Min garasje er fylt med...

Var sørpå og henter denne i går.
Dette er en 2004 Toyota Celica i T-Sport utgave.
Denne er bare solgt i noen få eksemplarer i Norge. Vanlig Celica har 143hk, mens T-Sport har 192hk.
Legg merke til turtallsinstrumentet som slutter på 9000 rpm.
Det morro med T-Sport utg. er at på ca 5500 omd. åpnes noe ekstra på ventilene, og den får pustet ordentlig da.

Denne er kun kjørt 57000 km, og er i sammlertilstand. Kjøpt og kjørt av daglig leder i er Toyota firma der jeg kjøpte bilen.

Er snart hjemme med bilen nå etter over 1000 km på veien.
Vis vedlegg 120732 Vis vedlegg 120733 Vis vedlegg 120734


Supraen borte?
 
IMG_20171119_132356_913.jpg

Snart vinter.
Kjøpte første nye Outback i 2013. Denne ble kjøpt i -16.

Har hatt mange gode vinterbiler. Men Subaru sitt 4hjulssystem overgår alt av desse. I tilegg er dette en OK "daglegbil". Dekker alt mitt behov for bil per dags dato.
 
Jeg har kjørt mange raske sykler. Både på og utenfor bane... men akkurat den der, det hadde jeg nesten ikke våget å gi gass med.
Kudos for at du våger:)
Ny-sykkelen er kjøpt inn. skal fikses en god del mer på i vinter, men er et godt og morsomt utgangspunkt

556_1472851372.jpg

Litt funfacts og statistikk

*1 av 8 registrerte i Norge
*Optimalisert i benk og bremsa inn til 235,5 hk på hjulet uten ram-air effekt. Dette gir ca 268hk i motor med ram-air.
*Teoretisk toppfart på ca 345kmt.
*1,4 bar ladetrykk originalt fra fabrikk gjennom en sentrifugal kompressor.
*Turtallsperre på 13200/rpm
*0-300kmt på ca 10 sekunder
*Håndbygget av en enkeltperson hos Kawasaki Heavy Industries (ikke samlebånd)
*Lakk bygget opp av sort metalic flake med et halvt lag ekte sølv under klarlakken
 
  • Liker
Reaksjoner: crown guard
Hentet denne lille frekkasen i august. 2000km på tre dager i sportsbil med coilovers var ganske mange kilometer på ganske få dager. Utrolig artig vogn!

6neg3K8.jpg


Planen er at den donerer drivverket sitt til denne (som for øvrig er ennå mindre komfortabel å kjøre forutnevnte tur med).
ubz4Q1Y.jpg
 
Ny-sykkelen er kjøpt inn. skal fikses en god del mer på i vinter, men er et godt og morsomt utgangspunkt

556_1472851372.jpg

Litt funfacts og statistikk

*1 av 8 registrerte i Norge
*Optimalisert i benk og bremsa inn til 235,5 hk på hjulet uten ram-air effekt. Dette gir ca 268hk i motor med ram-air.
*Teoretisk toppfart på ca 345kmt.
*1,4 bar ladetrykk originalt fra fabrikk gjennom en sentrifugal kompressor.
*Turtallsperre på 13200/rpm
*0-300kmt på ca 10 sekunder
*Håndbygget av en enkeltperson hos Kawasaki Heavy Industries (ikke samlebånd)
*Lakk bygget opp av sort metalic flake med et halvt lag ekte sølv under klarlakken


Grattis @crown guard !

Jeg regner med at du kommer sviende med den på neste års Bil MC og Klokketreff.

Kjør pent!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: iron-man
"Lavtflyvende jagerfly" kan garanteres på den dagen. Om noen vil prøve er det bare å ta med hjelm!

Tror den pr. dags dato er Norges raskest akselererende mc på skilter


Moral:
"Fly lavt. Så slår du deg mindre om du faller ned."

8- )
 
Det er ikkje det at en driver å leiker seg med aks frå 0-100 , 15-100 , 0-300-0 osv som gjelder , det er det at en KAN gjere det , og då raskere en dei fleste andre :)
 
  • Liker
Reaksjoner: iron-man
Det er ikkje det at en driver å leiker seg med aks frå 0-100 , 15-100 , 0-300-0 osv som gjelder , det er det at en KAN gjere det , og då raskere en dei fleste andre :)
Dere er barnslige ass, aks lissom:confused:
Selv tar jeg av og til Volvo Stasjonsvogna ut av garasjen (tilbake til topic) og tester aks på følgende måte:
  1. Finner en overgang fra 80-100 sone.
  2. Setter stasjonsvogna i 6.gir.
  3. Lar tomgangsturtallet jobbe inntil jeg når 100 km/t.
  4. Setter på cruisecontrol.
  5. Prosessen tar lang tid, men litt raskere i nedoverbakke.
:D
 
Dere er barnslige ass, aks lissom:confused:
Selv tar jeg av og til Volvo Stasjonsvogna ut av garasjen (tilbake til topic) og tester aks på følgende måte:
  1. Finner en overgang fra 80-100 sone.
  2. Setter stasjonsvogna i 6.gir.
  3. Lar tomgangsturtallet jobbe inntil jeg når 100 km/t.
  4. Setter på cruisecontrol.
  5. Prosessen tar lang tid, men litt raskere i nedoverbakke.
:D

I "gamle dager", da jeg fløy i Drammen Flyklubb, kjørte jeg alltid hjem via gamle Lierbakkene. Det å holde fartsgrensen der (60 km/t) var en utfordring. Det var så krappe svinger at det pep godt i de brede 165/70 dekkene på Minien. Noen ganger klarte jeg å holde 60 hele strekningen.

Det er mange typer kjøreglede. Ingen er bedre enn andre. Individuelle gleder!

8
 
Eg kjører Land rover med diesel så her blir det kun akselerert frå 10/15-60 eller 80 før cruisecontrollen blir slått på . Men eg kan tenke meg kordan det er å ha dissa fartsvidundera :)

Har du prøvd å åpne døren og sparke fra litt når det skifter til grønt?

8- )

(Sorry, jeg bare måtte komme med en liten humoristisk vri der!)