Moore's samling

Moore, først må jeg si at det er rett og slett en helt utrolig flott samling du har! Og ikke minst bærer den preg av å være meget godt gjennomtenkt og velloverveid. Satt mer eller mindre med haken på knærne når jeg scrollet meg nedover her...Og i tillegg en meget god write up. Artig at du tok med boksene også, hehe. Nice.
Takk for at du deler dette med oss:D

Many thanks, FnuSnu99!

Meget hyggelig at tekst og bilder faller i smak! Riktig som du sier med hensyn til innretningen, da preferansene ligger "realtivt" fast i forhold til hva jeg søker etter i mine ur. På den annen side; - etterhvert som perspektivene utvides så kommer det alltid inn en outsider eller utfordrer av et ur på sidelinjen, og dermed kan ting endre seg igjen.
Hvilket bare gjør denne fascinerende interessen for ur bare enda mer fascinerende. Og stimulerende.
:cool:
 
IWC fyller år..... 2012

OK....
Jeg gjorde et forsøk på å filmatisere "The happening"; - det vil si kalenderskiftet den 31.12.11 med min IWC Portuguese Perpetual Calendar.
Det gikk etter forholdene bra, men kvaliteten på disse to videosnuttene holder dessverre ikke ønsket nivå. Jeg kommer sterkere tilbake neste år. Og da med tilhold i et adskillig bedre belyst rom enn det jeg klarte snike meg ut fra partyet i, og muligens også med et noe bedre kamera enn hva en skarve iPhone4 levererer.

Anyways; - her følger i det minste LITT bevegelige bilder fra uret siste sekunder i 2011, og litt av inngangen i 2012.:cool:

[video=youtube_share;Dt-_bNd3lGg]http://youtu.be/Dt-_bNd3lGg[/video]

[video=youtube_share;WAzeAgenSPw]http://youtu.be/WAzeAgenSPw[/video]
 
Du verden, Moore! Stilig! Det er jo en begivenhet verdt å få med seg når det er liv i alt som kan bevege seg i skivene på den klokken.
Må forøvrig berømme deg for å snike deg unna kl.00.00 for å filme uret :D Tror rett og slett ikke jeg hadde tatt sjansen hehe!!
 
Stilig filmsnutt Moore!
Artig at du gjemmer deg vekk for å dele hendelsen med oss. ;)
Jeg mistenker at du ville gjemt deg vekk for å kunne nistirre på uret ditt i fred uansett. :p
 
Kult, takk for at du tok utfordringen! Det har aldri vært tvil om at du er en ekte WIS, men dette understreker det virkelig.
 
Gjør meg bare mer sugen på en perpetual cal. Mine single datoer er ikke like spennende! Utrolig kult Moore!
 
Bare hyggelig å kunne dele litt, i den gode horologiske ånd!
;)

Gjør meg bare mer sugen på en perpetual cal. Mine single datoer er ikke like spennende! Utrolig kult Moore!


:D Takk så mye.

Kult, takk for at du tok utfordringen! Det har aldri vært tvil om at du er en ekte WIS, men dette understreker det virkelig.

Du verden, Moore! Stilig! Det er jo en begivenhet verdt å få med seg når det er liv i alt som kan bevege seg i skivene på den klokken.
Må forøvrig berømme deg for å snike deg unna kl.00.00 for å filme uret :D Tror rett og slett ikke jeg hadde tatt sjansen hehe!!

Stilig filmsnutt Moore!
Artig at du gjemmer deg vekk for å dele hendelsen med oss. ;)
Jeg mistenker at du ville gjemt deg vekk for å kunne nistirre på uret ditt i fred uansett. :p

Og joda...
Når det tross alt var mitt første årsskifte med dette fantastiske uret, så hadde jeg en liten tanke fra starten om å forevige happeningen.
En større utfordring var det likevel å faktisk gjøre det, - dag og tidspunkt tatt i betraktning.

Det krever jo sin "forklaring" når man - bokstavelig talt - blir litt fraværende, og på en troverdig måte skal forsøke antyde at det foregår noe annet adskillig mer interessant enn det 99,999999% av befolkningen forøvrig er opptatt av akkurat da.
Det gikk etter forholdene greit.:D

Nå ser jeg frem til neste hyggelige markering på uret; - overgangen fra februar til mars måned.
Det er 29 dager i februar i år.
Det blir morsomt å se indikatoren bikke fra 29 til 1, og følgelig passerer både 30 og 31 i en og samme bevegelse.
:cool:
 
Aaah! Helt fantastisk.
Mens andre "normale" folk lettere bedugget forsøker å klemme så mye de kan på damene ved årsskifte sniker du deg ut, som en EKTE WIS, for å filme klokken din.:D:D

Takker så mye!!!:D
 
....Det gikk etter forholdene bra, men kvaliteten på disse to videosnuttene holder dessverre ikke ønsket nivå. Jeg kommer sterkere tilbake neste år.

Kan ikke skrive ut garantier for at dette funker to år på rappen, men skal gjøre et anstendig forsøk.....;)

Aaah! Helt fantastisk.
Mens andre "normale" folk lettere bedugget forsøker å klemme så mye de kan på damene ved årsskifte sniker du deg ut, som en EKTE WIS, for å filme klokken din.:D:D

Takker så mye!!!:D

Selv takk, UJU!
Årsskifter er morsomme greier. Ikke bare på klokker. Nå er neste høydepunkt et vakkert datoskifte 29. februar plottet inn i kalenderen, og slikt blir det kanskje også film av.
Ellers liker jeg å tro jeg har goodwill nok til at et par tre minutters "isolasjon" er håndterbart. Vi har jo tross alt 364 dager, 23 timer og 57 minutter resten av året å ta igjen det tapte på....
:cool:
 
Oppdatert bildegalleri...

Forsøk på seriøs opprydding i bildesamlingen.
Tråden har ikke vært helt ajour på en stund, men nå er oppdateringer på plass, og side 1 gir nå den hele og fulle sannhet om rikets tilstand for urene mine....;)

Sidene med bilder er komprimert, og samtidig supplert med hakket mer dagsaktuelle bilder av urene, slik samlingen ser ut for øyeblikket.
Oppdatering skjer fortløpende, så flere bilder kommer sikkert etterhvert.

Ting tar bare litt tid i denne bransjen....:cool:

Enjoy!




A. Lange & Söhne, Grand Lange 1
Bilder side 66 og 73.

DSC_0227.jpg


b86b8281.jpg



Audemars Piguet, Royal Oak Dual Time
Bilder side 22 og 52.

DSC_0228.jpg


DSC_0230.jpg



IWC, Portuguese Chrono-Automatic
Bilder side 11 og 46.

DSC_0230.jpg


DSC_0221.jpg



IWC, Portuguese Perpetual Calendar
Bilder side 102.

DSC_0222-2.jpg


DSC_0248.jpg



Officine Panerai, Luminor 1950 10 Days GMT (PAM270)
Bilder side 36 og 48.

DSC_0227.jpg


DSC_0225.jpg



OMEGA, Speedmaster Professional
Bilder side 84 og 88.

55d4b4f0.jpg


2de63d98.jpg



Patek Philippe, Nautilus 5712/1A
Bilder side 32 og 52.

DSC_0216.jpg


DSC_0221-2.jpg



Rolex, RED Submariner
Bilder side 56 og 59.

DSC_0245.jpg


rs26bmp.jpg



Rolex, Sea-Dweller
Bilder side 12 og 45.

DSC_0245.jpg


DSC_0221.jpg



Zenith, Grande Chronomaster GT
Bilder side 11 og 47.

DSC_0030.jpg


DSC_0041.jpg
 
Ahh, herrejemini for en kolleksjon.

Lange og IWC PPC tar jo fullstendig kaka. Jaja, de er flottere enn noen av mine alle de andre også, altså.

Må også få berømme dine fotoferdigheter. Til og med Speedyen ser hundre ganger dyrere ut enn min.
 
Sykt bra bilder Moore! Får hakeslepp hver gang jeg ser baksiden til nautilusen. Det er så mange med flotte urverk, men den tar kaka.

Takk for mer siklemateriale, det får vi aldri nok av :D
 
Aaaah..den Zenith-rotoren snakker til meg!
Flotte bilder av flotte objekter, som vanlig :)

:eek::eek:
Dette er så vakkert at jeg gir opp å finne ord. Fantastisk samling og bilder, Moore!!

Ahh, herrejemini for en kolleksjon.
Lange og IWC PPC tar jo fullstendig kaka. Jaja, de er flottere enn noen av mine alle de andre også, altså.

Må også få berømme dine fotoferdigheter. Til og med Speedyen ser hundre ganger dyrere ut enn min.

Fantastisk flott klokke det der!!

Sykt bra bilder Moore! Får hakeslepp hver gang jeg ser baksiden til nautilusen. Det er så mange med flotte urverk, men den tar kaka.

Takk for mer siklemateriale, det får vi aldri nok av :D

Jeg takker så mye, alle!
Galleriet for de enkelte klokkene er/var overmodent for litt oppdaterte bilder med noe bedre kamera enn en iPhone klarer produsere.
Oppdatering kommer nok hakket oftere fremover enn hva tilfellet har vært så langt. Såfremt jeg evner å bli kompatibel med fotoapparatet....:cool:
 
Du har virkelig gjort så veldig mye så veldig riktig i dine valg av klokker i samlingen din. Er virkelig trivelig å se på dem og jeg er glad du tar deg tid til å dele :).