Min garasje er fylt med...

Jeg har vanlige standard stålfelger med strumakapsler på vinterdekkfelgene....
Det holder... til vinterbruk. Nå må jeg kjøpe nye sommerdekk. Da vil jeg vurdere nye felger også. Da kommer jeg nok til å flytte vinterdekkene over på sommerdekkfelgene. Innpresset på sommerdekkfelgene er ikke det originale. Opprinnelig så skulle jeg kunne bruke 225 dekk. Disse er rimeligere enn 215 som er standarddimensjon. Dette er vel en differanse som kan legges i felg... De gamle stålfelgene ble veldig stygge etter at felgene lå i et hjørne i boden under en taklekasje en sommer.

8
 
Mindre mener du vel..

Sorry, bommet på hvem jeg svarte der. Sjekket dimmen på jone lenger oppe her. Da har jeg et par cm mer både i høyde og bredde. Ser ut som jeg har litt mindre enn deg ja. Det er uansett ikke noe voldsomt lavt imo. Vinterdekk er jo mykere enn sommerdekk, så sånn sett er den mykere nå enn med sommerdekk. Tror ikke noen ville reagert på den dimensjonen på sommer?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Det er en helt orginal 94model R32 GTR som kommer fra japan, en eier fra ny og alt av papirer siden den var ny, er kjørt hele 10060Km nå..
Er noen planer for bilen men blir stort sett bare å holde den fin, har masse bilder av inni og under og den er "ny" over alt
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Edzilla
Enda værre tilstander i sverige, der er det jo helt normalt med stålfelger på vinterdekkene, selv på dyre biler.
 
Sommer:
12182883_10156187776835475_4236822409954885631_o.jpg

Vinter:
12185563_10156187777430475_4743428069843385217_o.jpg
 
Ny bil snart i hus, sikkert ikke noe alle liker men passer fint sammen med 350Zen som er der fra før




Nyyydelig bil!
Dette er en bil som bør beholdes pen og ikke skrus "opp og ned". Det er alt for mange av disse som er kjørt ihjel og skrudd sønder og sammen. Til sammenlikning; Prøv å finn en fin Supra.....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Nyyydelig bil!
Dette er en bil som bør beholdes pen og ikke skrus "opp og ned". Det er alt for mange av disse som er kjørt ihjel og skrudd sønder og sammen. Til sammenlikning; Prøv å finn en fin Supra.....

8
Helt riktig @Grendel ! Også Mazda RX7 har blitt skrudd sønder og sammen! Leit!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Snart en ny bil i garasjen her :). Gamle bil ut og (nesten) ny bil inn. Siden vi skal oppgradere familien i mars kommer det godt med litt ekstra plass:

anznle.jpg


2.0 blueHDI Euro6 med 180 hester og automat. Bevist ikke valgt RXH hybrid fordi den hadde mindre bagasjerom, var dyrere og dårligere ytelse. Spesielt girboksen var ikke min favoritt. Den nye blueHDI kjørte derimot helt konge!!! Eneste minus: vi taper 4WD, men her i Bergen har jeg aldri hatt behov for det heller Gleder meg å hente den!!!
 
Redigert:
Bra stuk på vogna @TomB
Men jeg håper du har Alpina-felger når sommerskoa skal på ;)

Har ikke sett dem faktisk, men det er de originale til m-sport. Klarte å besinne meg og unngå å makse størrelsen (klapp på skuldra). Bilen kom for noen dager siden og jeg gadd ikke dra bilen full av hjul. Forhandler får passe på dem til våren :)
 
Har ikke sett dem faktisk, men det er de originale til m-sport. Klarte å besinne meg og unngå å makse størrelsen (klapp på skuldra). Bilen kom for noen dager siden og jeg gadd ikke dra bilen full av hjul. Forhandler får passe på dem til våren :)

Det hadde jeg aldri klart @TomB
Men cred. til deg som klarer å vente til våren. Jeg hadde nok vært på delelageret for lenge siden for å studere felgene. Å mest sannsynlig fått laget de om på bilen. Bare for å se stuket på bilen :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Det hadde jeg aldri klart @TomB
Men cred. til deg som klarer å vente til våren. Jeg hadde nok vært på delelageret for lenge siden for å studere felgene. Å mest sannsynlig fått laget de om på bilen. Bare for å se stuket på bilen :cool:

Jeg sier ikke at dette blir en fast løsning;)
Enkelte år har jeg lagt tilbake til vinterdekk både en og to ganger pga sommerdekksyken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla