Min garasje er fylt med...

For å illustrere størrelsen på hjullastere, som er en gammel Cat 988, så legger jeg ved et bilde av meg stående ved siden. Jeg er omtrent 180 cm. Den nye erstatteren, en Cat 994 er betydelig større. Kaldstart av den 16—sylindrede maskinen er en fryd for øret ;)

Vis vedlegg 298628

Litt nedslitte dekk på denne. Har dere børna mye med denne? Litt sånn drifting?

8- )
 
nydelig bil!
om det er denne som lå på Finn en stund har jeg siklet lenge på den annonsen selv :)

Denne lå like over én uke før jeg kjøpte den. Er derimot til salgs igjen - faktisk imot min vilje. Jeg har hatt flere ferrarier, men lydbildet i denne er helt rått. Faktisk aldri opplevd mer «bang for the buck».

Min høygravide kone mener derimot at hun, ungen og familiebilen skal ha forrang i garasjen. Noe jeg selvsagt er uenig i.
6838576F-7E87-4053-894A-15D7AEAAD0CC.jpeg
 
Når man først skal ha en elbil så tror jeg ikke du kunne valgt bedre. Hvordan oppleves den? Du var jo litt skeptisk til batteri.
Jeg var ikke bare litt skeptisk - jeg ble uvel bare av tanken. Men som nevnt i andre tråder her tidligere så synes det ble helt bakvendt å bestille ny fossilbil nå når alle de tyske premiummerkene slutter å produsere i 2024.
Med det sagt så var min skepsis og hat ubegrunnet. Jeg har tilbakelagt ca 1000 km denne uken og jeg elsker bilen. Den har forventet Mercedeskvalitet og følelse, og i tillegg så ser den ut som en bil og ikke et såpestykke. Den har ca 450km kapasitet på langkjøring og det er mer enn nok til mitt/vårt bruk. Komfortnivået med tanke på lyd og sømløs kjøring er milevis foran alt av Premium jeg har kjørt med fossil drivlinje.
Så jeg må bare legge meg flat, kommer aldri til å ville ha fossildrift igjen. Med mindre det blir aktuelt med en morsom søndagsbil. Da kan jeg nok la meg friste av en frisk Porsche eller liknende. Men da må det være noe spesielt.
 
Jeg var ikke bare litt skeptisk - jeg ble uvel bare av tanken. Men som nevnt i andre tråder her tidligere så synes det ble helt bakvendt å bestille ny fossilbil nå når alle de tyske premiummerkene slutter å produsere i 2024.
Med det sagt så var min skepsis og hat ubegrunnet. Jeg har tilbakelagt ca 1000 km denne uken og jeg elsker bilen. Den har forventet Mercedeskvalitet og følelse, og i tillegg så ser den ut som en bil og ikke et såpestykke. Den har ca 450km kapasitet på langkjøring og det er mer enn nok til mitt/vårt bruk. Komfortnivået med tanke på lyd og sømløs kjøring er milevis foran alt av Premium jeg har kjørt med fossil drivlinje.
Så jeg må bare legge meg flat, kommer aldri til å ville ha fossildrift igjen. Med mindre det blir aktuelt med en morsom søndagsbil. Da kan jeg nok la meg friste av en frisk Porsche eller liknende. Men da må det være noe spesielt.

Skjønner, kult å høre dine erfaringer med bilen og overgangen. Prøvekjørte tilsvarende bil som din og det er en av de beste bilene jeg har kjørt. Mercedes har lansert noen vanvittig gode elbiler siden de begynte satsingen på batteri. Gratulerer med råflott bil.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Skjønner, kult å høre dine erfaringer med bilen og overgangen. Prøvekjørte tilsvarende bil som din og det er en av de beste bilene jeg har kjørt. Mercedes har lansert noen vanvittig gode elbiler siden de begynte satsingen på batteri. Gratulerer med råflott bil.
Tusen takk :) jeg kan varmt anbefale den.
 
alle de tyske premiummerkene slutter å produsere i 2024.
Dette stemmer ikke! Det er faktisk ikke i nærheten av å være sant. 2035 er foreslått av EU. BMW har ikke satt en dato for utfasing av forbrenningsmotorer, men i 2030 skal 50 prosent av produksjonen være fossilfri. Mercedes har satt full stopp av fossile motorer i 2030 - så du hadde ikke så dårlig tid ;) Gratla med fin bil, forresten. Har en kamerat som har helt lik, han er veldig godt fornøyd - og sikkert like ihuga MB-fanboy som deg :D
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Dette stemmer ikke! Det er faktisk ikke i nærheten av å være sant. 2035 er foreslått av EU. BMW har ikke satt en dato for utfasing av forbrenningsmotorer, men i 2030 skal 50 prosent av produksjonen være fossilfri. Mercedes har satt full stopp av fossile motorer i 2030 - så du hadde ikke så dårlig tid ;) Gratla med fin bil, forresten. Har en kamerat som har helt lik, han er veldig godt fornøyd - og sikkert like ihuga MB-fanboy som deg :D
Da er jeg feilinformert. De på min prefererte MB-butikk sa at rene fossilbiler skulle stoppes i 24, og at de allerede nå hadde stoppet og ta fossibiler inn til lager. Kun mulig på bestilling. Men mulig det har blitt endret. Synes det var rart. Unntak for varebiler o.l selvfølgelig men dog. Hm...
BMW har jeg ikke greie på så der kan det hende jeg driter meg ut men Audi også var jeg sikker på skulle kutte rett rundt hjørnet.

Og takk, tror jeg skal bli godt fornøyd med den. Resten av bilen er jo som jeg er vant med fra MB så det tror jeg skal gå fint :)