Motorhavari PAM372

Begynner å se en fellesnevner mtp. ettersalgsservicen hos Richemont-gruppen (Panerai, IWC, Jaeger), og jeg liker ikke hva jeg ser.

Heisann, der kom det en sms fra Bjerke:

Deres ur er nå klart til avhenting i vår butikk i Karl Johan. Vi ber om at uret hentes senest innen to uker. Med vennlig hilsen Urmaker Bjerke

Nå har jeg kjørt til Oslo og levert klokken personlig, men kunne tenke meg å slippe en ny tur på 360 km (t/r) i forbindelse med hentingen. Ettersom dette er en reklamasjon vil det da være for mye forlangt om Bjerke sender meg klokken for sin regning?

Forbrukerkjøpslovens § 30 sier dette om saken:

"Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren."

Dette er det ikke spørsmål om engang hos Lervik. Han sender ferdig frankert boks du kan levere inn klokken i og sender den også tilbake for egen regning.

Men hos Bjerke? Tror nok du må sette deg i bilen ja..de sender sikkert ikke selv som du selv tar regningen engang. Husker jeg kranglet med Oddny i Bergen om å sende meg en Omega i posten som jeg hadde hatt på service..

De sender, men du må nok være forberedt på å forhandle litt hvis du skal få de til å ta regningen. Jeg har fått samme sms om henting i Karl Johans gate, selv om jeg på forhånd har presisert at jeg bor i Trondheim... Nå er det jo ikke så mange hundrelappene i frakt, men det hadde jo vært hyggelig med service-nivået til Lervik.

Kan hente den for deg og sende som du ønsker om Bjerke er vanskelige. Du betaler, men slipper i det minste kjøreturen.

Kun et tilbud, selvom det naturligvis kunne blitt levert en del pizza på det strekket...

Svar på mail fra Bjerke:

"Klokken sendes rekommandert i dag til :

Minuteman
Valdres

Budet fra Mailbox er nettopp bestilt for henting av din klokke.

Ha en fin dag."

- så, hva mener han med rekommandert? Jeg antar at det er frakten som skal belastes meg, samt et helvetes gebyr til posten for rekommandert sending. Jeg ga beskjed om at de kunne sende med vanlig sporing, da jeg har egen forsikring som dekker klokken under forsendelse. Om det nå viser seg at de har belastet meg for porto og gebyrer så skal det jaggu bli månelyst på Karl Johan.

@Solli @mikkemus123 @Hopalong
Hva mener dere om lovens bokstav i denne sammenhengen? (se min forrige post)

Redigert av en moderator:
Svar på mail fra Bjerke:

"Klokken sendes rekommandert i dag til :

Minuteman
Valdres

Budet fra Mailbox er nettopp bestilt for henting av din klokke.

Ha en fin dag."

- så, hva mener han med rekommandert? Jeg antar at det er frakten som skal belastes meg, samt et helvetes gebyr til posten for rekommandert sending. Jeg ga beskjed om at de kunne sende med vanlig sporing, da jeg har egen forsikring som dekker klokken under forsendelse. Om det nå viser seg at de har belastet meg for porto og gebyrer så skal det jaggu bli månelyst på Karl Johan.

@Solli @mikkemus123 @Hopalong
Hva mener dere om lovens bokstav i denne sammenhengen? (se min forrige post)

Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg noe annet enn at de dekker den frakten. De ville sende en rem i oppkrav til meg, jeg sa at jeg gjerne heller kunne forhåndsbetale, da jeg synes oppkrav er noe tull som burde vært nedlagt på 90-tallet, men de stod på sitt og sa at prisen ble den samme.

Redigert av en moderator:
Rekommandert betyr vel ikke noe annet enn at du må legitimere deg selv ved henting av pakken og signere for mottatt pakke :confused:

Rekommandert betyr vel ikke noe annet enn at du må legitimere deg selv ved henting av pakken og signere for mottatt pakke :confused:

Absolutt, min gode mann. Jeg var så sikker på at det skulle bli noe krøll så jeg tenkte nok "postoppkrav" ...

Nei, nå står ikke verden til påske. Alt tyder på at dette blir en veldig god bjerkeopplevelse. Med tanke på en smule kløe jeg har hatt i PP-finger'n i det siste så lover ikke dette bra for klokkekontoen ...

Neida, kødda:p

Da ankom 372 as scheduled. Ingen faktura vedlagt, men det fulgte med en t-skjorte og en piquetskjorte fra Panerai. Det var forresten en slik piquetskjorte jeg hadde på meg da jeg ble tilsnakket i en elevator i Chicago i sommer - av en Panerai-AD fra Texas:cool:

Det fulgte også med en komplett beskrivelse av hva som var gjort med klokken. De har tatt full service på den. I tillegg har de byttet viserne!!?? De var iallfall intakt da jeg leverte klokken, men de har sikkert hatt sine grunner. Hva vet jeg.

Ingen faktura fra Bjerke vedlagt. Dette har vært en god Panerai- og Bjerkeopplevelse.

Da ankom 372 as scheduled. Ingen faktura vedlagt, men det fulgte med en t-skjorte og en piquetskjorte fra Panerai. Det var forresten en slik piquetskjorte jeg hadde på meg da jeg ble tilsnakket i en elevator i Chicago i sommer - av en Panerai-AD fra Texas:cool:

Det fulgte også med en komplett beskrivelse av hva som var gjort med klokken. De har tatt full service på den. I tillegg har de byttet viserne!!?? De var iallfall intakt da jeg leverte klokken, men de har sikkert hatt sine grunner. Hva vet jeg.

Ingen faktura fra Bjerke vedlagt. Dette har vært en god Panerai- og Bjerkeopplevelse.

Tilbake i tide for GTG høres jo ypperlig ut :cool: Bra at det hele løste seg :)