Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Dette er en lille sak...
Jeg har selv stått i køen til kassen og sett det er noen som svetter med øl bak i køen.
De har blitt veldig glade da jeg sier; "Hei du der. Gå inn foran meg her så du rekker å betale ølet ditt!"
(Og så har slemme meg bidratt med litt glede...)

8- )

Dagen kassene skal bli direkt koblet på atomklokken skal jeg tro på de når de sier at jeg kommer 30 sekunder for sent.
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Dagen kassene skal bli direkt koblet på atomklokken skal jeg tro på de når de sier at jeg kommer 30 sekunder for sent.

-Det er her det er fint med en liten nærbutikk. For noen år siden var jeg innom en butikk i nærheten her like før ølsalget stengte, og tenkte at jeg ikke gadd stresse med å forsøke å nå det - så handler i ro og mak og kommer til kassen fem over åtte - uten øl.

"Om du ikke rakk ølsalget er det ikke noe stress, vi kan slå det inn neste gang du er innom" sier jenta i kassen.

Jeg løp tilbake og hentet meg en sekser, og følte for en stakket stund at jeg bodde i et sivilisert land.
 
-Det er her det er fint med en liten nærbutikk. For noen år siden var jeg innom en butikk i nærheten her like før ølsalget stengte, og tenkte at jeg ikke gadd stresse med å forsøke å nå det - så handler i ro og mak og kommer til kassen fem over åtte - uten øl.

"Om du ikke rakk ølsalget er det ikke noe stress, vi kan slå det inn neste gang du er innom" sier jenta i kassen.

Jeg løp tilbake og hentet meg en sekser, og følte for en stakket stund at jeg bodde i et sivilisert land.

Joda, det har sin sjarm det - nesten danske tilstander. Dog ulovlig. Hysj!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
-Det er her det er fint med en liten nærbutikk. For noen år siden var jeg innom en butikk i nærheten her like før ølsalget stengte, og tenkte at jeg ikke gadd stresse med å forsøke å nå det - så handler i ro og mak og kommer til kassen fem over åtte - uten øl.

"Om du ikke rakk ølsalget er det ikke noe stress, vi kan slå det inn neste gang du er innom" sier jenta i kassen.

Jeg løp tilbake og hentet meg en sekser, og følte for en stakket stund at jeg bodde i et sivilisert land.

Jeg pleier å handle øl i god tid.
Men mange år siden kom jeg på kassen og var sagt at det var over med ølsalget.
"Nei, jeg har fortsatt 3 minuter" sa jeg "min klokke er nøyaktig og ble regulert i dag på atomklokken"
Etter litt frem og tilbake ble jeg sagt at de stengte "litt før" (liksom 5mnt) for å bli sikker på at de ikke skulle selge etter klokken:rolleyes:
Jeg fikk pilsene mine etter litt krangel.
WTF...
 
Har selv stått i kø og sett klokken passere toppen av timen. Men det var ikke noe problem, en «voksen» i butikken bare trakk ansattkortet sitt på kassa og fikk gjennomført salget likevel, siden jeg stod i kø før kl 20. Ingen problem.

Edit: Kjenner ikke til hvordan regelverket er utformet her, og hvordan det eventuelt tolkes i praksis.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har selv stått i kø og sett klokken passere toppen av timen. Men det var ikke noe problem, en «voksen» i butikken bare trakk ansattkortet sitt på kassa og fikk gjennomført salget likevel, siden jeg stod i kø før kl 20. Ingen problem.

Ikke bra!
Ulik praksis! (Lekkerbisk for å stille en politiker til veggen!)
Her borte i butikken er de nådeløse. Kassen nekter, og de ansatte nekter. Er du i faresonen blr ølet sendes først forbi 'kassen'. Det høres jo ut som det skulle vært Indre Sørlandet....

8
 
RIP Jim Steinman.


If light were dark and dark were light
The moon a black hole in the blaze of night
A raven's wing as bright as tin
Then you, my love would be darker than sin

"Pandoras Box" et av mine gamle favoritt-album....

8- (
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Personer som bryter avtaler (om handel) fordi det dukker opp noen som byr høyere etter man har blitt enig om pris
Personer som sier ja til handel, men som deretter ikke lar høre fra seg bortsett fra innimellom, som for å holde selger «varm». Da står man som selger med en juridisk forpliktelse til å levere, men pengene kommer ikke, og andre potensielle kjøpere må avvises, bes avvente.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og svimtapp
Heldigvis har man mulighetene til å gjennomføre både dekningskjøp og -salg når avtaler brytes. Det gjør det hele litt bedre, selv om det krever litt innsats.
 
Personer som sier ja til handel, men som deretter ikke lar høre fra seg bortsett fra innimellom, som for å holde selger «varm». Da står man som selger med en juridisk forpliktelse til å levere, men pengene kommer ikke, og andre potensielle kjøpere må avvises, bes avvente.
Etter flere slike episoder har jeg begynt å kreve depositum hvis jeg skal holde av en vare. De fleste seriøse gjør unna handelen raskt. De useriøse pleier ikke gidde å styre med depositum.
 
Er lei at det hovedsakelig fins bare hvitløk fra Kina i supermarkedene.
Jeg fikk tilgang til veldig god spansk økologisk hvitløk men nå er det bare Kina som gjelder.:cautious:
Det handler ikke om smaken eller euro-patriotisme men mest om reguleringene Kina sliter med når det gjelder kjemikalene som er brukt på det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og HerrUr
At politikk tråden blei stengt akkurat før jeg skulle poste mitt jævligste innlegg noen sinne!

For øvrig er jeg dypt og fundamentalt uenig med Hammerfjord i hvitløk saken!
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Er lei at det hovedsakelig fins bare hvitløk fra Kina i supermarkedene.
Jeg fikk tilgang til veldig god spansk økologisk hvitløk men nå er det bare Kina som gjelder.:cautious:
Det handler ikke om smaken eller euro-patriotisme men mest om reguleringene Kina sliter med når det gjelder kjemikalene som er brukt på det.

-Dyrk selv! (Jeg har absolutt ikke grønne fingre, men hvitløk gror nesten som ugress...)

Jeg har laget meg et bed i solveggen, setter et hundretalls fedd om høsten, og høster i august nok hvitløk til å vare til utpå vårparten. (Etter høsting tørker jeg løken på rist i garasjen et par uker, hvorpå den lagres i en kasse i kjølerommet sammen med en sokk kattesand - kattesanden er for å holde luften i kassen tørr nok.)

Løken er finfin til omtrent påsketider, så derfra er det butikkløk noen måneder frem til ny høsting i august.)
 
-Dyrk selv! (Jeg har absolutt ikke grønne fingre, men hvitløk gror nesten som ugress...)

Jeg har laget meg et bed i solveggen, setter et hundretalls fedd om høsten, og høster i august nok hvitløk til å vare til utpå vårparten. (Etter høsting tørker jeg løken på rist i garasjen et par uker, hvorpå den lagres i en kasse i kjølerommet sammen med en sokk kattesand - kattesanden er for å holde luften i kassen tørr nok.)

Løken er finfin til omtrent påsketider, så derfra er det butikkløk noen måneder frem til ny høsting i august.)

Ja, jeg må vel komme meg til det ser det sånn ut ;)
 
At politikk tråden blei stengt akkurat før jeg skulle poste mitt jævligste innlegg noen sinne!

For øvrig er jeg dypt og fundamentalt uenig med Hammerfjord i hvitløk saken!

Skamme seg hen, det er ikke lov å være uenig på Tidssonen!

Min beste hvitløksopplevelse fikk jeg av min gamle chilenske nabo som laget empanadas med en fantastisk god hjemmelaget salsasaus. Noen som vil dele sin beste hvitløksopplevelse?
Ellers merker jeg at jeg kan egentlig altfor lite om hvitløk. Noen som har noe litteratur å anbefale?
 
  • Haha
Reaksjoner: hen
-Dyrk selv! (Jeg har absolutt ikke grønne fingre, men hvitløk gror nesten som ugress...)

Jeg har laget meg et bed i solveggen, setter et hundretalls fedd om høsten, og høster i august nok hvitløk til å vare til utpå vårparten. (Etter høsting tørker jeg løken på rist i garasjen et par uker, hvorpå den lagres i en kasse i kjølerommet sammen med en sokk kattesand - kattesanden er for å holde luften i kassen tørr nok.)

Løken er finfin til omtrent påsketider, så derfra er det butikkløk noen måneder frem til ny høsting i august.)

Høres artig ut!
Jeg får prøve å plante litt. Det kommer jo groer på dem etter hvert hvis de blir liggende litt.
Naboen har kattesand, så jeg kan sikkert få litt gammel sand av dem. En sokk har jeg.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE