Min samling

Hei dere!

Flere ur av samlingen er lagt ut. Denne gangen mine 4 pilotur; 1 russisk, 1 tysk og 2 sweitsiske. :mrgreen:
I tillegg TH Carrera Chrono.
Det kommer mer.... :mrgreen:
 
Frodo skrev:
Hei dere!

Flere ur av samlingen er lagt ut. Denne gangen mine 4 pilotur; 1 russisk, 1 tysk og 2 sweitsiske. :mrgreen:
I tillegg TH Carrera Chrono.
Det kommer mer.... :mrgreen:
Jeg liker piloturene dine godt. Jeg er stor fan av B-uhr-stilen selv, og har en Débaufré aut 44mm, er helt enig i at det er svært fin finish for pengene. Vurderte storebroren på 48mm, men er glad jeg gikk for 44mm, det er mer enn stort nok for meg. Aristoen på 55mm må jo være gigantisk på armen! Er det mulig å be om et wristshot?
 
krille skrev:
Frodo skrev:
Hei dere!

Flere ur av samlingen er lagt ut. Denne gangen mine 4 pilotur; 1 russisk, 1 tysk og 2 sweitsiske. :mrgreen:
I tillegg TH Carrera Chrono.
Det kommer mer.... :mrgreen:
Jeg liker piloturene dine godt. Jeg er stor fan av B-uhr-stilen selv, og har en Débaufré aut 44mm, er helt enig i at det er svært fin finish for pengene. Vurderte storebroren på 48mm, men er glad jeg gikk for 44mm, det er mer enn stort nok for meg. Aristoen på 55mm må jo være gigantisk på armen! Er det mulig å be om et wristshot?

Det er ikke alltid like behagelig ha den på armen. Selv om jeg liker bedre de som er +/- 40 mm, synes jeg den er ganske kul på armen.
Er hjemme i dag, så skal prøve å få tatt et wristshot som viser dimensjonene. :D
 
bilde-5.jpg


Den er rett og slitt litt for stor... Nubber borti håndbaken hele tiden.
Jeg er ganske svær og har store armer og hender. Og selv da ser den litt fjollete ut.
Men jeg liker den likevel... :mrgreen:
 
Frodo skrev:
Den er rett og slitt litt for stor... Nubber borti håndbaken hele tiden.
Jeg er ganske svær og har store armer og hender. Og selv da ser den litt fjollete ut.
Men jeg liker den likevel... :mrgreen:
Hoho, den der er stor! Får du mye kommentarer/underlige blikk hvis (om?) du viser deg offentlig med den på armen?
 
krille skrev:
Frodo skrev:
Den er rett og slitt litt for stor... Nubber borti håndbaken hele tiden.
Jeg er ganske svær og har store armer og hender. Og selv da ser den litt fjollete ut.
Men jeg liker den likevel... :mrgreen:
Hoho, den der er stor! Får du mye kommentarer/underlige blikk hvis (om?) du viser deg offentlig med den på armen?
Tjaa, noen kommentarer, som regel komplimenter.
Designet er veldig retro og det tiltaler de fleste. 8)
 
Jeg har i nyttårståka ikke fått med meg at du har lagt ut resten av samlingen! Og for en samling....

Jeg bøyer meg i støvet, og håper at jeg en dag kan komme noe i nærheten. Du har en masse godbiter som jeg virkelig elsker, en hel del jeg liker veldig godt og kanskje noen som aldri havner i min samling. Men, en stor, variert og veldig interessant samling, uansett!

Tusen takk for at du tok deg tid, håper flere på forumet tar seg tid til en slik presentasjon - jeg skal gjøre det med mine den dagen jeg føler at samlingen er noe verdt å legge ut........ :D
 
Må jo nesten komme med litt skryt her jeg også.. Jeg har vært maaange ganger inne i denne tråden for å sikle litt på de mange, lekre klokkene dine.

Som du sa om samlingen min - så har vi endel fellesnevnere, og lik smak :D

Keep up the good work - så håper jeg at jeg kanskje kan nærme meg dette nivået på samling engang jeg også :mrgreen:

Henrik
 
Jeg var i London i helgen, og gikk siklende gjennom bydelen med alle klokkene. I en av de mange forretninger som har spesialsert seg på Rolex, så jeg en militærutgave som liknet din. Skiven og bezelen var like, men den var utstyrt med Mercedesvisere, så jeg antar at det da er en militær 5513? Den var forøvrig litt for polert for min smak, og var priset til 40 000. Pund. :) Din ser penere ut.
 
:cool::cool:
Jeg var i London i helgen, og gikk siklende gjennom bydelen med alle klokkene. I en av de mange forretninger som har spesialsert seg på Rolex, så jeg en militærutgave som liknet din. Skiven og bezelen var like, men den var utstyrt med Mercedesvisere, så jeg antar at det da er en militær 5513? Den var forøvrig litt for polert for min smak, og var priset til 40 000. Pund. :) Din ser penere ut.

Kult, hopalong!

Det er endel 5517 som har fått skiftet visere. Men det kan også, som du skriver, være en 5513.
Ved sliping er det også en vanlig feil at sidene poleres. Mange 5513 har fått skiftet bezel og skive for å fremstå som milsub.
På milsub 5517 skal sidene være børstet med fastsveisede pinner, slik at det ikke er mulig å montere lenke. Også må det være "T" på skiven.

Uansett, deilige saker...:cool:
 
Vi venter i spenning på nye bilder Frodo, gjerne noen nye bilder av gamle godbiter også... får aldri nok av bilder vet du... :D:D:D
 
Vi venter i spenning på nye bilder Frodo, gjerne noen nye bilder av gamle godbiter også... får aldri nok av bilder vet du... :D:D:D

Har påbegynt helt ny serie bilder av alle. Totalt uten peiling men med litt innsatsvilje skal det i hvertfall bli bedre en. Sist!:cool:
 
Flott samling , likte spesiellt den Rolex datejust 1970 på skinn-reim
utrolig vakker, er noe spesielt med vintage rolex klokker
ellers er jo Jaeger-LeCoultre,s Memovexen kjempefet
takk for spennede bilder av flott samling