Min garasje er fylt med...

Bil er for tiden ikke høyt prioritert her i heimen, både pga flere større eiendomsprosjekter og tre små barn som herjer vilt. Likevel, litt bilglede er det heldigvis i en av de aller sist produserte V70 i Dynamic Edition og fullspekket med utstyr.Vis vedlegg 223295
Bil er virkelig ikke høyt prioritert her heller, men liker å passe på tingene mine. 8,5 år gammel XC70 med Panerai-klistremerke i høyre bakrute. Syns den holder seg godt som familiens eneste bil og brukes til alt, håper å ha den i flere år fremover!

14E6A3FA-A46D-411E-9457-EFA712EE037D.jpeg
D4834060-C478-4078-ADF7-BD59ED3CFB0F.jpeg
01FBBA42-3CD0-4732-B1BE-947A8ABE722C.jpeg

7A3AFD17-6531-4C2E-A367-AB1D8301F2DC.jpeg
2348D01B-700C-4341-83F8-3F24E8607EA7.jpeg

Jeg har kjørt en tullete mengde forskjellige biler i alle mulige forhold, XC70 er og blir beste bilen man kan ha om man trenger en god allrounder i Norge. Skulle virkelig ønske flere produserte skikkelige crossovere, men alle modeller som en gang var skikkelige crossovere har endt opp som tullete minisuver som ikke er brukende til noe som helst. V90 Cross country har jeg ikke erfaring men den er kanskje en verdig arvtager?

V90 Cross country har jeg ikke erfaring men den er kanskje en verdig arvtager?

Nja, har hatt to XC70, D4 og D5 med Polestar-optimering. Vurderte V90CC sist jeg byttet bil, men den røk ut på pris og plass. V90CC har blitt fryktelig dyr, og konkurrerer nå med tyskere som tidligere lå flere hundretusen over i pris. Savner rekke-femmern’s lyd og dreiemoment, og ikke minst plassen. V90CC er en flott bil, men leverer IMHO ikke godt nok....

• Liker
Reaksjoner: berekraft og Genta
Nja, har hatt to XC70, D4 og D5 med Polestar-optimering. Vurderte V90CC sist jeg byttet bil, men den røk ut på pris og plass. V90CC har blitt fryktelig dyr, og konkurrerer nå med tyskere som tidligere lå flere hundretusen over i pris. Savner rekke-femmern’s lyd og dreiemoment, og ikke minst plassen. V90CC er en flott bil, men leverer IMHO ikke godt nok....
V60|90CC ser flotte ut, 60 for liten og 90 for dyr. De når ikke opp til tyskernes kjørekomfort. XC 70n er enda kjipere å kjøre enn de nye Volvoene, men innmari praktisk og god nok! Kjøpte den for 550’ våren 2012. Skiftet clutch på garanti og slitedeler som dekk, bremser og lyspærer underveis. Ingen feil ila 8,5 år. Bruker under 0,5 l/mil. AWD. Xenon. Henger. Skinn. Kjempeplass. Altså, hva mer trenger du?
= svimlende rimelig bilhold:)

Bil er virkelig ikke høyt prioritert her heller, men liker å passe på tingene mine. 8,5 år gammel XC70 med Panerai-klistremerke i høyre bakrute. Syns den holder seg godt som familiens eneste bil og brukes til alt, håper å ha den i flere år fremover!

Vis vedlegg 223300Vis vedlegg 223301Vis vedlegg 223299
Vis vedlegg 223303Vis vedlegg 223304

Pen og velholdt bil. Vurderte XC70 selv, men tilsvarende årsmodell og med like lav kilometer som min ligger ca 160k over vanlig V70 i pris. Da får man riktignok litt høyere bakkeklaring, firehjulsdrift og ca 40HK mer, men ellers er jo bilene så godt som identiske.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Skiftet clutch på garanti og slitedeler som dekk, bremser og lyspærer underveis. Ingen feil ila 8,5 år.

Det er slik Volvo skal være :)

Jeg er dessverre ikke like imponert over kvaliteten, begge mine biler hadde 2 totalhavarier hver for seg - og ukesvis, ja faktisk månedsvis, på verksted. Begge bilene ble kjøpt nye av meg, og ble solgt før de passerte 60k.... Og min søster har hevet kjøpet på to nye XC90, den tredje går som en Volvo skal :mrgreen:

Ble godt kjent med de fleste andre Volvo-modellene når jeg fikk lånebil :p

• Wow
Reaksjoner: Genta
Jeg har hatt 2stk. Volvo V70 med «Momentum» ++ utstyrsnivå og disse er uten tvil de beste og mest behagelige biler jeg har hatt! Jaguarer og BMW som jeg har hatt, er ikke i nærheten av V70 - total vurdert. @Genta også mine hadde Paneristi merke på bakvinduet;)

Litt morsomt er at begge bilene hadde problem med at bakluken gikk i vranglås og var noen ganger umulig å åpne. Bilene var inn og ut av verkstedet en rekke ganger for dette, uten at Bilia fant ut av det. En dag leste min kone instruksjonsboken og fant ut at bakluken også ble sikret når hanskerommet ble låst:mrgreen:

Jeg har hatt 2stk. Volvo V70 med «Momentum» ++ utstyrsnivå og disse er uten tvil de beste og mest behagelige biler jeg har hatt! Jaguarer og BMW som jeg har hatt, er ikke i nærheten av V70 - total vurdert. @Genta også mine hadde Paneristi merke på bakvinduet;)

Litt morsomt er at begge bilene hadde problem med at bakluken gikk i vranglås og var noen ganger umulig å åpne. Bilene var inn og ut av verkstedet en rekke ganger for dette, uten at Bilia fant ut av det. En dag leste min kone instruksjonsboken og fant ut at bakluken også ble sikret når hanskerommet ble låst:mrgreen:

Meget behagelige og komfortable biler med høy komfort og lavt støynivå. I de siste årgangene fikk V70 også adaptiv cruise som øker komforten ytterligere. For drøye 260k som jeg gav så får man veldig mye bil for pengene og en godfølelse som er vanskelig å beskrive.

• Liker
Reaksjoner: johage
Nå lurer jeg bare på hvordan dette 'annerledes året' skal bli. Enda en dag med denne (fantastiske) klokken. Den har passert 190 dager på årsstatistikken.
16065946116211071782239682290309.jpg

Hvor skal dette ende...?
Godt det er vaksine på gang....(?)
8

Edit: og først nå, mandag oppdager jeg at denne ligger her, i denne tråden!) =8- o

Redigert:
Det absolutte beste attributtet til Volvo er setene. De er og har alltid vært i en egen klasse.

Ikke på 240 serien på slutten av 1970-tallet. Jeg husker for mange år siden da jeg eide og kjørte desse, på langtur over to timer slo ryggen seg helt vrang. Det har aldri skjedd i andre biler jeg har kjørt, og på samme tid som jeg hadde 240. Heller aldri med andre biler jeg har eid, fra 1957 modell til 2020.

Når det er sagt så liker jeg godt nye Volvo, og har hatt V90 T8 som leiebil hver gang de siste årene jeg har vært på besøk til Norge.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Volvo seter har alltid vært bra bare du sørger for å stille de inn ordentlig. Har tilbrakt hundrevis av timer i 140, 240, 740 og 940 serien på jobb. Nyere premiumbiler har generellt bra seter men brukeren må alltid bruke tid nok til å stille setene optimalt.

Elsker Volvo fra 'gamle' dager.......
Hadde det meste husker jeg.
Kan trekke frem denne (arkivbilde, men lik min) En 262c Bertone fra 1981 mener jeg. Fantastisk gode seter og en herlig glidare.
Men den V6 motoren fra Frankrike som sto i disse, var en tragedie hva gjelder kvalitet :eek:

1606724202872.png

Da var denne jeg hadde ti ganger bedre en 262c'en. En 1974 (siste året får 264 kom)Volvo 164E B30 3 liters rekkesekser som det aldri var noe tull med.
Dette er faktisk den bilen jeg har flest gode minner fra.

1606724384901.png

Denne kjøpte jeg hos Bilia på Økern rett over 2000 tallet. R-utg i safran farge, og med spinnville 250HK! (den gangen) Bilde lånt fra nettet.

1606724963663.png

Redigert:
Ikke min, men denne Volvoen er vakker:

• Liker
Reaksjoner: Phenix