Moore's samling

Gratulerer @Moore med vakker Panerai. Jeg er ambivalent til Panerai, men det siste bildet med klokken på håndleddet fikk meg til å lure på om dette kunne være noe for meg. Antakelig ikke, men den satt pent på deg. Tror en i rødt gull hadde vært enda bedre.
 
Redigert av en moderator:
Grattis med en deilig Paneriai. Radiomir er tingen, blir det PAM på meg en dag så blir det en Radiomir.

Og nå kjenner jeg historien bak også :)
 
Gratulerer @Moore med enda et utsøkt eksemplar fra horologiensverden!

Takk for flotte bilder og fantastisk lesning!:D
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye med herlig Radiomir, @Moore! :)

Som Panerai-eier selv kjente jeg så smått til historien bak urene, men jeg tror dette må være en av de flotteste tekstene jeg har lest. Fyldig, spennende og fascinerende! Bildene er også top notch - i kjent stil..:cool:
 
Redigert av en moderator:
Congrats fra en som nettopp fikk en Radiomir i hus også!

Som vanlige fantastiske bilder og lærerik tekst!

Takk så mye, @adio!
Og gratulerer tilbake med din nye Radiomir - jeg må åpenbart oppdatere meg på unboxing-tråden. Blitt altfor liten tid her inne siste måneder.
Det er vakre og usedvanlig historiesterke ur, Radiomir. Det føles uansett meget godt å ha en PAM på hånden igjen.
Vi har jo alle våre favoritter, men det er nok ingenting som heter "å tråkke feil" om man først har falt for Officine Panerai som manufaktur.



Gratulerer så mye igjen @Moore .......Velger denne gangen og trekke frem dine fantastiske bilder med en lyskontroll som gjør ethvert ur tiltalende :rolleyes:
En glede i kjent stil og lese seg igjennom dine betraktninger og faktabaserte utsagn,ispedd horologisk romanse.
Klokken er også fantastisk:) bare så det er nevnt.

Mvh
Phenix.

Stor takk, @Phenix!
Hyggelig å høre ord og bilder falt i smak. Slet faktisk litt med god-følelsen under fotoskytingen - da lysforholdene var altfor lite fotovennlige med meg.
Men ettterhvert virker det som vi ble enige; - jeg, lyset og klokken.

Og, det er mye å skrive om Officine Panerai, men sannelig fortjener manufakturen spalteplass.
Det er likevel en utfordring å ikke gjøre teksten altfor omfattende.
Samtidig er det en såpass viktig del av en "kjøpsopplevelse" og det å eie et ur fra en manufaktur (generelt), at det å kjenne historien og filosofien bak produksjonen av et ur, det fascinerer meg. Kanskje spesielt for Officine Panerai, som har kjørt så stødig langs to hovedspor helt siden opprinnelsen; - Radiomir og Luminor.
 
Redigert av en moderator:
Ahh! Gratulerer med en kjempeklokke. Må si som flere her at jeg er litt ambivalent i mitt forhold til OP, men med denne presentasjonen og at du faktisk belyser at man kan få "orginalen" i en størrelse som passer også mitt håndledd.
Liker veldig godt innsynet på baksiden også!
 
Her skjer det ting om dagen! Og det kan man like :D

Nok en fantastisk fin presentasjon som gjorde seg godt til morgenkaffen :)

Veldig fin modell du hadde funnet og jeg må si at den kler samlingen din veldig godt.
 
Nydelig @Moore men du har (for første gang?) glemt noen små detaljer. I tillegg til verkene du nevner, så er det mange flere fabrikanter av verk som har levert til Panerai. Sistnevnte er for meg en helt sinnsyk grail (sidestilt med Pam190).

Vi har naturligvis Angelus som en av leverandørene til Panerai:
panerai_image.1169066.jpg


PAM00203_front.jpg


Deretter har Lemania levert verk til Panerai:
PAM00067_front.png


Girrard Perregaux:
PAM00077_front.png


PAM00046_front.jpg


Frederic Piguet: (kansje en radiomir i annet materiale?)
PAM00065_front.png


Chezard: (leverer også til habring)
PAM00080_front.jpg


Omega:
PAM00078_front.jpg


Venus:
PAM00158_front.jpg


valjoux:
PAM00163_front.jpg



Og til sist. Et i mine øyne helt fantastisk verk fra minerva
00019201.jpg


Når digresjonen nå er unna, gratulerer så mye med Panerai (igjen). Hyggelig at du er aktivt medlem i Paneristi-klubben igjen.
Jeg forstår godt valget, 42mm bærer i mine øyne som 40mm, og jeg mense rat 45mm radiomir bærer som 42mm.

Det blir spennende å se hvorvidt denne elskerinnen får fast plass i annekset eller om du flørte med en litt mykere variant.
 
Redigert av en moderator:
Leser det og liker det.
Kan aldri få for mange av slike poster @Moore
Gjetter at slike poster kan virke veldig godt på nyrekrutteringen inn i Paneristiorden.
 
Redigert av en moderator:
Elsker oppdateringene dine @Moore du skriver meget godt og bildene er alltid en perfekt slutt på en god tekst. Herlig klokke!
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer @Moore med vakker Panerai. Jeg er ambivalent til Panerai, men det siste bildet med klokken på håndleddet fikk meg til å lure på om dette kunne være noe for meg. Antakelig ikke, men den satt pent på deg. Tror en i rødt gull hadde vært enda bedre.

Jeg takker, @Bjorn!
Og ambivalensen hadde jeg også på et visst tidspunkt. Den forsvant etterhvert. Det var spesielt hyggelig å kunne erkjenne at Radiomir var den riktige for meg.
Ellers så er jeg enig med deg; - denne i Rose Gold er nydelig. Jeg føler nok det er mye annet pent for den prisen pt. Men, edelt metall er jo veien samlingen min går, så det kan vel hende en variant av arten dukker opp en gang.

Virkelig lærerike innlegg du presenterer her, og sinnsvakt flotte bilder! Sandwich-dial er virkelig lekkert, og de bildene her hjelper ikke på for å motstå lysten akkurat :p
Gratulerer med flott PAM, og jeg ser frem til neste avsløring.

Stor takk, @Skovdahl!
Hyggelig ord og bilder faller i smak.
Har prøvd å holde presisjonsnivået så optimalt som mulig mht det skriftlige. Det er uansett en usedvanlig fascinerende historie som omslutter Officine Panerai.
Neste avsløring ligger nok noe frem i tid. Men, man kan vel egentlig aldri utelukke noe som helst i denne hobbyen...

Herlig @Moore!! Det er nydelig, og bildene er snop :cool:

Gratulerer!!

Thanks, @Callahan!
Det er generelt høy eyecandy-faktor å se bilder av en Radiomir. Det er et ytterst fotogent ur, synes jeg.

Du er rå, Moore :D

Spennende at du er "på hugget" igjen :mrgreen:

Takker, @Rød!
Det ble to raske inn denne gangen i både GP og OP,... med den risiko det innebærer at det ene kan gå på bekostning av det andre. Jeg får disiplinere meg, og prøve vie dem begge den oppmerksomhet de fortjener.
 
Redigert av en moderator:
Grattis med en deilig Paneriai. Radiomir er tingen, blir det PAM på meg en dag så blir det en Radiomir.

Og nå kjenner jeg historien bak også :)

Takker, @reim!
Deilig er ordet.
Uret har en behagelig presence, og fremstår veldig riktig for meg. Sitter med en følelse av at Radiomir er et veldig riktig.

Utsøkt presentasjon av en lekker PAM:) Gratulerer med nyervervelsen:)

Jeg sier takk, @trojen!
Hyggelig presentasjonen falt i smak!

Gratulerer, Moore! Det er noe helt eget med Radiomir!

Thanks, @xe3l!
Det kan jeg bekrefte - noe helt eget. Etter å hatt Luminor, er jeg ikke i tvil om at Radiomir er det riktige, for meg. Til tross for bare to modellvalg i porteføljen, så er det bare å konstatere at man egentlig ikke kan velge "feil" med en Officine Panerai. Det er mer et spørsmål om hvilke personlige preferanser man har for den modellen man velger.

Gratulerer @Moore med enda et utsøkt eksemplar fra horologiensverden!

Takk for flotte bilder og fantastisk lesning!:D

Stor takk, @Raymond75!
Vakkert å høre.
Og, mitt eget lille ståsted innenfor horologiens verden har fortalt meg veldig klart at jeg måtte ha en Officine Panerai.

Gratulerer så mye med herlig Radiomir, @Moore! :)

Som Panerai-eier selv kjente jeg så smått til historien bak urene, men jeg tror dette må være en av de flotteste tekstene jeg har lest. Fyldig, spennende og fascinerende! Bildene er også top notch - i kjent stil..:cool:

Takker så mye, @Marius M!
Det var hyggelige ord.

Jeg tror det er en god ide å skrive omtalen mens uret er mest mulig "ferskvare". Da er nok fascinasjonen min som sterkest, og det smitter over i det som kommer til uttrykk.
Men uavhengig av det; - jeg synes det er interessant å kjenne til historie og bakgrunn - både for ur og manufaktur. Det gir merverdi på hele kjøpsopplevelsen, og gir meg muligheten til å "forstå" uret bedre.
 
Redigert av en moderator:
Ahh! Gratulerer med en kjempeklokke. Må si som flere her at jeg er litt ambivalent i mitt forhold til OP, men med denne presentasjonen og at du faktisk belyser at man kan få "orginalen" i en størrelse som passer også mitt håndledd.
Liker veldig godt innsynet på baksiden også!

Strålende, @Alfaduden!
For min del "løsnet" det når OP produserte disse PAMs, lansert i 2010. Med in-house Calibre P.999/1. I en Radiomir på 42mm. Det ble et godt Kinderegg for meg.
Innsynet er utmerket. Godt det er manuel urverk, og jeg med det slipper en plagsom rotor som skjuler for herligheten.


Her skjer det ting om dagen! Og det kan man like :D

Nok en fantastisk fin presentasjon som gjorde seg godt til morgenkaffen :)

Veldig fin modell du hadde funnet og jeg må si at den kler samlingen din veldig godt.

Stor takk, @acnorway!
Vakkert å høre ord og bilder falt i smak!
Og ja, denne går vel egentlig greit og naturlig inn i samlingen forøvrig. Har bare ventet så altfor lenge før den kom inn.
Heldigvis er dette en hobby hvor man i de fleste tilfeller alltid har et ur tilgjengelig om man trenger litt tid.

Nydelig @Moore men du har (for første gang?) glemt noen små detaljer. I tillegg til verkene du nevner, så er det mange flere fabrikanter av verk som har levert til Panerai. Sistnevnte er for meg en helt sinnsyk grail (sidestilt med Pam190).

Vi har naturligvis Angelus som en av leverandørene til Panerai:
Deretter har Lemania levert verk til Panerai:
Girrard Perregaux:
Frederic Piguet: (kansje en radiomir i annet materiale?)
Chezard: (leverer også til habring)
Omega:
Venus:
valjoux:
Og til sist. Et i mine øyne helt fantastisk verk fra minerva

Når digresjonen nå er unna, gratulerer så mye med Panerai (igjen). Hyggelig at du er aktivt medlem i Paneristi-klubben igjen.
Jeg forstår godt valget, 42mm bærer i mine øyne som 40mm, og jeg mense rat 45mm radiomir bærer som 42mm.

Det blir spennende å se hvorvidt denne elskerinnen får fast plass i annekset eller om du flørte med en litt mykere variant.

Thanks a lot, @Entropy!
Flott supplering mht leverandører av urverk til Officine Panerai.
Jeg valgte "...Av manufakturer kan nevnes...", da jeg ikke "orket" å gjøre mer research der og da. Men det er ikke overraskende at det er såpass mange som har bistått Officine Panerai gjennom tiden.

Anyways, det er godt å være Paneristi igjen. Tilbake "i varmen".
Dette er en Radiomir med den riktige kombinasjonen for meg. Jeg skal dog erkjenne at jeg vurderte en PAM141. Den har Zenith urverk (Elite), og er også en meget pen versjon av arten. Men det ble litt for lenge venting på den, for når jeg først har bestemt meg for hvilket ur jeg ønsker, så skulle jeg som regel hatt det "i går".

Elskerinne-metaforen er fin.
Det gjenstår å se hvilken varighet vi her snakker om. Og hvordan følelsene utvikler seg. Tar meg god tid med henne ihvertfall, og drar straks på en ukes "honeymoon"...:)

Leser det og liker det.
Kan aldri få for mange av slike poster @Moore
Gjetter at slike poster kan virke veldig godt på nyrekrutteringen inn i Paneristiorden.

Stor takk, @adamskater!
Hyggelig å høre.
Tror vel kanskje ikke en skarve presentasjon som dette gjør de store forskjeller. Det er nå uansett morsomt å kunne utvide Officine Panerai-familien litt, da det vel ikke har vært noen PAM337 å se her ute på TS tidligere, annet enn i omtaler. Tror jeg. For meg er det ihvertfall et meget hyggelig gjensyn med OP. Officine Panerai vil herfra og ut forbli i min samling.

Elsker oppdateringene dine @Moore du skriver meget godt og bildene er alltid en perfekt slutt på en god tekst. Herlig klokke!

Tusen takk, @fettstykket!
Hyggelig ord og bilder faller i smak. Det er et flott ur, må si det - og vanskelig å yte det full rettferdighet gjennom bilder. Dog er det "as good as it gets" for nå, men det kommer vel plutselig en eller annen supplering etterhvert.
 
Redigert av en moderator:
Her var det lesestoff, gitt. Som vanlig en flott presentasjon av manufaktur og klokke. Og med utsøkte bilder på kjøpet!

Gratulerer så meget, unge mann!