MJK Panerai

• Liker
Reaksjoner: Tioverti og Ban
ja men - hvis jeg arver en slik klokke fra min marinedykkerfar - hva skal jeg gjøre da🧐
Om din far hadde etterlatt deg en «master ring» fra feks. NTNU, ville du da brukt denne, selv om du selv aldri har tatt noen grad der? Litt samme sak eller?

Tja, er vel få som kan bære ur som har militær tilknytning om man skal tenke på den måten. Eller Comex for den del. Er vel få som er dyphavsdykkere idag.
Er den til salgs, er det fair game.
Det er mulig du har rett . Jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe en MJK Panerai da jeg ikke føler denne er beregnet på meg, samtidig så har jeg en Heuer Luftforsvaret....:cool:

Jeg tenker vel at de som fortjener det må få lov å bruke den litt før vi andre kan tøffe oss med den;)

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Om din far hadde etterlatt deg en «master ring» fra feks. NTNU, ville du da brukt denne, selv om du selv aldri har tatt noen grad der? Litt samme sak eller?
riktignok var min far både sivilingeniør, dykker, pilot mm, men en slik patetisk ring ville han aldri vært bekjent av, og noe han selv hadde slengt i havet - sammen med gifteringene fra sine ekskoner.

hadde mannen fått en slik eller tilsvarende klokke mens jeg var barn ville han gitt meg den tvert, og den hadde havnet i mine lekekasser sammen med lego og tryllesaker.

mitt spørsmål var for øvrig hypotetisk ettersom jeg allerede har begravet ham. så å si alt fra hans liv ga jeg vekk til veldedighet, uavhengig av økonomisk verdi. eneste jeg beholdt var hans dolker og sverd og det han hadde laget med sine egne kreative hender.

Redigert:
Om det var en signetring, som arvegods, såklart jeg hadde brukt den.
Sivilingeniør er ikke noe statussymbol i min bok. Jobber med lassevis av masterutdannete mennesker, og det er en del av de som burde levert inn igjen ringen sin.

• Liker
Reaksjoner: holmby