Motorsykler

Jeg er superfornøyd! Lettkjørt, gøy i lave hastigheter og mer enn rask nok. Morsomt turtallsregister med plenty av kraft fra bunn gir hverdagsglede og mye moro også med bykjøring eller i lavere fartsgrenser.

Triumph sin er veldig flott, @JonasV! Den var også på min liste men kom aldri så langt som prøvekjøring før jeg slo til på Ducatien.

Hva bruker folket her av hjelmer? Jeg har en Shoei GT Air 2, og en Bell 500 halvhjelm til bykjøring med Vespaen. Veldig fornøyd med begge hittil, men kjæresten har en HJC F70 som også er veldig ålreit - og med en særdeles sympatisk pris. Ikke hoppet på Intercom helt enda, men både Shoei og HJC har ferdigkuttede kanaler og plass til batterbank for Sena-Intercom.

Ettersom jeg kjører litt retro og har en scrambler har jeg disse to:
4157563A-859E-42B8-BA3D-2B5364BD1438.jpeg
4984901F-4D41-4244-BB61-561A7B857A0B.png

Med Bell hjelmen bruker jeg Barstow
F3D5C28A-A1F7-486D-A616-D40C24BC8185.jpeg

Jeg hadde Shubert C3

Denne var jeg veldig fornøyd med i mange år. Byttet til C2 med åpningshjelm. Åpningen kompenserer ikke for brillene. Disse må fortsatt av når hjelmen skal av eller på. Litt mer vindstøy med åpningshjelm, men praktisk med at man ikke nødvendigvis må ta den av hele tiden.

Schuberth sitter fint på hodet. Komfortabel! Velger nok Schuberth igjen , kanskje ikke åpningshjelm.

8

Har hatt litt av hvert gjennom årene. P.t. er det to jeg anbefaler og bruker.

Den første er britiske Davida. Her får man kvalitet, men det koster litt. Passform og lydisolering er i toppklasse. Davida er like behagelig på hodet, fra Oslo til Hamburg på en dag. Anbefales sterkt. https://davida-helmets.com/
20200501_164502.jpg

Maken til min, bilde lånt fra www.

For "merica-look" på sommerdager, har jeg en hjelm ifra amerikanske "Super Seer". De lager hjelmer for profesjonelle mc-kjørere. Blant annet har hjelmen nakkestropp, som forhindrer at hjelmen skyves av hodet. Passform er upåklagelig. https://superseer.com/
20200501_164732.jpg

Identisk med min, bilde lånt ifra www.