Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jaguar og Land Rover ble absorbert av Tata Motors i 2008, og Blackrock er tungt investert i Tata Power (Renewable Energies) etter avtaler som kom i trinn fra 2022 til 2024.
Noe som er observert: Tilfeldigvis, alle som åpner døren til Blackrock(eller de store investorene som ligger bak) får ofte samme "ekstravagant" PR behandling(basert på ESG/DEI), og svir på samme måte når det møter publikumet.

-Værsågod, og brenn huset ned om du vil.
Det er ikke pengene mine.
Vis vedlegg 385270
Lærte de ingenting av Bud Light?

i know i know. denne gangen varer ikke jula helt til påske - ja: jula varer ikke engang helt til jul ✨
1000008056.jpg

Franskmennene har nå gjenoppbygget Notre-Dam katedralen i Paris som brant i 2019. Dette har de klart på bare 5 år og innenfor budsjettet - det kan jeg like.

Reparasjonen av Notre-Dame har kostet syv milliarder kroner. Det er 300.000 kroner mer enn hva Helse Midt-Norge hittil har brukt på utviklingen av Helseplattformen, men tre milliarder mindre enn hva Nationaltheatret mener å trenge for å få til noe brukbart på Johanne Dybwads plass og Tullinløkka i Oslo - dette kan jeg ikke like.

Franskmennene har nå gjenoppbygget Notre-Dam katedralen i Paris som brant i 2019. Dette har de klart på bare 5 år og innenfor budsjettet - det kan jeg like.

Reparasjonen av Notre-Dame har kostet syv milliarder kroner. Det er 300.000 kroner mer enn hva Helse Midt-Norge hittil har brukt på utviklingen av Helseplattformen, men tre milliarder mindre enn hva Nationaltheatret mener å trenge for å få til noe brukbart på Johanne Dybwads plass og Tullinløkka i Oslo - dette kan jeg ikke like.
Å bruke 7 mrd på å restaurere den steinhaugen er like nyttig som å pisse i motvind. De pengene hadde vært bedre brukt på annet og mer fornuftige kulturtilbud imho. Da det brant, burde de bare jevnet driten med jorden.

Å bruke 7 mrd på å restaurere den steinhaugen er like nyttig som å pisse i motvind. De pengene hadde vært bedre brukt på annet og mer fornuftige kulturtilbud imho. Da det brant, burde de bare jevnet driten med jorden.
De har allerede prøvd i 1977 å bygge et modern kulturell senter.
Og det ga det:oops:
cf2a01d7e7aa93dc709eb548ae8ef25d-1836975748.jpg

Notre Dame er historisk, og det handler ikke om penger.

De har allerede prøvd i 1977 å bygge et modern kulturell senter.
Og det ga det:oops:
Vis vedlegg 386231

Notre Dame er historisk, og det handler ikke om penger.
Men hvorfor skal historien bevares for enhver pris? Jeg har vært der, sett den inne og ute. Den er jo ikke noe særlig mer imponerende enn Nidarosdomen?
Jeg syns 7mrd brukt på denne kirken er kraftig bortkastete penger. Men, min mening.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Men hvorfor skal historien bevares for enhver pris? Jeg har vært der, sett den inne og ute. Den er jo ikke noe særlig mer imponerende enn Nidarosdomen?
Jeg syns 7mrd brukt på denne kirken er kraftig bortkastete penger. Men, min mening.
Den sitter på "Ile de la Cité" øya , og det er ikke tilfeldig. Det er symbolsk preget, og det hele stammer fra langt før landet ble kalt for Frankrike. Kirken symboliserer også den etableringen av kristendom i Frankrike på noen måte.
Folk bodde der allerede i neolittisk tiden, og øya ble kalt for Lutetia under Romerikes tid.
Det ble bygget forsterkninger rundt øya i omtrent året 300.
Det var et handelssenter og et strategisk punkt.
Paris er født der, fra den keltiske stammen fra området som var kalt for Parisii, langt før romerne kom.
Du får ikke folk bort fra røttene sine....Til og med med en full blåst kommunistisk revolusjon. Sånn er det bare.

jeg er nær målløs, men innser at ingen argumenter vil kunne tilfredsstille dine spørsmål her.

Selv om man i dagens samfunn skal ha det til at vår historie og kultur ikke har noen betydning, så er ikke det tilfellet. Historien er hva hele vårt samfunn er et resultat av. Å ta vare på de historiske monumentene har enorm betydning for et samfunn selv om man i det daglig ser på de som bare en bygning og en turistatraksjon. Som Hammerfjord så fint har forklart det er Notre Dame selve hjertet i Paris, og et viktig monument både for Frankrike, Europa og den vestlige verden. Prisen for gjenreisningen er helt ubetydelig i en slik sammenheng. Det finnes andre penger å kaste bort på moderne kulturtilbud.

jeg er nær målløs, men innser at ingen argumenter vil kunne tilfredsstille dine spørsmål her.
Det er selv folket som bestemmer om de vil forlate kulturen, og historien sin for å ta imot noe nytt.
Ingen andre, uansett hvordan det er presentert.
Og etter brannen, var avgjørelsen fort tatt og under stort trykk.
-Noen stykker hadde "moderne planer" for sin gjenoppbygging...Men rispapir ideen ble instant satt fyr på.
Macron hadde lite valg, for å si det sånn.
Da var guillotinen klar :LOL: