Min samling

Meget smuk samling - og fine fotos.

" kommentarer - din Constellation skal være med 561 når/hvis den er fra 1959.

Din Ranchero. Ikke for at være negativ - men den skal være med cal 267 - og den skal være tidligere end 1961. Refnr skal være 2990 - 1. Hvis det holder at der ligger en cal 268 i din kan den have fået skiftet værket.

ref2990Omega.jpg

min Ranchero har rette kasse og værk, men er en redail - skal vi lave en fussion :roll:

Mærke og model: Omega Ranchero 30 mm

Årgang: 1958
Kasse: Rund, Stål, pæn kasse
Højde: 10 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Renoveret skive og grey market visere
Rem: Sort original læder rem og vintage spænde
Caliber: 267 Manuel med lille sekundviser
Caliber nr.: 16928164
Ref. Nr.: 2990-1

195816928164CK2990-1OmegaRancher-3.jpg

195816928164CK2990-1OmegaRancher-1.jpg

195816928164CK2990-1OmegaRancheroS2.jpg

195816928164CK2990-1OmegaRancher-2.jpg

vh baunDK

Re: Respekt

morini skrev:
Man ser mange fine klokker her i galleriet, men det er ikke alle man selv hadde valgt. Samlingen din har nesten alle favorittene mine. Nydelig.

Den gamle JLC går jeg ut fra er et ombygd lommeur?
For mange år siden kjøpte jeg på ebay en IWC som selgeren mente var et oversized vintage armbåndsur. Jeg var nybegyner og visste ikke at et 42mm armbåndsur var en utopi på 40 tallet. Til forskjell fra din var lugsene sveiset på av en 13-åring med ADHD og hikke.

Denne stammer også fra et lommeur.
Men; denne størrelse ur var slett ingen utopi på armen den gangen.
Det fantes jo pilotur helt opp til 55 mm! 8)
Men det var vel ganske uvanlig, tror jeg. :D

Hopalong skrev:
Mye flott å se her, Frodo. Som deg har jeg en forkjærlighet for Explorer`en.

Tenzing Norgay brukte en bubbleback Rolex på Everest. Uret ligger idag på utstilling hos Rolex. Hillarys ur var en britisk Smith. Det er mulig, men aldri fastslått, at Hillary hadde en Rolex på den andre armen. I reklamen hevder Rolex aldri direkte at disse urene var med på toppen, men insinuerer så langt de kan. Dersom Hillary faktisk hadde en Explorer på armen på Everest, var den antakelig uten modellnavn. Explorer-modellen som ble utdelt til deltakerne var fremdeles under utvikling på dette tidspunktet, og fikk antakelig navnet sitt etter denne ekspedisjonen.

Jeg gleder meg til å se resten av samlingen. :)

Edit: Skriveleif

Hei! Dette er en herlig historie! Jeg synes det kanskje er litt "harry" av Rolex å bruke Exploreren så hardt i reklame når den ikke var med på turen.
Det er riktig at de aldri har sagt rett ut at EH hadde en på armen på toppen,men de har sterkt antydet det. :mrgreen:

Hei baunDK og takk for meget informativt innlegg!
Fint at du kan bekrefte hva jeg mener å huske om connien; det er en 561.

Verket som sitter i Rancheroen er et 268.
Det viste i hvert fall bildene fra da jeg kjøpte den.
Men årgangen er jeg svært usikker på? :mrgreen:

Flotte ur! Ser virkelig fram til neste halvdel!

Frodo skrev:
Hei! Dette er en herlig historie! Jeg synes det kanskje er litt "harry" av Rolex å bruke Exploreren så hardt i reklame når den ikke var med på turen.
Det er riktig at de aldri har sagt rett ut at EH hadde en på armen på toppen,men de har sterkt antydet det. :mrgreen:
Enkelte mener Hillary rett og slett hadde Rolex'en på håndleddet og det britiske uret i lomma, ut fra følgende EH-sitat i et brev til Smiths etter ekspedisjonen: "I carried your watch to the summit. It worked perfectly".

Atter andre, formodentlig også Rolexmenn, vil ha det til at Norgay, (med sin Rolex, med eller uten "Explorer" på skiva) bar en utslitt og forkommen Hillary (med sin Smiths) de siste meterne, lempet han ned på toppunktet og stablet han midlertidig på beina slik at de kunne ta anstendige bilder. I så fall var Edmund og Smiths først på Mt. Everest, sånn rent teknisk... ;)

Hei dere!

Flere ur av samlingen er lagt ut. Denne gangen mine 4 pilotur; 1 russisk, 1 tysk og 2 sweitsiske. :mrgreen:
I tillegg TH Carrera Chrono.
Det kommer mer.... :mrgreen:

Frodo skrev:
Hei dere!

Flere ur av samlingen er lagt ut. Denne gangen mine 4 pilotur; 1 russisk, 1 tysk og 2 sweitsiske. :mrgreen:
Jeg liker piloturene dine godt. Jeg er stor fan av B-uhr-stilen selv, og har en Débaufré aut 44mm, er helt enig i at det er svært fin finish for pengene. Vurderte storebroren på 48mm, men er glad jeg gikk for 44mm, det er mer enn stort nok for meg. Aristoen på 55mm må jo være gigantisk på armen! Er det mulig å be om et wristshot?

krille skrev:
Frodo skrev:
Hei dere!

Jeg liker piloturene dine godt. Jeg er stor fan av B-uhr-stilen selv, og har en Débaufré aut 44mm, er helt enig i at det er svært fin finish for pengene. Vurderte storebroren på 48mm, men er glad jeg gikk for 44mm, det er mer enn stort nok for meg. Aristoen på 55mm må jo være gigantisk på armen! Er det mulig å be om et wristshot?

Det er ikke alltid like behagelig ha den på armen. Selv om jeg liker bedre de som er +/- 40 mm, synes jeg den er ganske kul på armen.
Er hjemme i dag, så skal prøve å få tatt et wristshot som viser dimensjonene. :D

bilde-5.jpg

Den er rett og slitt litt for stor... Nubber borti håndbaken hele tiden.
Jeg er ganske svær og har store armer og hender. Og selv da ser den litt fjollete ut.
Men jeg liker den likevel... :mrgreen:

Frodo skrev:
Jeg er ganske svær og har store armer og hender. Og selv da ser den litt fjollete ut.
Hoho, den der er stor! Får du mye kommentarer/underlige blikk hvis (om?) du viser deg offentlig med den på armen?

krille skrev:
Frodo skrev:
Hoho, den der er stor! Får du mye kommentarer/underlige blikk hvis (om?) du viser deg offentlig med den på armen?
Tjaa, noen kommentarer, som regel komplimenter.
Designet er veldig retro og det tiltaler de fleste. 8)