Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Faen ta at de vil starte kaldkrig 2.0 FAEN TA DEM ALLE SAMMEN!

Men jeg skjønner jo hvorfor. Den forrige var jo så inntektsbringene uten at det blei noe varm krig i Europa og Nord Amerika.
Verdens unger har vel nok med klimakrisa uten at de skal behøve å ligge våkne om natta i frykt for atomutslettelese som jeg gjorde.

Måtte faen sjøl hente alle de hestkukane i det militærindustrielle kompleks og steke dem sammen med alle politikere! Spesielt vår forsvarsminister, den kødden.

Jada-jada jeg vet " ro deg ned og gå til politikktråden"
 
Luftfjæring som lekker.. Godt vi har garanti på bilen.
IMG_20210301_133934.jpg
 
Njæh, det er jo nesten litt søtt at trønderne med Giske i spissen først skreik seg blå for å få jagerflybasen vekk fra Bodø, og nå, når de i praksis er Luftforsvarets hovedbase i nord, blir overrasket når det viser seg at Ørland blir et strategisk mål... :ROFLMAO:

Poenget med Bodø var vinden.
Det blåser så hardt fra sjøen at hvis noen slipper en atombombe over Bodø, vil den egentlig sprenge i Sverige.
Da Giske var ikke så smart ;)
 
Hvordan funker det med luftfjæring f.eks. hvis greiene ryker mens man er på bilferie på kontinentet? Lar det seg fikse på flekken, eller er det bare å reise hjem på flakbil?

Husker vi hadde svikt på spjeldhuset (drosselklappenstutzen) på en BMW 528i i Tyskland en gang, hvor vi måtte hinke bilen til nærmeste gasthaus og så ringe BMW som skaffet oss time neste formiddag på Niederlassung München. Det var jo en smule flaks.. det hadde vært litt mer vrient om det skjedde i en sveitsisk fjellbygd dagen etter.
 
"A B-1B Lancer assigned to the 9th Expeditionary Bomb Squadron takes off from Ørland Air Force Station, Norway, March 3, 2021."
"Operations and engagements with our allies and partners demonstrate and strengthen our shared commitment to global security and stability."


Provosering er blitt sikkerhet og stabilitet :rolleyes:

Mackinder 1904 thesis forklarer en del.
Mackinder1904.gif
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: hen
6åringen hyler plutselig som besatt, viser seg at han har dunket hodet. Jeg fyker opp fra sofaen, og når ting har roet seg igjen, ser jeg at jeg i bestyrtelse har klart å miste ned min iPhone, og skjermen har da fått et kakk i siden, med sprekker som brer seg utover. Akkurat der skjermbeskytteren ikke dekker. :mad:
 
Fisbukk er ikke mer verstingen.
Folket er lettet.

"The study found that Instagram collects 79 per cent of its users’ personal data and shares it with third parties, including search history, location, contacts and financial info.

“Any information you agree to be gathered by an app when signing up can be analysed for their benefit and even shared.
Everything from your browsing history, to your location, your banking details, your contact details, and your fitness levels can be valuable for apps to store, use, or sell on,” Ivan Dimitrov, a digital manager at pCloud, wrote in a blog post detailing the research.

“With over 1 billion monthly active users it’s worrying that Instagram is a hub for sharing such a high amount of its unknowing users’ data.”
The second worst offender for sharing the personal data of its users was Instagram’s parent company, Facebook. The social network gave away 57 per cent of its users’ data to third parties, which can include companies that are associated with the company."

 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken og Grendel
Fisbukk er ikke mer verstingen.
Folket er lettet.

"The study found that Instagram collects 79 per cent of its users’ personal data and shares it with third parties, including search history, location, contacts and financial info.

“Any information you agree to be gathered by an app when signing up can be analysed for their benefit and even shared.
Everything from your browsing history, to your location, your banking details, your contact details, and your fitness levels can be valuable for apps to store, use, or sell on,” Ivan Dimitrov, a digital manager at pCloud, wrote in a blog post detailing the research.

“With over 1 billion monthly active users it’s worrying that Instagram is a hub for sharing such a high amount of its unknowing users’ data.”
The second worst offender for sharing the personal data of its users was Instagram’s parent company, Facebook. The social network gave away 57 per cent of its users’ data to third parties, which can include companies that are associated with the company."

Hvem eier instagram igjen?
 
6åringen hyler plutselig som besatt, viser seg at han har dunket hodet. Jeg fyker opp fra sofaen, og når ting har roet seg igjen, ser jeg at jeg i bestyrtelse har klart å miste ned min iPhone, og skjermen har da fått et kakk i siden, med sprekker som brer seg utover. Akkurat der skjermbeskytteren ikke dekker. :mad:
12ern ? Var begynt å tru det var en urban myth det der med knuste Iphoner , men ser ut som alle er det.
 
Og siden vi snakker om det som skjedde og fortsatt skjer med FB/Twitter etc, har den meksikanske presidenten tatt det opp allerede.

Og mer av det jeg ikke liker angående mediene, her også.
 
  • Liker
Reaksjoner: TimeLord og darkcho