Min garasje er fylt med...

en dag skal jeg ha en NSX!
håper bare den dagen kommer før prisene begynner å stige for kraftig...

for tiden opererer jeg derimot på "seiko 5" enden av prisskalaen ;)
renaulten skal straks inn på låven for vinteren...
IMG_0895_zpsnm7z83vw.jpg


og jeg har dermed gått til innkjøp av en ny og luksuriøs, 911-inspirert vinterbil med hekkmotor, bakjulsdrift og 4wd som kan aktiveres med en stor rød knapp på toppen av girspaken :D

kanskje ikke så lett å se på bildet for de uinvidde, men de to har omtrent samme fotavtrykk, bare "litt" høydeforskjell.

føler ikke at jeg overdriver når jeg sier at subaruen er den perfekte bybil!
enormt med lasteplass i forhold til størrelsen og kan omtrent snu på sin egen akse.
kjørefølelsen kan beskrives som å sitte og dingle med beina utfor kanten av en diger marshmallow mens man rører i en gryte med hærlig lapskaus.


IMG_0977_zpsxmir8eew.jpg
 
Den Renault'en din er kun HERLIG, @Bjarnetv!! Nydelig!

8

ja, det kommer til å bli hardt å ikke se den igjen før i april.
heldigvis har jeg domingoen å kaste bort tiden min på mens jeg venter!
lakken må jo poleres, felgene restaureres, ekstralykter fjernes og olje byttes.
timesvis med bilrelatert moro! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Outlander hybrid 2015. Veldig fornøyd :)
Vurderer denne.
Testa i forrige uke, heilt ok liksom. Veldig grei den "2016" faceliften som kom nå. Køyrer nå 2013 Outback, og alternativet er å gå for ein ny slik til neste år...(?)

Er vell slik at det er lurt å bytte kvart 3år? Vi då ha gått ca 75k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel

Nice. Jeg gjorde det på den forrige bilen min. Har bare carport, så jeg måtte vente en fin sommerdag.

På vinterfelgene mine nå er det mange riper og de er kantkjørte fra forrige eier. Vet ikke helt om jeg skal få levert de inn til felgoppretter. Der kan de jo lakkere de i tillegg uten ekstra kostnad.

Men det er bare vinterfelger........
 
Røsket dem av og la dem på garasjegulvet og sprayet 4 strøk (viktig å ta med innsiden også).
Hadde på varme i garasjen et døgn og voila :)

Vinterfelgene er egentlig stusslige, men de fikk et godt løft med litt egeninnsats og 450 spenn på gummilakk fra Biltema synes jeg.

Hvorfor skal egentlig vinterfelgene se så jalla ut? Er det et norsk fenomen?

// KAB
 
Hvorfor skal egentlig vinterfelgene se så jalla ut? Er det et norsk fenomen?

// KAB

Det har jeg også lurt på. Vi kjører så store deler av året med vinterdekk at jeg vil at det skal se sånn noenlunde ok ut også. Skjønner at det kan være greit å gå ned litt i dim på vinter om en kjører veldig bredt og lav profil på sommer, men litt skikkelig synes jeg at vinterfelger kan se ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Tror nok det blir til plastidip selv på mine vinterfelger. Sommerfelgene skal vel byttes ut.

Er enig i at det er litt rart med det med vinterfelger i Norge.