Min lille PAMilie

Nydelig trio og velkommen til forumet @Dr. Fiddy! :D

Jeg er også svak for Panerai og spesielt 1950-kassen, men har slitt med at de føles litt topptung og ukomfy på håndleddet. Nå har jeg bare hatt 44mm og auto verk. Imidlertid kan det se ut som 127 og andre med 1950 kasse og manuelt verk er litt slankere (både 44 og 47mm). Kan du si noe om hvordan du opplever bærekomforten på Fiddy sammenlignet med 321?
 
Redigert av en moderator:
Nydelig trio og velkommen til forumet @Dr. Fiddy! :D

Jeg er også svak for Panerai og spesielt 1950-kassen, men har slitt med at de føles litt topptung og ukomfy på håndleddet. Nå har jeg bare hatt 44mm og auto verk. Imidlertid kan det se ut som 127 og andre med 1950 kasse og manuelt verk er litt slankere (både 44 og 47mm). Kan du si noe om hvordan du opplever bærekomforten på Fiddy sammenlignet med 321?

Takk for det @flyback :)

Jeg opplever at bærekomforten på Fiddy er mye bedre enn på 321. Det høres kanskje rart ut i og med at Fiddy er 47mm og 321 er 44mm. Men grunnet autoverket i 321 så sitter den høyere på håndleddet og, blir som du sier, mer topptung. Jeg syns for så vidt at det er ok at 321 er litt topptung, men jeg tar meg selv i å være mer forsiktig med hvor jeg har armen med den enn med Fiddy. Så jeg tror nok at når du får prøvd Fiddy, eller andre 47mm med manuelt verk, at du vil bli positivt overrasket over bærekomforten sammenlignet med 44mm auto.
 
Redigert av en moderator:
Du får bare si fra om du er innom Trondheim, så kan du jo få prøve Fiddy for å se hva du syns om 47mm :)

Takk for det! :) Skal sende deg en pm før neste Trondheimstur. BTW, vi begynner å bli bra med trøndere her på sonen nå. Vi burde få i stand en GTG Trondheim snart.
 
Hyggelig med en "nykommer",- og du presenterer en PAMilie det står respekt av!
Herlig! :cool:

Kan jeg spørre hvor du kjøpte Fiddy'en?

Hyggelig å bli godt motatt @BRIO1368 :)

Fiddy'en ble kjøpt av en lidenskapelig klokkesamler bosatt i Baar, rett utenfor Zürich, som nå driver mer aktivt med kjøp og salg av high-end ur. PM sendt. Absolutt en good guy!
 
Redigert av en moderator:
For en fantastisk samling! Også Fiddy da gitt:) Få inn en 190 så er Pamilien komplett...:eek:;)
 
For en fantastisk samling! Også Fiddy da gitt:) Få inn en 190 så er Pamilien komplett...:eek:;)

Ja, jeg har 190 høyt oppe på ønskelista :) men jeg har ikke fått anledning til å prøve den ennå. Så langt er det Luminor 1950-modeller som har tiltalt meg mest. Men jeg utelukker ikke en Radiomir... I såfall blir det nok en 190 eller evt. 232. Vi får se ... :)
 
Redigert av en moderator:
Finfin samling det der, er spesielt svak for den fiddy'en.

Takk for det @iveland :) Jeg setter også fiddy'en høyest av disse.

Forøvrig er jeg også veldig svak for 233'en din. Jeg så at du hadde 320 tidligere. Vurderte du noen gang å fortsette med autoverk og gå for 270 istedenfor?
 
Redigert av en moderator: