Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Dette er toppen av kvalm oppførsel. Utpreget festing og fyllelag hører INGEN steds hjemme før barna har herjet fra seg. Hvis i hele tatt.
https://www.aftenposten.no/osloby/i/Ql0ja4/Dette-bordet-koster-30000-kroner-a-reservere-pa-17-mai

Er vel greit at Oslo har tilbud til flere deler sv befolkningen? Det er nada tilbud til barnefamilier i dette området, derfor er det bedre at de yngre samles der enn at de forstyrrer alle andre.

17. mai på Solli Plass er en «institusjon» for flere i Oslo, og har vært en fast greie i tiår.

Dog skal det sies at ting har endret seg litt. Da jeg var ung (å herregud!) var det vel ikke mulig å reservere bord. Og det kostet i så fall ikke penger. Men det er vel en endring som gjelder utelivsbransjen generelt og ikke dette opplegget spesielt.

Men hva med å være litt åpen for at folk forskjellige og befinner seg på forskjellige steder i livet? Noen av oss har små barn med forpliktelser og søvnunderskudd det medfører. Andre er yngre med mindre forpliktelser og har mulighet for å gå fra champagnefrokost til Solli Plass. La dem nå gjøre det en gang i året. De plager ingen.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Fulgur
Nei. Jeg trenger ikke være åpen for at andre er i en annen situasjon enn meg.
Denne tråden er titulert ‘Dette kan JEG ikke like...’, og jeg liker ikke at det skrives i BT om stupfulle folk som urinerer åpenlyst eller utagerer mot ansatte ved utesteder, eller at det i dette hjelpeløse landet må drikkes med begge nevene når det er en nasjonal fridag eller høytid.
Er det barn involvert, hold alkoholen unna til de er lagt.
Og jeg feirer ikke engang. Så tygg på den.

Er jo ikke Oslo-ungdom sin skyld at bergensere urinerer åpenlyst og er ufine mot ansatte på utesteder o_O:cool:.
Er enig med deg når barn er involvert, men i saken du linket til er ingen barn involvert. Hadde du linket til oppslagene etter femmila i Kollen hadde jeg ikke motsagt deg.

6 - antallet klovner observert ikledd shorts på kontoret i dag.

Vis vedlegg 92982
Dette er hett tema på jobben om dagen. Om shorts skal være lov i fellesferien eller ikke. Vi har dresskode (For menn, damene gjør vel egentlig som de ønsker) og jeg opplever at mange synes det er veldig rart at vi ikke har lov å gå med shorts. Eller sandaler (!) På jobb.

Dette er hett tema på jobben om dagen. Om shorts skal være lov i fellesferien eller ikke. Vi har dresskode (For menn, damene gjør vel egentlig som de ønsker) og jeg opplever at mange synes det er veldig rart at vi ikke har lov å gå med shorts. Eller sandaler (!) På jobb.

Sandaler og kortbukse har ingenting på et kontor å gjøre imho.

I et moderne kontorbygg er det ikke noe behov for å gå med kortbukse, da temperaturen innendørs er jevnt behagelig. I gamle, slitte bygg med utdaterte HVAC-anlegg; jeg skjønner trangen til kortbuksa.

• Liker
Reaksjoner: gulenissen
Da må jeg spørre dere som er fast på kontor til dagen - hvorfor er ikke kortbukser tillatt innenfor kleskoden for menn?
@gulenissen @Edzilla
Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og ikke ute etter å trolle.
Jeg sitter på lukket sone i konsernbygget vårt når jeg evt. må hensynta dette(har gitt beng til nå..). Dessuten kan det å serve en driftsentral gjøre en ganske heit i toppen, så kortbukser tjener et formål.

Kortbukser har jeg alltid sett på som et fritidsplagg, og dermed anser jeg det som uegnet i jobbsammenheng.
Eneste stedet hvor det har vært innafor å gå i kortbukser på jobb, var på Lekter’n på Aker Brygge. Da som servitør i 1998-1999.
Men på kjøkkenet brukte vi alltid skikkelig bukser.

I et moderne kontorbygg er det ikke noe behov for å gå med kortbukse, da temperaturen innendørs er jevnt behagelig. I gamle, slitte bygg med utdaterte HVAC-anlegg; jeg skjønner trangen til kortbuksa.

Alternativt så er det akseptabelt å gå i skjørt.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91