Mini Remastered

956f2d298d767f5e5905c8259a07d127-11.jpg


Karosseri ferdig satt sammen
 
Det er så moro å se forskjellen på "din" og "min" Mini!!
Fiskebolleskjøtene er jo borte på din. Litt mer sveisepunkter i frontplaten. Oppstiveren i midten fjernet jeg, fordi jeg skulle ha plass til oljekjøler. Hos deg er denne flyttet til midten.

Utstansingen til blinklysene i er på din til MK3, men det er tydelig at det er en nyere plate, ettersom det er lagt opp til videre bearbeiding for hvordan blinklys du skal ha. 8- )
Jeg hadde små MK1-lys, og hadde derfor god plass. På din er det frest ut for å passe til moderne lys.

Og så "mangler" du hullet i midten av torpedoveggen. Det var dette hullet, som spesielt på Cooper-S modellene med høyt oljetrykk, gjorde at den velkjente odøren kom inn i kupeen....

KULT!

8- D
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og kvasbo
Takk for at du gjør dette. Både for at du deler prosessen, men mest av alt for at du gjennomfører noe så helsikes tøft. Håper å se denne IRL.
 
Jeg har vanskelig for å se noen mer logisk måte å bruke 1,5M på bil på egentlig. Porsche liksom? Hva skal jeg med det? Har elbiler til daglig og kan låne italienske fullblodsbiler når jeg vil, da er Mini Remastered faktisk eneste rasjonelle valg!

(Verdifallet blir nok også beskjedent, sikkert under 80% første måned!)
 
Jeg har vanskelig for å se noen mer logisk måte å bruke 1,5M på bil på egentlig. Porsche liksom? Hva skal jeg med det? Har elbiler til daglig og kan låne italienske fullblodsbiler når jeg vil, da er Mini Remastered faktisk eneste rasjonelle valg!

(Verdifallet blir nok også beskjedent, sikkert under 80% første måned!)

Var på tur med min sønn på 9 år i helga (Nansenparken/Fornebu), da kom en liten Mini brommende forbi, grønn med hvitt tak.
"Pappa, DEN var kul, den bilen var skikkelig kul pappa, myyye kulere en Porsche".
Tenkte på dette prosjektet da:)
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Porsche er fint det altså. Og ekstremt vellaget. Akkurat som Rolex, det fornuftige valget. Og det fine med Porsche og Rolex er at de masseproduseres i milliontall, så du kan alltid skaffe en på dagen, nesten uansett hvor du er.

Minien derimot, har serienummer 33. Det inkluderer prototypene.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og sunshine
Aldri vært noen mini "man", men dette ser ut til å bli bra. :) Blir spennende å følge videre, takk for at du deler.