Jeg er litt fornærmet over "ventepølse" klassifiseringen, men samtidig glad for at du har valgt deg en Speedy Pro.
For meg er den så fullkommen at det nesten blir kjedelig. Litt som med en Sub.
Noen ting er så klassiske at de nesten kveler seg selv. Men Speedyen har tilstrekkelig med karisma gjennom sin unike historie til at den overvinner seg selv. Dette har alltid vært et mine favorittur. Jeg blir aldri lei det eller av å se bilder av andres. Som vanlig glimrer du med nydelig fotografisk presentasjon, Moore! Gratulerer!![]()
Stor takk, Frodo!
Og point taken hva gjelder ventepølsestatusen.
Det er definitivt ingen nedvurdering av OMEGA Speedmaster Professional. Eller andre varianter og tolkninger, for den saks skyld. Jeg har allerede brukt noen ord på den saken tidligere i tråden.
Fra Wikipedia:
"Ventepølse er den pølsen, gjerne med brød eller lompe, som man lager og spiser mens man venter på at hovedretten skal bli ferdig. Dette uttrykket brukes først og fremst i forbindelse med grilling av mat utendørs, men kan også brukes i forbindelse med bestilling av annen mat på for eksempel gatekjøkken. Bestiller man ønsket pølsevariant som "ventepølse" vil man få levert denne omgående slik at den kan spises mens hovedretten lages ferdig."
Uansett en relativt dekkende beskrivelse av settingen min for øyeblikket.
Speedy Pro er en klassiker jeg virkelig nyter.
Og som så definitivt kan inngå både som forrett, hovedrett og dessert. Rett og slett et "must" i samlingen, og en keeper. Jeg er meget happy med at den endelig fant veien innom sjappa.
Vi trives sammen, og supplerende bilder er på vei.