Moore's samling

For ikke å nevne at den i følge ryktene går innen for nøyaktigheten til et kvarts-verk., @Moore ;) Dette pga den høye frekvensen og den magnetiske patenterte spindelen. Magnetikk har jo for alltid forsøkt unngått i t urverk, men her tenker breguet nytt, og bruker det til sin fordel. Det synes jeg er ekstremt tiltalende. For meg er dette en grail.
 
Redigert av en moderator:
I%20can%20fap%20to%20this.gif
 
Gratulerer med en makeløs klokke, og takk for at du deler opplevelsen med oss. Jeg gleder meg med deg, @Moore!
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye @Moore, du overgår deg selv igjen. Utrolig ur.

Det eneste lille skåret i gleden her blir vel at du allerede sitter på en aldeles fantastisk JLC Master Control i RG, blir det nye beiter på den nå?
 
Redigert av en moderator:
Dette her tok litt tid før jeg fikk med meg, men bedre sent en aldri :)

Gratulerer så mye med noe så UTROLIG flott! FOR et kunstverk! En JLC Master Tourbillon er bare helt rått!
Post gjerne noen bilder av denne i sola! Den er bare vakker! Håper den får masse armtid og gratulerer nok engang med et flott og vakkert tilskudd i en helt RÅ samling. Ser gjerne et familiebilde og boksbildesamling når tiden din strekker til!
God sommer og kos deg med denne lekkerbisken! :)
 
For ikke å nevne at den i følge ryktene går innen for nøyaktigheten til et kvarts-verk., @Moore ;) Dette pga den høye frekvensen og den magnetiske patenterte spindelen. Magnetikk har jo for alltid forsøkt unngått i t urverk, men her tenker breguet nytt, og bruker det til sin fordel. Det synes jeg er ekstremt tiltalende. For meg er dette en grail.

Så enig, så enig... @Entropy.
Breguet har jo alltid stått i fremste rekke når det gjelder innovasjoner. Og de viser også med denne modellen at de utfordrer horologien på stadig nye områder. Både innen urverket og rent estetisk. Det er vakkert.
Og, jeg har en forsiktig anelse om at jeg vil like å se en sekundviser gli over skiven til 10Hz.

Uansett hva fremtiden måtte bringe, - morsomt lell å ha "et lite stykke Breguet" i min Master Tourbillon, ettersom Tourbillon´en jo er en Abraham-Louise Breguet-innovasjon fra 1795.
Men, en gang der fremme kommer det nok et Breguet-ur inn i samlingen igjen.
Tror jeg.
I dag.

Ha ha, først nå ser jeg at jeg slumpet til å treffe blink med det bildet fra boken. Forstår godt at du ikke ville avsløre alt der og da. Pussig sammentreff.

Joda, du slumpet innom min innkommende der, @Bjorn.
Dog, siden jeg foretrekker å ha fast fisk før ting kunngjøres, så måtte det nesten bli slik.



Steike, Moore, jeg tror faktisk du vant Tidssonen med denne! :D

Gratulerer med en makeløs klokke, og takk for at du deler opplevelsen med oss. Jeg gleder meg med deg, @Moore!

Nok et mesterverk inn i samlingen din!

Dette her tok litt tid før jeg fikk med meg, men bedre sent en aldri :)

Gratulerer så mye med noe så UTROLIG flott! FOR et kunstverk! En JLC Master Tourbillon er bare helt rått!
Post gjerne noen bilder av denne i sola! Den er bare vakker! Håper den får masse armtid og gratulerer nok engang med et flott og vakkert tilskudd i en helt RÅ samling. Ser gjerne et familiebilde og boksbildesamling når tiden din strekker til!
God sommer og kos deg med denne lekkerbisken! :)

Gratulerer så mye @Moore, du overgår deg selv igjen. Utrolig ur.

Det eneste lille skåret i gleden her blir vel at du allerede sitter på en aldeles fantastisk JLC Master Control i RG, blir det nye beiter på den nå?

Stor takk, klokkevenner!
Hyggelige ord, og pent at ord og bilder gleder.

Flere bilder vil nok komme etter hvert, @GrandCarrera.
Travle uker og mye reiser gir liten tid til fotoshots for tiden, men det får vi komme tilbake til. Det skal også bli tid for samlebilder, når roen senker seg litt mer enn den har gjort hittil. Kjenner på meg at det skal bli hyggelig å ta ut alle babes´ene for litt felles glede og kjærlig pleie.

Når det gjelder min andre JLC @reim, så er denne solgt.
Den lot jeg gå ut av to grunner; - jeg har denne komplikasjonen i min IWC Portuguese PC (med det som - for meg - representerer den mest ultimate PC, og i tillegg har med seg en særdeles innholdsrik historie i tilknytning til nettopp denne - noe presentasjonen av den gir svar på), samt at jeg går for den JLC i Master Control-linjen som for meg representerer det mest ultimate JLC byr på, i Master Tourbillon.
Da ble det slik.
Denne gang.
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer, @Moore

Vi utroper deg unisont til vinner av tidssonen.
Det er et helt ubeskrivelig vakkert ur!


(Og her sitter jeg og vurderer om en Rolex 5513 eller PAM 312 er å dra hobbyen for langt :) )
 
Redigert av en moderator:
Fabelaktig! Et slikt mesterverk fortjener lupeblikk. Fascinerende å titte inn på :)

Gratulerer med et kunstverk, Moore!

Gratulerer, @Moore

Vi utroper deg unisont til vinner av tidssonen.
Det er et helt ubeskrivelig vakkert ur!


(Og her sitter jeg og vurderer om en Rolex 5513 eller PAM 312 er å dra hobbyen for langt :) )


Stor takk, klokkevenner!

Og jeg takker for ros, @ekbre
Men, vi skal hverken overvurdere eller undervurdere ur i denne hobbyen. Her dreier det seg om den genuine glede ethvert ur representerer for den som eier det.

Og, en viss Gekko sa jo ".....It´s not about the money, it´s all about the game".
Med andre ord; - uansett hva du jakter, nyt det!
;)
 
Redigert av en moderator:
Din IWC perpetual er absolutt et fullkomment ur og en keeper.. Men i dag så kommer denne inn fra sidelinjen da, sånn for fremtiden: hehe, PP synes altså denne skal ha manuelt opptrekk. Kanskje fordi de kan og for å ikke besundle innsynet.
587VyJ1.jpg
 
Gratulerer Moore, prøver så godt jeg kan å få haken på plass igjen men det er ikke lett. Snakk om å toppe samlingen med en rå JLC. Atter en gang gratulerer, og stor takk for at du deler med oss andre
 
Aj, aj, aj... Nais! Gratulerer så mye!

Det er det som er kult med ny-klokker: De er flinkere til "sjåvve åff", urverk og det er enklere å få fatt i tourbilloner osv. Også liker jeg at du valgte JLC og PP... ;)

Og takk for den gode historien!
 
Sikle

Tja hva skal man si som ikke er sagt av absolutt alle her inne. Vinneren av tidssonen.no er vel mest beskrivende av samlingen din. Herregud for en samling! Herregud og jeg er ikke religiøs engang. Takk for deling av flotte bilder og gode fortellinger:cool: