Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Frankrike har kastet milliarder til vindene i mange tiår.
Det er for sent for å snakke om sløseri.
Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å gi sin privat mening om et land, og hva folket sitt vil ha, når man har aldri bodd der, og aldri betalt skatt der.
La de andre gjør hva de vil med landet sitt.
Seriøst...

Bare for å mene noe her så synes jeg det hadde vært en forferdelig tragedie om Notre Dame ikke hadde blitt restaurert. Man kan si hva man vil om pengebruk og sløseri, men et sånt vindu tilbake til fortiden kan man aldri få igjen og det fordrer respekt. Det er skummelt å bli historieløs.

Jeg er litt usikker på hva alternativet hadde vært.

-Si skitt au og jevne det med jorden, bygge parkeringsplass?
-La det stå som en delvis ruin?
-Erstatte det med et moderne bygg? Like mye "sløsing" vil jeg tro

Jaguar og Land Rover ble absorbert av Tata Motors i 2008, og Blackrock er tungt investert i Tata Power (Renewable Energies) etter avtaler som kom i trinn fra 2022 til 2024.
Noe som er observert: Tilfeldigvis, alle som åpner døren til Blackrock(eller de store investorene som ligger bak) får ofte samme "ekstravagant" PR behandling(basert på ESG/DEI), og svir på samme måte når det møter publikumet.

-Værsågod, og brenn huset ned om du vil.
Det er ikke pengene mine.
Vis vedlegg 385270
Copy nothing?
IMG_0667.jpeg

Helt ærlig, mange bil ser ut som hverandre de siste årene, og ingen har vært å oppfinne kruttet på nytt.
På side, jeg tenker at det er helt på trynet å gå 100% elektrisk på bil markedet, når EV salget er på vei ned.
Tyskland og noen andre regioner er det vel noe nedgang, men globalt er det vel fortsatt oppgang? Selv om økningen har roet seg litt. Tenker 2025 blir muligens enda roligere, men at det er på vei ned er vel noe overdrevet?

Screenshot 2024-12-07 at 14.22.44.png
Screenshot 2024-12-07 at 14.25.21.png

Tyskland og noen andre regioner er det vel noe nedgang, men globalt er det vel fortsatt oppgang? Selv om økningen har roet seg litt. Tenker 2025 blir muligens enda roligere, men at det er på vei ned er vel noe overdrevet?

Vis vedlegg 386340Vis vedlegg 386341
Er vel ganske sammenlignbart med klokker, hypen er over. Gikk som en rakett til himmels - så kommer hverdagen og realiteten.

Er vel ganske sammenlignbart med klokker, hypen er over. Gikk som en rakett til himmels - så kommer hverdagen og realiteten.
Vil nok roe seg ja, spørsmålet er vel om det vil gå ned, eller stabiliserer seg.

Som en disclaimer så kan jeg si at den interessen jeg hadde for bil da jeg var ung forsvant etter 15 år i yrket. Kjører el frem og tilbake på jobb nå fordi det er behagelig og billig. Skulle jeg hatt en entusiastbil nå skulle det vært en særing, 2CV eller slikt.

Vil nok roe seg ja, spørsmålet er vel om det vil gå ned, eller stabiliserer seg.

Som en disclaimer så kan jeg si at den interessen jeg hadde for bil da jeg var ung forsvant etter 15 år i yrket. Kjører el frem og tilbake på jobb nå fordi det er behagelig og billig. Skulle jeg hatt en entusiastbil nå skulle det vært en særing, 2CV eller slikt.
Citroën 2CV deux chevaux er ikke sært. Den er altfor anerkjent internasjonalt som en classic, slik som Porsche 911. Skal man ha noe neo classic som er sært og fransk, prøv Renault 4. Eller Ford Vedette om man kunne tenke seg en fransk vintage bil med V8.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Citroën 2CV deux chevaux er ikke sært. Den er altfor anerkjent internasjonalt som en classic, slik som Porsche 911. Skal man ha noe neo classic som er sært og fransk, prøv Renault 4. Eller Ford Vedette om man kunne tenke seg en fransk vintage bil med V8.
Du er inne på noe...

For å spore inn på trådens tema; jeg kan ikke like at det oftere enn jeg ønsker regner sidenlengs og oppover i Sandnes..