke :)

Men du skulle bare visst hvor mange bilister som er blinde eller svaksynte i trafikken. I noen tilfeller er jeg usikker på om det hadde hjulpet med hverken våpen, sprengstoff eller strobe-lys for å bli sett eller hørt. For noen er det rett og slett for mange sanseinntrykk å ta innover seg i f.eks. veikryss med mer enn 3-5 trafikanter tilstede, i kombinasjon med røde, gule og grønne lys som slår seg av og på...

Det er ikke rart en bilist ikke ser en sykkelist som kommer med blinkende frontlys. Han er sikkert borte i et epileptisk anfall... Prøv heller vanlig lys....

8
 
Sykkel-f"#%& som sykler med blinkende frontlys.

Heldigvis ble jeg tipset om at å slå på fjernlyset reduserer kontrasten for blinkene. Dette er et tips jeg vil gi til andre.

8

Jeg mistenker at forskrift om krav til sykkel kan ha blitt vedtatt i tiden før LEDlyshelvete. Fra § 5:
"Sykkel, som brukes i mørket eller i usiktbart vær på alminnelig beferdet veg eller område, skal foran ha lykt som gir gult eller hvitt lys og/eller flerfunksjonslykt som kan gi blinkende eller fast hvitt lys. Bak skal sykkel ha lykt som gir rødt lys og/eller lykt som gir blinkende rødt lys".......

"Lyktene skal kunne sees tydelig i en avstand på 300 m. Lykter som gir blinkende lys skal blinke med minst 120 blink pr. minutt."

Det betyr IKKE at lyktene skal kunne sees av en muldvarp i motlys på høylysdag. Vær heller hensynsfull, aktpågivende og varsom i trafikken.....