Moore's samling

Fantastisk Moore. Jeg er normalt ikke spesielt glad i dial layout som er offcenter, men her tror jeg jaggu jeg må gjøre et unntak.:D
Baksiden av dette mesterverket er jeg nødt til å be om flere bilder av. Dekoreringen ser jo helt "vill" ut.
Som vanlig er det flott tekst med tilhørende flotte bilder, takk for at du deler.
Gratulerer så mye med grailen og nyt hvetbrødsdagene.
Mvh BMG.

Utrolig flott Moore, enda et fantastisk ur fra øverste hylle. Det meste har vel allerede blitt sagt om denne, men jeg må si jeg har veldig sansen for World-Timer funksjonen og estetikken "byene" tilfører uret. Har siklet på et ur med denne komplikasjonen selv, på endel hyllerader under denne selvsagt:)

Gratulerer så mye! :)

Hva skal jeg si? Samlingen din har tatt litt av siste året. Gratulerer med nok en fantastisk tilvekst. Og elegant ledetråd tidligere i tråden :)

Hadde vært artig å sett et bilde med de to Langene side om side i klart dagslys.

Takk så mye, Tore!
Den ledetråden var et morsomt lite forsøk, midt i all frustrerende venting. Og så er det engang slik at jeg aldri selger skinnet før bjørnen er skutt. Da venter jeg heller til jeg har "fast fisk"...;)

PS!
Jeg lot min Grand Lange 1 gå inn som del av denne handelen, så den er ikke en del av samlingen lenger.

Bare hyggelig, Boro!
Ur er passion. Da må det være snev av engasjement. Sånn i all forsiktig anstendighet...;)

Gløden er en ting.
Vekten en annen.
Jeg skal ta frem de gode eksempler i både stål og hvitt gull. Blir interessant å se om det lar seg gjøre å få frem de visuelle forskjeller mellom dem.
Det er nok lettere å se det "real life" enn hva kameraet klarer levere, men jeg skal gjøre et forsøk.

Stor takk forøvrig til alle, for meget hyggelig tilbakemelding!

Helt enig! Det gir mye glede, og som med mye annet, de blir enda bedre når man deler dem med noen :)

Kan bare forestille meg vekten. Har kjent litt på forskjellen mellom stål og gull, og ser man på fysikken i det er nok platina merkbart tyngre enn gull også. Det gir kanskje en ekstra dimensjon til kvalitetsfølelsen også :D

Gleder meg til bilder. Du er jo riktig så flink med kameraet.

I'm speechless:eek:

Tusen takk som deler dine tanker og bilder med oss andre dødelige her inne, er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!:D

Du store verden. Dette var fantastisk. Gratulerer så mye, Moore :)

Takk for en fin gjennomgang av klokken. ALS er et hakk over Patek i min bok. Har selv bestilt en poor mans Lange, men det er ALS som er drømmen. Ønskedrøm kanskje.

Igjen, gratulerer så mye med klokken :)

Takk så mye, Sponon!
Jeg må nok si finishen i ALS gjør - i det minste følelsen/inntrykket - av at den virker hakket vassere, ja. Men jeg er hverken en utpreget Patek-kjenner eller A. Lange & Söhne-kjenner, og det er alltid vanskelig å rangere manufakturer. Spesielt to som dette. Men det er suverene ur.

"Poor mans Lange" er vel fortsatt ifølge noen den smått urettferdige karakteristikken på Glashütte Original det. Litt for "galt" å bli sammenliknet med ALS, men når man valgte å "kopiere" off-centre konstruksjonen, så må man vel nesten regne med den der...;)
Men GO står særdeles godt på egne ben. Så definitivt.

Wow! Gratulerer så mye, ord kan ikke beskrive hvor vakkert dette uret er!

Fantastisk Moore. Jeg er normalt ikke spesielt glad i dial layout som er offcenter, men her tror jeg jaggu jeg må gjøre et unntak.:D
Baksiden av dette mesterverket er jeg nødt til å be om flere bilder av. Dekoreringen ser jo helt "vill" ut.
Som vanlig er det flott tekst med tilhørende flotte bilder, takk for at du deler.
Gratulerer så mye med grailen og nyt hvetbrødsdagene.
Mvh BMG.

Takker så mye, BMG!
Supplerende bilder av både kunstverk og håndverk kommer.;)

Utrolig flott Moore, enda et fantastisk ur fra øverste hylle. Det meste har vel allerede blitt sagt om denne, men jeg må si jeg har veldig sansen for World-Timer funksjonen og estetikken "byene" tilfører uret. Har siklet på et ur med denne komplikasjonen selv, på endel hyllerader under denne selvsagt:)

Gratulerer så mye! :)

Stor takk alle, for meget hyggelige tilbakemeldinger!
Veldig kjekt at ord og bilder faller i smak.

Helt enig! Det gir mye glede, og som med mye annet, de blir enda bedre når man deler dem med noen :)

Kan bare forestille meg vekten. Har kjent litt på forskjellen mellom stål og gull, og ser man på fysikken i det er nok platina merkbart tyngre enn gull også. Det gir kanskje en ekstra dimensjon til kvalitetsfølelsen også :D

Gleder meg til bilder. Du er jo riktig så flink med kameraet.

Jeg takker, Boro!
Vekten gir så absolutt en ekstra dimensjon ved uret. Ingen tvil om det. Kompakt og massivt - ligger særdeles stødig på hånden. Slikt gir jo gjerne en viss hevelse av kvalitetsfølelsen, du har rett i det.
Men hånden føles "lett" etterpå.
;)

I'm speechless:eek:

Tusen takk som deler dine tanker og bilder med oss andre dødelige her inne, er bare å ta av seg hatten og bøye seg i støvet!:D

Tusen takk, Beining!
Det blir fortløpende oppdatering av tråden så lenge den ligger ute i denne hyggelige TS-sjappa. Kan ikke annet.
;)

Jeg takker, Boro!
Vekten gir så absolutt en ekstra dimensjon ved uret. Ingen tvil om det. Kompakt og massivt - ligger særdeles stødig på hånden. Slikt gir jo gjerne en viss hevelse av kvalitetsfølelsen, du har rett i det.
Men hånden føles "lett" etterpå.
;)

Som den nerden jeg er kan jeg opplyse om at platina er ca 11% tyngre enn gull (dvs massetetthet). Ikke all verdens forskjell der, men det vil likevel si at vi nærmer oss 2 x bly og 3 x rustfritt stål.

Gratulerer med et fantastisk kunstverk!:D
Det er gøy at noen går til det skritt og anskaffer seg noe slikt!:D:D
Takk flotte bilder og god lesning!:D

Gratulerer med et prakteksemplar av et ur :—)
Vet det ikke er kutyme, men må spørre for å tilfredsstille egen nysgjerrighet:
Hvordan oppleves det egentlig å gå med et ur av det kaliberet (pun intended) på armen på en vanlig norsk grå hverdag?