Min garasje er fylt med...

Nice. Jeg gjorde det på den forrige bilen min. Har bare carport, så jeg måtte vente en fin sommerdag.

På vinterfelgene mine nå er det mange riper og de er kantkjørte fra forrige eier. Vet ikke helt om jeg skal få levert de inn til felgoppretter. Der kan de jo lakkere de i tillegg uten ekstra kostnad.

Men det er bare vinterfelger........

Røsket dem av og la dem på garasjegulvet og sprayet 4 strøk (viktig å ta med innsiden også).
Hadde på varme i garasjen et døgn og voila :)

Vinterfelgene er egentlig stusslige, men de fikk et godt løft med litt egeninnsats og 450 spenn på gummilakk fra Biltema synes jeg.

Hvorfor skal egentlig vinterfelgene se så jalla ut? Er det et norsk fenomen?

// KAB

Hvorfor skal egentlig vinterfelgene se så jalla ut? Er det et norsk fenomen?

// KAB

Det har jeg også lurt på. Vi kjører så store deler av året med vinterdekk at jeg vil at det skal se sånn noenlunde ok ut også. Skjønner at det kan være greit å gå ned litt i dim på vinter om en kjører veldig bredt og lav profil på sommer, men litt skikkelig synes jeg at vinterfelger kan se ut.

• Liker
Reaksjoner: KAB
Tror nok det blir til plastidip selv på mine vinterfelger. Sommerfelgene skal vel byttes ut.

Er enig i at det er litt rart med det med vinterfelger i Norge.

Jeg har vanlige standard stålfelger med strumakapsler på vinterdekkfelgene....
Det holder... til vinterbruk. Nå må jeg kjøpe nye sommerdekk. Da vil jeg vurdere nye felger også. Da kommer jeg nok til å flytte vinterdekkene over på sommerdekkfelgene. Innpresset på sommerdekkfelgene er ikke det originale. Opprinnelig så skulle jeg kunne bruke 225 dekk. Disse er rimeligere enn 215 som er standarddimensjon. Dette er vel en differanse som kan legges i felg... De gamle stålfelgene ble veldig stygge etter at felgene lå i et hjørne i boden under en taklekasje en sommer.

8

Mindre mener du vel..

Sorry, bommet på hvem jeg svarte der. Sjekket dimmen på jone lenger oppe her. Da har jeg et par cm mer både i høyde og bredde. Ser ut som jeg har litt mindre enn deg ja. Det er uansett ikke noe voldsomt lavt imo. Vinterdekk er jo mykere enn sommerdekk, så sånn sett er den mykere nå enn med sommerdekk. Tror ikke noen ville reagert på den dimensjonen på sommer?

• Liker
Reaksjoner: Jone
Det er en helt orginal 94model R32 GTR som kommer fra japan, en eier fra ny og alt av papirer siden den var ny, er kjørt hele 10060Km nå..
Er noen planer for bilen men blir stort sett bare å holde den fin, har masse bilder av inni og under og den er "ny" over alt

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Edzilla