Mulig svindlet. Hjelp?

Svar fra min kompis i finn;

Ah, drit. Du må varsle payex. Har du fått en slags kvitteringsespost fra de? Der tror jeg det skal være en "varsle svindel/konflikt"-lenke du kan trykke på. Tror du har ti dager på deg til å gjøre det fra du fikk eposten. Hvis ikke svindler svarer i løpet av sju dager så får du pengene tilbake fra payex. Si fra hvis du ikke finner ut av det, så hører jeg nærmere med folk på jobb i morgen om hvordan det skal gjøres!

Meld meg på pm om det ikke funker, så skal jeg ringe han på jobb...

har du vurdert å konfrontere selger med at klokken fortsatt er til salgs?

Min samboer var i kontakt med selger i kveld, og selger bekreftet at klokken fortsatt var til salgs. Handelen ble gjennomført sist fredag.

Da har du vel allerede en "tvist"? Forsøk å send en mail og si du kan hente den i morgen tidlig for prisforlangnede, da har du det i hvert fall skriftlig. Du har jo litt tid på å hente den uansett.

EDIT: Om ikke selger har flere like da?

Jeg har vært på tanken, men ville gjerne sørge for at jeg vet alt om prosessen i denne situasjonen, før jeg konfronterer selger.

Holder ikke dette:

''Min samboer var i kontakt med selger i kveld, og selger bekreftet at klokken fortsatt var til salgs. Handelen ble gjennomført sist fredag''.

Kontakt selger å hør hva som foregår - uansett så løser nok dette seg skal du se!

Bor nesten i Sandvika. Skal jeg høre om selger vil møte meg for å se/kjøpe klokken, og konfrontere h*n?:p

Da har du vel allerede en "tvist"? Forsøk å send en mail og si du kan hente den i morgen tidlig for prisforlangnede, da har du det i hvert fall skriftlig. Du har jo litt tid på å hente den uansett.

image_zpsf23cf693.jpg

Har ikke selger overholdt avtale om levering slik at det nærmer seg 10 dager fra pengene ble overført Payex?
I så fall må du jo melde dette slik at pengene holdes igjen.
Om dette ikke er tilfelle må du jo bare hva som kommer i posten og eventuelt melde om det er noe feil.

Men som en skriver her kan det jo dreie seg om at selger har flere klokker for salg og ikke har helt orden i hva som er solgt og ikke..

Edit: Ser du postet mens jeg skrev.

Dette kan være en misforståels. Tviler på at noen som bevist prøver å svindle går med på å bruke Finn`s betalingstjeneste.[/QUOTE]

Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.

Dette kan være en misforståels. Tviler på at noen som bevist prøver å svindle går med på å bruke Finn`s betalingstjeneste.

Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.[/QUOTE]

Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum