Min garasje er fylt med...

Skiftet clutch på garanti og slitedeler som dekk, bremser og lyspærer underveis. Ingen feil ila 8,5 år.

Det er slik Volvo skal være :)

Jeg er dessverre ikke like imponert over kvaliteten, begge mine biler hadde 2 totalhavarier hver for seg - og ukesvis, ja faktisk månedsvis, på verksted. Begge bilene ble kjøpt nye av meg, og ble solgt før de passerte 60k.... Og min søster har hevet kjøpet på to nye XC90, den tredje går som en Volvo skal :mrgreen:

Ble godt kjent med de fleste andre Volvo-modellene når jeg fikk lånebil :p
 
  • Wow
Reaksjoner: Genta
Jeg har hatt 2stk. Volvo V70 med «Momentum» ++ utstyrsnivå og disse er uten tvil de beste og mest behagelige biler jeg har hatt! Jaguarer og BMW som jeg har hatt, er ikke i nærheten av V70 - total vurdert. @Genta også mine hadde Paneristi merke på bakvinduet;)

Litt morsomt er at begge bilene hadde problem med at bakluken gikk i vranglås og var noen ganger umulig å åpne. Bilene var inn og ut av verkstedet en rekke ganger for dette, uten at Bilia fant ut av det. En dag leste min kone instruksjonsboken og fant ut at bakluken også ble sikret når hanskerommet ble låst:mrgreen:
 
Jeg har hatt 2stk. Volvo V70 med «Momentum» ++ utstyrsnivå og disse er uten tvil de beste og mest behagelige biler jeg har hatt! Jaguarer og BMW som jeg har hatt, er ikke i nærheten av V70 - total vurdert. @Genta også mine hadde Paneristi merke på bakvinduet;)

Litt morsomt er at begge bilene hadde problem med at bakluken gikk i vranglås og var noen ganger umulig å åpne. Bilene var inn og ut av verkstedet en rekke ganger for dette, uten at Bilia fant ut av det. En dag leste min kone instruksjonsboken og fant ut at bakluken også ble sikret når hanskerommet ble låst:mrgreen:

Meget behagelige og komfortable biler med høy komfort og lavt støynivå. I de siste årgangene fikk V70 også adaptiv cruise som øker komforten ytterligere. For drøye 260k som jeg gav så får man veldig mye bil for pengene og en godfølelse som er vanskelig å beskrive.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Nå lurer jeg bare på hvordan dette 'annerledes året' skal bli. Enda en dag med denne (fantastiske) klokken. Den har passert 190 dager på årsstatistikken.
16065946116211071782239682290309.jpg


Hvor skal dette ende...?
Godt det er vaksine på gang....(?)
8

Edit: og først nå, mandag oppdager jeg at denne ligger her, i denne tråden!) =8- o
 
Redigert:
Det absolutte beste attributtet til Volvo er setene. De er og har alltid vært i en egen klasse.

Ikke på 240 serien på slutten av 1970-tallet. Jeg husker for mange år siden da jeg eide og kjørte desse, på langtur over to timer slo ryggen seg helt vrang. Det har aldri skjedd i andre biler jeg har kjørt, og på samme tid som jeg hadde 240. Heller aldri med andre biler jeg har eid, fra 1957 modell til 2020.

Når det er sagt så liker jeg godt nye Volvo, og har hatt V90 T8 som leiebil hver gang de siste årene jeg har vært på besøk til Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Volvo seter har alltid vært bra bare du sørger for å stille de inn ordentlig. Har tilbrakt hundrevis av timer i 140, 240, 740 og 940 serien på jobb. Nyere premiumbiler har generellt bra seter men brukeren må alltid bruke tid nok til å stille setene optimalt.
 
Elsker Volvo fra 'gamle' dager.......
Hadde det meste husker jeg.
Kan trekke frem denne (arkivbilde, men lik min) En 262c Bertone fra 1981 mener jeg. Fantastisk gode seter og en herlig glidare.
Men den V6 motoren fra Frankrike som sto i disse, var en tragedie hva gjelder kvalitet :eek:

1606724202872.png


Da var denne jeg hadde ti ganger bedre en 262c'en. En 1974 (siste året får 264 kom)Volvo 164E B30 3 liters rekkesekser som det aldri var noe tull med.
Dette er faktisk den bilen jeg har flest gode minner fra.

1606724384901.png



Denne kjøpte jeg hos Bilia på Økern rett over 2000 tallet. R-utg i safran farge, og med spinnville 250HK! (den gangen) Bilde lånt fra nettet.

1606724963663.png
 
Redigert:
Ikke min, men denne Volvoen er vakker:
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Vi droppet vår XC90 nylig! For dårlig kvalitet og service-nivå hos Bilia. En rekke små og store feil, noen som aldri ble rettet eller kunne rettes... wonnerbe Premium bil. Synes egentlig kun de har lykkes på det med prisen!
55810F75-16BA-4B4D-B97C-F669338F7744.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vi droppet vår XC90 nylig! For dårlig kvalitet og service-nivå hos Bilia. En rekke små og store feil, noen som aldri ble rettet eller kunne rettes... wonnerbe Premium bil. Synes egentlig kun de har lykkes på det med prisen! Vis vedlegg 223497


Dere er ikke de første. Har flere bekjente som har levert tilbake både XC90 og V90 pga trøbbel som ikke lot seg reparere etter mange verkstedopphold. Fra 2020 er vel disse produsert i Sverige, får håpe kombinert med at de verste barnesykdommene bør være luket ut gir bedre kvalitet.
 
Kjøpte en flunk ny V70 topp-spekket for 6-7 år siden.
Etter 16 måneder tok Volvo den i retur og refunderte 100% av kjøpeprisen.
Da gav de opp å forsøke å utbedre en rekke med "uforklarlige" feil.

Jeg trodde jeg hadde vært unikt uheldig med en mandagsbil, men jeg ser jo her fra postene ovenfor at det er jeg absolutt ikke.

Eneste positive opplevelsen med denne handelen var at jeg klarte å få igjen 100% av kjøpesummen.
Sånn sett gratis bil i 16 måneder, men var mye styr med stadig å måtte bringe en til/fra verksted.

Det er klart at Volvo (som stor og seriøs aktør) håper på litt "god reklame" med at de refunderte hele summen.

Men; Gikk du ut av butikken med ny Volvo, eller ble det den gang (og kanskje også senere) et annet merke?

8
 
Det som blir helt håpløst med Bilia/Volvo er at vi ikke fikk noen erstatning bil. Betydelig heft og kostnad på oss og det på en bil til over 1 mill.! Virket som Volvo/Bilia ikke på noen måte var/er forberedt på at håndtere Premium segmentet på noen måte.
 
  • Sint
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Det som blir helt håpløst med Bilia/Volvo er at vi ikke fikk noen erstatning bil. Betydelig heft og kostnad på oss og det på en bil til over 1 mill.! Virket som Volvo/Bilia ikke på noen måte var/er forberedt på at håndtere Premium segmentet på noen måte.

Er vel kanskje en av grunnene til at Volvo brøt kontrakten med Bilia i forrige uke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Er vel kanskje en av grunnene til at Volvo brøt kontrakten med Bilia i forrige uke?


Det tror jeg. Min erfaring med Bilia og Volvo er ikke akkurat positiv. De siste årene har jeg stort sett handlet med Laastad i Haugesund. Det tror jeg må være landets flotteste og hyggeligste forhandler. En meget dedikert daglig leder som er stor bilentusiast og som holder på å bygge opp en flott samling med eldre klassiske sportsbiler ved siden av Volvo.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Phenix
Det tror jeg. Min erfaring med Bilia og Volvo er ikke akkurat positiv. De siste årene har jeg stort sett handlet med Laastad i Haugesund. Det tror jeg må være landets flotteste og hyggeligste forhandler. En meget dedikert daglig leder som er stor bilentusiast og som holder på å bygge opp en flott samling med eldre klassiske sportsbiler ved siden av Volvo.

Jeg dro til Haugesund i fjor. Gøyale greier: