Mulig svindlet. Hjelp?

Jeg har vært på tanken, men ville gjerne sørge for at jeg vet alt om prosessen i denne situasjonen, før jeg konfronterer selger.

Holder ikke dette:

''Min samboer var i kontakt med selger i kveld, og selger bekreftet at klokken fortsatt var til salgs. Handelen ble gjennomført sist fredag''.

Kontakt selger å hør hva som foregår - uansett så løser nok dette seg skal du se!
 
Bor nesten i Sandvika. Skal jeg høre om selger vil møte meg for å se/kjøpe klokken, og konfrontere h*n?:p
 
Da har du vel allerede en "tvist"? Forsøk å send en mail og si du kan hente den i morgen tidlig for prisforlangnede, da har du det i hvert fall skriftlig. Du har jo litt tid på å hente den uansett.

EDIT: Om ikke selger har flere like da?


image_zpsf23cf693.jpg
 
Har ikke selger overholdt avtale om levering slik at det nærmer seg 10 dager fra pengene ble overført Payex?
I så fall må du jo melde dette slik at pengene holdes igjen.
Om dette ikke er tilfelle må du jo bare hva som kommer i posten og eventuelt melde om det er noe feil.

Men som en skriver her kan det jo dreie seg om at selger har flere klokker for salg og ikke har helt orden i hva som er solgt og ikke..

Edit: Ser du postet mens jeg skrev.
 
EDIT: Om ikke selger har flere like da?



Dette kan være en misforståels. Tviler på at noen som bevist prøver å svindle går med på å bruke Finn`s betalingstjeneste.[/QUOTE]

Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.
 
Dette kan være en misforståels. Tviler på at noen som bevist prøver å svindle går med på å bruke Finn`s betalingstjeneste.

Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.[/QUOTE]

Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum
 
Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.

Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum[/QUOTE]

Ja,moralen i historien er vel i siste del av siste setning du skrev, hvis man ikke klarer å stoppe betalingen innen ti dager:p
 
Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum

Ja,moralen i historien er vel i siste del av siste setning du skrev, hvis man ikke klarer å stoppe betalingen innen ti dager:p[/QUOTE]

Yepp. Det scenarioet jeg beskrev kunne "hvem som helst" av oss gått på. Vær våken :)
 
Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum


Og du ga aldri navnet, telefon eller adressen din gjennom alt av det der?
 
Jeg drar på postkontoret i morgen, for å hente pakken. Så får vi se om det er jeg som har vært dum, eller at jeg rett og slett har vært i overkant mistenksom.. Om førstnevnte er tilfelle, så skal det i allefall dokumenteres:D
Tvitvi..
 
Jeg drar på postkontoret i morgen, for å hente pakken. Så får vi se om det er jeg som har vært dum, eller at jeg rett og slett har vært i overkant mistenksom.. Om førstnevnte er tilfelle, så skal det i allefall dokumenteres:D
Tvitvi..

Regner med det går bra. Lykke til. Post bilder, uansett hva pakken inneholder ;)
 
Kanskje ikke mitt, og om jeg hadde gjort det, så kan jeg love deg at en svindel på 2k der situasjonen er slik som den er, beklageligvis vil bli henlagt.

Jeg betaler ofte direkte til bank konto når det gjelder klokker: Da har jeg navnet og helle pakke.
Personlig, jeg ringer aldri politi. Politi er alt for snill med luringene... Jeg er det ikke.

En idiot fra Rognan svindlet en venn av meg som bor i Arizona for over 32000Kr på en Pam i 2012: Idioten hadde sendt en pakke med veggflis til USA...
Min venn fikk pengene tilbake og jeg trengte ikke en gang å møte idioten.
Heldigvis i Rognan er de smart nok til å oppfatte problemet sitt:rolleyes:
 
Jeg betaler ofte direkte til bank konto når det gjelder klokker: Da har jeg navnet og helle pakke.
Personlig, jeg ringer aldri politi. Politi er alt for snill med luringene... Jeg er det ikke.

En idiot fra Rognan svindlet en venn av meg som bor i Arizona for over 32000Kr på en Pam i 2012: Idioten hadde sendt en pakke med veggflis til USA...
Min venn fikk pengene tilbake og jeg trengte ikke en gang å møte idioten.
Heldigvis i Rognan er de smart nok til å oppfatte problemet sitt:rolleyes:

Er det han samme fyren som "pakket opp en gråstein" når han skulle få levert en PAM fra USA? Mener han også var fra Rognan :p
 
Er det han samme fyren som "pakket opp en gråstein" når han skulle få levert en PAM fra USA? Mener han også var fra Rognan :p

Han hadde en Pam 312. Han fikk pengene men sendte baderom flis/veggflis til USA.
Det skjedde i Nov 2011.

Før det, den samme luring hadde lagd en falsk "unboxing" video hvor han pakket ut en stein i sted av en Breitling som skulle komme fra Nederland: Jeg avslørte at han solgt den Breitling senere i Norge...
Fikk bevis med serie nummer fra klokken på en av sine bildekonto.
Man kan se at bunnen av boksen er helt hvit...Etter å ha krysset helle Europa:mrgreen:

[video]http://s288.photobucket.com/user/schmeink/media/SkylandAvenger.mp4.html[/video]
 
Redigert:
Sendte en forespørsell på denne klokken i går, og fikk i dag begreftet at klokken forsatt var til salgs....:mad:

Svaret var fra en Nina Olsen.

Fikk ny e-post fra hun nå, da jeg spurte hvor mange ganger hun skulle selge denne.:
Som sagt den er ikke solgt før du har godkjent mottak og dessuten har jeg faktisk en til å selge......Min sønn hadde en den har du kjøpt og min reserve sønn fikk en samtidig og den skal også selges...
Sendt fra min Sony Xperia™-smarttelefon
 
Redigert: