Moore's samling

Tourbillon - i bevegelse.....

Filmen lot seg omsider laste opp.
i kveld.

Beklager mangel på fokus, men det er begrenset hva en skarve iPhone duger til.
I kveldingen.

Here goes....
:p

[video=youtube;soCSXlgeUZg]http://www.youtube.com/watch?v=soCSXlgeUZg[/video]

Registrerer et par plagsomme hvite støvkorn på remmen.
Det får gå. Denne gang.

Hva skal man si til dette Moore? Absolutt et fantastisk kunstverk. Gratulerer og takk for nok et fyldig og informativt innlegg. Value for money? Gøy at du kan se det på den måten :)

Fantastisk @Moore, den ble om mulig enda råere på film. Satt å glodde igjennom hele og havnet nesten i en type transe, haha. :D

Det er virkelig en utrolig flott balanse i skiven som tiltaler meg veldig - alle markørene, viserne og de andre detaljene er i perfekt størrelse i forhold til hverandre. Tydelige og store nok til at skiven blir lettlest og funksjonell, men samtidig slanke og tilstrekkelig nok i "bakgrunnen" til at øyet naturlig trekkes til det som virkelig er hovedattraksjonen på skiven - tourbillonen. Genialt med dato "hoppet", som igjen viser at JLC har et bevisst og gjennomført øye for estetikk. Ingenting er tilfeldig her. :)

Og veldig stilig med denne "flypropellen" som sekundviser, den gir liksom enda mer bevegelse og liv til skiven og tourbillonen. Utrolig kult :D

Redigert av en moderator:
Hva skal man si til dette Moore? Absolutt et fantastisk kunstverk. Gratulerer og takk for nok et fyldig og informativt innlegg. Value for money? Gøy at du kan se det på den måten :)

Fantastisk @Moore, den ble om mulig enda råere på film. Satt å glodde igjennom hele og havnet nesten i en type transe, haha. :D

Det er virkelig en utrolig flott balanse i skiven som tiltaler meg veldig - alle markørene, viserne og de andre detaljene er i perfekt størrelse i forhold til hverandre. Tydelige og store nok til at skiven blir lettlest og funksjonell, men samtidig slanke og tilstrekkelig nok i "bakgrunnen" til at øyet naturlig trekkes til det som virkelig er hovedattraksjonen på skiven - tourbillonen. Genialt med dato "hoppet", som igjen viser at JLC har et bevisst og gjennomført øye for estetikk. Ingenting er tilfeldig her. :)

Og veldig stilig med denne "flypropellen" som sekundviser, den gir liksom enda mer bevegelse og liv til skiven og tourbillonen. Utrolig kult :D

Takk for at du deler. Nydelige bevegelser - poetry in motion. :p

Stor takk, klokkevenner!

Dette er virkelig et ur til å trives sammen med, ingen tvil om det.

Til @Kohe321, så må det sies at jeg tidlig falt for Jaeger-LeCoultre som manufaktur, og i særdeleshet Master Control-serien. Det er hyggelig å kunne befeste fascinasjonen ved å bære en Master Tourbillon, som du så riktig fremhever mye av elegansen ved.
Til tross for både edelt metall og krevende komplikasjon, så er dette et svært så anvendelig ur - noe i retning en "all-day-wearer".
Min beater.
Ihvertfall for en som "går i striden" med pennen som våpen....:p

Og @TomB... "value for money"....
Enhver Tourbillon er jo i sannhet value for money i seg selv, ingen tvil om det. Min lille loop rundt den tematikken var mest i betydningen at JLC i denne leverer hakket merverdi ved å supplere Tourbillon´en med en fiffig patentert datokomplikasjon, i tillegg til 2nd time-zone og Day/Night-indikator.

Jeg takker, @Bjorn.
Nå er også Boken bestilt, så nå kan jeg fordype meg enda mer i urets mange fascinerende detaljer og historie.:)

I just think i died and went to heaven!! Golfapplaus herfra og til evigheten :cool:

Gratulerer med en usedvanlig flott klokke!

Ord blir litt "fattige"...!

Vakkert, Moore!! :D

Takk så mye, karer!

Det er definitivt lite å si i disfavør av kvalitetene til dette uret, men til min store overraskelse har jeg ikke fått anledning til å bruke det spesielt mye i det siste.
Mye reiser (les: ferie), lite klokkepleie og få "pit-stops i depoet" gir ikke stort rom for å sirkulere så mye på klokkene, derav også liten bildeaktivitet her ute.
Men, det tar seg opp når fokus justeres litt inn i klokkemodus igjen.
:eek:

Hvem som helst med nok penger, kan kjøpe hva som helst av ur:cool:

MEN en så bevisst oppbygging av en samling og presentasjonen av grundige fakta rundt hvert enkelt ur og produsentenes historikk - det er det som virkelig imponerer denne karen. Du er en sann connaisseur!
Det er en fryd og jevnlig kikke innom din tråd, spesielt når det kommer et slikt kunstverk som den siste inn en allerede galleristisk samling - gratulerer!

+1. Helt rått!

Dette må jo være i din gate @Moore Nok en fantastisk komplikasjon fra IWC.
c-IWC-Schaffhausen-Portuguese-Sid%C3%A9rale-Scafusia-Mood-Front.jpg

Helt fantastisk samling nu Mr Moore!

finns det något hål att täcka nu eller hur känns det? :) vad skulle nästa gobit kunna bli? :)

Känns som en tunn liten Calatrava hade kunna gjort sig sällskap me de där sällskapet ;)

Dette må jo være i din gate @Moore Nok en fantastisk komplikasjon fra IWC. .......

Denne er fantastisk, Chronodiver.

Må nesten si "IWC har gjort det igjen".
Portuguese-linjen utvikles jo stadig (noe jeg liker), og denne - Sidèrale Scafusia (Model 5041) - topper jo en allerede imponerende kolleksjon. Det mest kompliserte de noen gang har konstruert.
Denne tok det faktisk IWC 10 år å utvikle.

Anyways; - hvorenn imponerende komplisert den er, så snakker vi ur for adskillig mer viderekomne enn meg. Og de mer spesielt interesserte.
Astronomiske komplikasjoner; - Sidereal time vs Solar time, sunrise/sunset, celestial chart, ecliptic and celestial equator..... etc etc.
Joda, jeg reiser en del og liker hyggelig aktivitet under stjernehimmelen, men jeg er nok ikke helt "der" at jeg trenger min eksakte posisjon i forhold til en viss stjerne der oppe for å nyte dette.....:p

Forresten så måler jo denne 46mm - hvilket er hakket over mine preferanser på 40-42mm. Da blir det en deal-breaker for min del, dessverre.

(Ehh, ja.... - minimumsprisen på USD750.000 kan jo nevnes i en liten bisetning.....:p).

+1. Helt rått!

Helt fantastisk samling nu Mr Moore!

finns det något hål att täcka nu eller hur känns det? :) vad skulle nästa gobit kunna bli? :)

Känns som en tunn liten Calatrava hade kunna gjort sig sällskap me de där sällskapet ;)

Jeg takker!
Hyggelig urene faller i smak.

Og @scharnke - jeg er nok ikke helt i mål enda.
Ting tar tid.
Det har jo blitt noe "prøving og feiling" underveis.... Vel, "feiling" er nok noe misvisende, all den tid de ur jeg har hatt, har vært riktige på det tidspunktet jeg har anskaffet dem.

Samlingen endrer seg ettersom preferanser endrer seg. Et par tre "ikoner" vil alltid inngå som fast inventar, i tillegg til ur med særlig affeksjonsverdi. Disse ligger greit på plass nå.
Blant mange alternativer, finnes det absolutt noen som pent kunne supplert samlingen. På den mer dressy side - og komplikasjonsmessig - mangler jeg en Minute Repeater. Av "samleobjekter" finnes pene versjoner hos både Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne og Patek Philippe jeg gjerne kan tenke meg. (Men, en Calatrava er ikke på den listen).
I sportskategorien ville jeg nok vurdert inn en Rolex Daytona. I edelt metall - av alle ting....

Så får vi se hva fremtiden bringer. Endringer i og av preferanser skjer jo hyppig i denne bransjen, så jeg skal på ingen måte sette to strek under dette "svaret"....:)

K.I.S.S @Moore

M.R og C.V =
[video=vimeo;69341040]http://vimeo.com/69341040[/video]

5207R er bare helt syk!