Moore's samling

Like fornøyelig hver gang du presenterer et nytt ur, egentlig uavhengig av uret. Som flere har vært inne på allerede, du fører en utsøkt penn, sammen med lekre bilder blir resultatet meget lesverdig. Gleder meg allerede stort til neste oppdatering.
Gratulerer med flott ur.
 
Der kom Paneraien, ja :) Gratulerer så mye med en riktig så flott Radiomir @Moore :)

Du har jo lekt lenge med tanken om å inkludere en Radiomir, og har vel hatt en relativt het flørt med en nær venninne også. Så, når tiden nå var inne for å gjøre et mer forpliktende fremstøt, så er jo 337 et utsøkt valg. Smekre linjer, inhouse og litt bevegelse på skiva... som jeg også liker :)

Takk for nok en flott presentasjon, såvel tekstlig som billedlig. Gjør stas på henne og nyt tilværelsen!
 
Redigert av en moderator:
Grattis med flott Radiomir! :)

Takker for det, @boenna_69!

Her var det lesestoff, gitt. Som vanlig en flott presentasjon av manufaktur og klokke. Og med utsøkte bilder på kjøpet!

Gratulerer så meget, unge mann!

Hyggelig å høre, @Minuteman!
En etterlengtet tilvekst, det må jeg si. Når den endelig kom inn ble det litt "mat for mons"-tilnærming i ord og bilder. Men det er jo litt av moroa å presentere "pakka" også, da....:)
 
Redigert av en moderator:
Bare å istemme; herlig tekst og nydelige bilder. Gratulerer! Begge klokkene var veldig lekre, ikke minst GPen.
 
Like fornøyelig hver gang du presenterer et nytt ur, egentlig uavhengig av uret. Som flere har vært inne på allerede, du fører en utsøkt penn, sammen med lekre bilder blir resultatet meget lesverdig. Gleder meg allerede stort til neste oppdatering.
Gratulerer med flott ur.

Takker deg for de ordene, @westmouth!
Hyggelig det faller i smak.
Kan dog ikke love noen ny oppdatering med det første. (Men det har jeg vel sagt før....)

Grattis med en flott Panerai!
Lekkert presentert som alltid:)

Stor takk, @Mysil!

Der kom Paneraien, ja :) Gratulerer så mye med en riktig så flott Radiomir @Moore :)

Du har jo lekt lenge med tanken om å inkludere en Radiomir, og har vel hatt en relativt het flørt med en nær venninne også. Så, når tiden nå var inne for å gjøre et mer forpliktende fremstøt, så er jo 337 et utsøkt valg. Smekre linjer, inhouse og litt bevegelse på skiva... som jeg også liker :)

Takk for nok en flott presentasjon, såvel tekstlig som billedlig. Gjør stas på henne og nyt tilværelsen!

Thanks, @Dr. Fiddy!
Det er straks klart for en ukes honeymoon med Henne til helgen, så vi vil få rikelig tid til å bli kjent med hverandre.
Kan vel ikke love jeg gifter meg med henne, men intet utelukkes. Det skal ihvertfall bli rimelig morsomt den tiden vi har sammen.

Bare å istemme; herlig tekst og nydelige bilder. Gratulerer! Begge klokkene var veldig lekre, ikke minst GPen.

Jeg takker så mye, @Hvalrossen!
Noe ulike modeller, Officine Panerai og Girard-Perregaux, som kompletterer hverandre godt. Og samlingen som sådan.
Det var et poeng å gå for ur fra manufakturer jeg ikke hadde, samtidig som jeg likte tanken på noe annet enn de typisk runde kassene.
Det falt helt naturlig å gå for disse to.
 
Redigert av en moderator:
Fantastisk samling, fantastiske tekster og fantastiske bilder. Ingen over, ingen ved siden av. Gratulerer med flotte tilskudd til samlingen!
 
Må bare si meg enig i det som sies: Gratulerer med nydelig Panerai. Takk for fine bilder, og ikke minst takk for den beste oppsummeringen av Panerais historie jeg har lest. (Og jeg har lest mange!)
 
Se der, ja. Panerai er vanligvis i største laget for min smak, men det uret ditt er akkurat passe. Ingen overraskelse at da du kjøpte Panerai ble det den peneste. :) Gratulerer så mye, og takk for en nok en god post.
 
Må bare si meg enig i det som sies: Gratulerer med nydelig Panerai. Takk for fine bilder, og ikke minst takk for den beste oppsummeringen av Panerais historie jeg har lest. (Og jeg har lest mange!)

Stor takk, @mutriakis!
Og spesielt for de hyggelige ordene om presentasjonen. Historien om Officine Panerai er jo et studie verdt, egentlig - ....og jeg holdt på å si; - det har det også vært. Uansett; - det er både morsomt og personlig berikende å få del i den unike bakgrunnen som preger Officine Panerai, som nå fremstår som ett av verdens mest ettertraktede brands innen horologien.

Se der, ja. Panerai er vanligvis i største laget for min smak, men det uret ditt er akkurat passe. Ingen overraskelse at da du kjøpte Panerai ble det den peneste. :) Gratulerer så mye, og takk for en nok en god post.

Jeg takker, @Hopalong!
Hyggelig å høre. PAM337 bærer veldig godt på hånden, og har en generelt svært tiltalende presence. Nå er det jo selvsagt smak og behag for oss alle og et aldri så lite spørsmål om hvor kompatibel hånd og ur er, men for dette håndleddet ligger den ihvertfall utmerket plassert når den bæres. Anbefales!
 
Redigert av en moderator:
Litt på overtid kanskje, men dette var terningkast 6 på en fredag mens fruen ser på idol. Tusen takk for et velformulert, lærerikt og inspirerende innlegg om Panerai @Moore. Det er "farlig" å lese om din utrolig flotte samling. Har egentlig ikke vært så fasinert av Panerai, frem til nå.
 
Redigert av en moderator:
Litt på overtid kanskje, men dette var terningkast 6 på en fredag mens fruen ser på idol. Tusen takk for et velformulert, lærerikt og inspirerende innlegg om Panerai @Moore. Det er "farlig" å lese om din utrolig flotte samling. Har egentlig ikke vært så fasinert av Panerai, frem til nå.

Litt på overtid i reply herfra, ihvertfall - men veldig hyggelig å høre slikt @JWL!

Gledelig at ord og bilder faller i smak. Og det sagt; - når det gjaldt Officine Panerai og historikk, følte jeg nok noe mer på presisjonsnivå og relevans enn hva gjelder andre manufakturer i samlingen. Det er jo sagt og skrevet så mye, og mange har et sterkt forhold til OP, så det å finne riktig nivå på innhold var en liten utfordring.

Uansett, jeg er godt fornøyd med å ha et elegant og "historisk" eksemplar av arten i samlingen nå. En Officine Panerai hører liksom til i en samling.
 
Redigert av en moderator:
Vet at dette er på etterskudd, men gratulerer med det mest klassiske fra Panerai. Og som vanlig er du helt fantastisk til å skrive om historien til kjente merker innenfor horologi ;) Dette var en fryd å lese! :eek:
 
Vet at dette er på etterskudd, men gratulerer med det mest klassiske fra Panerai. Og som vanlig er du helt fantastisk til å skrive om historien til kjente merker innenfor horologi ;) Dette var en fryd å lese! :eek:

Jeg sier veldig stor takk for de meget hyggelige ord @Torjus!
Godt å høre slikt!
Og min nye PAM har så absolutt funnet seg til rette i samlingen. Tok sin tid før jeg endelig "landet" på den rette OP for meg. Men, Radiomir og 337 fyller forventningene til fulle.
 
Redigert av en moderator:
Fantastisk samling og presentasjon :)
Du gir virkelig insperasjon til oss andre her inne. Vi gleder oss allerende til neste ur :D
 
Dette var en fantastisk samling! Flott å få servert historien til produsentene på gullfat for meg som er ganske fersk innen hobbyen :)
 
Fantastisk samling og presentasjon :)
Du gir virkelig insperasjon til oss andre her inne. Vi gleder oss allerende til neste ur :D

Jeg takker så mye, @Hansaeng!
Hyggelig at ord og bilder faller i smak - jeg setter stor pris på det.
Neste ur er pt ikke i emning, meeeeen...... jeg legger likevel ikke skjul på at jeg har en hyggelig liten short-list som pleies og oppdateres innimellom slagene utenfor Tidssonen.
:eek:
 
Redigert av en moderator:
Ikke bare er klokkene av ypperste kvalitet, du har også en særdeles god penn.
Må jo bare spørre om du er skribent av noe slag? (journalist, tekstforfatter osv.)
 
Dette var en fantastisk samling! Flott å få servert historien til produsentene på gullfat for meg som er ganske fersk innen hobbyen :)

Stor takk, @eirsol!
Hyggelig at skribleriene kommer til nytte. Og ikke minst; - lykke til på din vei videre i denne litt sære, men likevel så fantastisk fascinerende hobbyen. :eek:
 
Redigert av en moderator: