Dagens klokke

50d5628c-b704-1822.jpg


Omegatorsdag med fruen :)
 
Fant frem denne fra skoffen for noen dager siden:) Den får fungere som treningsbeater inntil videre

C360_2011-10-2722-55-58.jpg
 
Rolex/Omegafri uke, dag 5: Zeno som ikke har vært på håndleddet på mange år. Denne modellen må, på tross av miyataverket og nyprisen som jeg mener var 900 kroner, ha vært til stor inspirasjon for andre merker. Det er spesielt en klokke fra en annen produsent som er tydelig inspirert av denne, men jeg klarer ikke ta igjen hvilken.

PA280087.jpg
 
Denne er helt rå, og jeg er enig med han som sa at han kansje heller ville ha denne enn en sub - særlig siden denne på 41mm har større skive en sub'en. Men er det ikke litt rart med så mye lume på indexene, og så lite på viserene? Hvordan funker det i praksis?

Takker! Skulle gjerne presentert deg et bilde av lumen, har ikke fått tatt det. Men jeg synes det fungerer veldig greit.
 
Rolex/Omegafri uke, dag 5: Zeno som ikke har vært på håndleddet på mange år. Denne modellen må, på tross av miyataverket og nyprisen som jeg mener var 900 kroner, ha vært til stor inspirasjon for andre merker. Det er spesielt en klokke fra en annen produsent som er tydelig inspirert av denne, men jeg klarer ikke ta igjen hvilken.

PA280087.jpg

Morro og se noen orginalversjoner her på forumet, jeg har hommage versjonen.....

IMG_5233.jpg
 
Utrolig lekker Ursa! Får ikke nok bilder av denne. Hvordan føles orginalremmen?
 
Beklager Frode :)

Etter inspirasjon fra Jojo :)
28102011296.jpg

Ser du har fått GMT-masteren tilbake fra dama... :p


I anledning Omega og Rolex fri uke måtte jeg i går kreve å få tilbake en klokke som er på langtids utlån til min lillebror. Jeg gleder meg til den skal returneres til ham når dagen er omme.

Dette var vel forøvrig en av de første klokkene jeg kjøpte.. Tror jeg.. Det gikk litt fort i starten, så er litt usikker. Var hvertfall en klokke jeg brukte mye en stund. Den har vært gjennom litt forskjellig.. Blant annet ble jeg lei av den matte finishen, så hele saken ble polert en kveld jeg kjedet meg...

IMG_0317.jpg
 
Jeg er bortreist og har ikke tilgang til flere av mine ikke-Rolexer/Omegaer. Heldigvis er jeg på besøk hos Hopalong, så faren for å gå tom for Dagens klokke-kandidater er minimal:
http://i600.photobucket.com/albums/tt87/morini/bilde-53.jpg[IMG]

Gammel Tissonic. Mer om denne midt på siden her:
[url]http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?6761-De-glemte-klokkers-uke.&p=70409[/url][/QUOTE]

Jakthelg på gang? :D