Motorsykler

Sesongen har startet!
20210324_163221.jpg


8
 
Første lengre turen i år, på vei utover Bergsbygda, den delen av Porsgrunn som blir til "sørlandet" når folk innafra kjøper hytte her.
IMG_20210329_161515 (3).jpg


I motsetning til denne delen av byen som aldri blir "sørlandet". Porsgrunn fabrikker sett fra Stranda på Heistad, en god laks og ørret plass. "Det er pengær i røyken guttær!"
IMG_20210329_164329 (2).jpg
 
Kommet litt videre i dag :)


Liker ting som er «purpose-built». En Cafe’ skal kjøres fort og hardt, derfor en stor turteller plassert i senter. Speedometer tror jeg kanskje blir en liten digital gps-sak som bare viser tall, og kan gjemmes bort.

Det høres bra ut! Dette blir kult, gleder meg til å se resultatet. Men nå må du raska på sola skinner! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Catch22
Skikkelig bra tur i går. Kom fra Gjelleråsen i kaldt, men ok vær. Svingte ut på E6 nordover i det snøen plutselig blåste mot meg. Måtte regelmessig børste av visiret før jeg kom meg stivfrossen hjem! Haha...våren er fin MC-tid:))
 
Skikkelig bra tur i går. Kom fra Gjelleråsen i kaldt, men ok vær. Svingte ut på E6 nordover i det snøen plutselig blåste mot meg. Måtte regelmessig børste av visiret før jeg kom meg stivfrossen hjem! Haha...våren er fin MC-tid:))

Ja du skal ikke kjøre lenge om dagen før det blir kaldt. Fingrene mine har vært ganske stive et par ganger. Kanskje vurdere varmeholker..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja du skal ikke kjøre lenge om dagen før det blir kaldt. Fingrene mine har vært ganske stive et par ganger. Kanskje vurdere varmeholker..

Jeg kjøpte noen tynne fleece-vanter. Disse passer fint inne i noen andre MC-handsker. Det har vært mye hjelp i dem.
Varmeholker har jeg aldri prøvd, men jeg liker ikke varme i rattet på bilen. Det blir så kaldt for tommel (eller oversiden av denne) som ikke ligger inntil rattet... Derfor har jeg heller sett nytten av fleece-vantene...

En kollega har varmebatterier i handskene. Lades med USB-kabel (selvfølgelig). Han skryter veldig av disse.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og SantaMonica