Motorsykler

Sportster har motor og girkasse i en del, - lett å kjenne igjen. Sportster har fortsatt ordinær svingarm med utvendig dempere. I tillegg har den enten peanut tank eller custom tank originalt, begge mindre enn "fatbob" tanken på big twin modellene. Rammen er og av en annen type.
Ja - jeg er spesielt interessert.
 
Har denne bland annet. Benket i vinter til 115hk på bakhjulet :)
IMG_20200418_202915_281.jpg
 
Er heldig nok til å både ha en voksensykkel og en Vespa jeg kjøpte ved et «uhell», usett på Finn mens jeg var rødvinsbrisen i Sør-Afrika.

Hvert sitt bruksområde men begge gir tonnevis med glede. Ducatien blir gjerne for soloturene, mens kjæresten har funnet masse glede i å sitte bakpå Vespaen og cruise rundt i Oslo og omegn.

4FFC00F4-098D-4429-962A-3BBBA3F99FA2.jpeg

1BCFE097-15A4-4D84-9F22-5FFCF5453677.jpeg
 
Er heldig nok til å både ha en voksensykkel og en Vespa jeg kjøpte ved et «uhell», usett på Finn mens jeg var rødvinsbrisen i Sør-Afrika.

Hvert sitt bruksområde men begge gir tonnevis med glede. Ducatien blir gjerne for soloturene, mens kjæresten har funnet masse glede i å sitte bakpå Vespaen og cruise rundt i Oslo og omegn.

Vis vedlegg 193099
Vis vedlegg 193101

Fornøyd med Srcamblern? Vurderte akkurat den jeg også, men valgte til slutt Triumph
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Jeg er superfornøyd! Lettkjørt, gøy i lave hastigheter og mer enn rask nok. Morsomt turtallsregister med plenty av kraft fra bunn gir hverdagsglede og mye moro også med bykjøring eller i lavere fartsgrenser.

Triumph sin er veldig flott, @JonasV! Den var også på min liste men kom aldri så langt som prøvekjøring før jeg slo til på Ducatien.

Hva bruker folket her av hjelmer? Jeg har en Shoei GT Air 2, og en Bell 500 halvhjelm til bykjøring med Vespaen. Veldig fornøyd med begge hittil, men kjæresten har en HJC F70 som også er veldig ålreit - og med en særdeles sympatisk pris. Ikke hoppet på Intercom helt enda, men både Shoei og HJC har ferdigkuttede kanaler og plass til batterbank for Sena-Intercom.
 
Jeg hadde Shubert C3

Denne var jeg veldig fornøyd med i mange år. Byttet til C2 med åpningshjelm. Åpningen kompenserer ikke for brillene. Disse må fortsatt av når hjelmen skal av eller på. Litt mer vindstøy med åpningshjelm, men praktisk med at man ikke nødvendigvis må ta den av hele tiden.

Schuberth sitter fint på hodet. Komfortabel! Velger nok Schuberth igjen , kanskje ikke åpningshjelm.

8
 
Har hatt litt av hvert gjennom årene. P.t. er det to jeg anbefaler og bruker.

Den første er britiske Davida. Her får man kvalitet, men det koster litt. Passform og lydisolering er i toppklasse. Davida er like behagelig på hodet, fra Oslo til Hamburg på en dag. Anbefales sterkt. https://davida-helmets.com/
20200501_164502.jpg

Maken til min, bilde lånt fra www.

For "merica-look" på sommerdager, har jeg en hjelm ifra amerikanske "Super Seer". De lager hjelmer for profesjonelle mc-kjørere. Blant annet har hjelmen nakkestropp, som forhindrer at hjelmen skyves av hodet. Passform er upåklagelig. https://superseer.com/
20200501_164732.jpg

Identisk med min, bilde lånt ifra www.